گیاه آپارتمانی برگ بیدی

دوشنبه 12 دی 1401 گل و گیاه

آرایه شناسی برگ بیدی

فرمانرو: گیاهان

تیره: برگ‌بیدیان

سرده: Commelina

 

توضیحاتی درباره گیاه برگ بیدی

برگ بیدی یکی از گیاهان زیبای آپارتمانی است ، که به صورت آویزان برای دکور از آن استفاده می شود ، برگ بیدی دارای نوک های تیزی است ، رنگ های متفاوتی دارد ، گیاه بومی آمریکای جنوبی است و برگ های آن به گونه ای زیبا می تواند آویز و زینت بخش خانه باشد. برگ های این گیاه به شکل تخم مرغی، پهن و بدون دم برگ هستند.

توضیحاتی درباره گیاه برگ بیدی

توضیحاتی درباره گیاه برگ بیدی

گیاه دارای 60 گونه خشبی و علفی چند ساله می باشد.این گیاه در آب و یا خاک ریشه می دهند ، از اواسط بهار تا اواخر تابستان که گیاه مادری تجدید رشد کرده و شاخه ها آن باید سرزنی و جوان شوند، می توانید شاخه های هرس شده را به طول ۵/۷ سانتیمتر جدا کرده و هر ۵ قلمه را در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر حاوی کمپوست خصوص بذر و قلمه قرار دهید.

خاک را نسبتا مرطوب کنید و گلدان را در دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و نور کافی نگه دارید. پس از ۲ تا ۳ هفته ریشه دهی انجام می‌شود و شما می توانید مقدار آبیاری را بیشتر کرده و با کود مایع آنها را تغذیه کنید. در شرایط مشابه، قلمه در آب نیز ریشه خوهند داد.

 

نور مناسب برای برگ بیدی

این گیاه، در سایه و نور متوسط  به خوبی رشد میکند. البته انواع ابلق و بنفش آن به نور بیشتری نیاز دارند

نور مناسب برای برگ بیدی

نور مناسب برای برگ بیدی

آبیاری مناسب برای برگ بیدی

این گیاه به آبیاری زیادی نیاز ندارد ، باید توجه کرد که خاک گیاه خشک شود و سپس آبیاری کرد ، در فصل تابستان 2 تا 3 بار در هفته ابیاری شود ، اما در زمستان این مقدار کمتر باید بشود ، اگر این گیاه را به صورت آویزان از سقف نگهداری میکنید باید آن را بیشتر آبیاری کنید .

 خاک مناسب برای برگ بیدی

خاک نیمه سبک (که مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و خاک برگ است)، برای این گیاه توصیه میشود.

آفات برگ بیدی

آفات برگ بیدی

آفات برگ بیدی

  • در صورتی که برگ های گیاه برگ بیدی حالتی آبکی و نرم به خود گرفت باید بدانید که محیطی که در آن قرار دارد سرد بوده و احتیاج به محیطی با هوای گرم تر دارد. دمای مناسب رشد این گیاه ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد.
  • اگر برگ های گیاه برگ بیدی ضخیم و سبز روشن شوند، تغذیه مصنوعی که گیاه داشته بیشتر از حد بوده است. برای این که رنگ ابلق برگ ها برگردد بهتر است که تغذیه ی آن را متوقف کنید و از کودهای شیمیایی کمتر استفاده نمایید.
  • در صورتی که نوک برگ های گیاه به طرف بالا برگشت و بعد از آن سقوط كرد، آب و هوای محیطی که در آن قرار دارد گرم و خشک بوده است. در این حالت بهتر است که گیاه را به مکان خنک تری ببرید تا حالت طبیعی خود را بازیابد.

 

 

گل مارگریت

مراقبت از گل مارگریت

معرفی و شرایط نگهداری گل کریسمس

شرایط نگهداری گل کریسمس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا