گوگل لپ تاپی با برند پیکسل تولید نمی‌کند – فناوری

دوشنبه 23 اسفند 1395 فناوری

شرکت گوگل تأیید کرده است که برنامه‌ای جهت تولید نسل سوم لپ‌‌تاپ‌‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کروم نخواهد داشت.

گوگل تأیید کرده است که کروم بوکی با برند پیکسل در راه نخواهد بود؛ زیرا اکنون کیفیت محصولات تولیدی به نقطه‌ای رسیده است که دیگر شرکت گوگل، خود نیازی به هدایت و رهبری مستقیم این تولید نمی‌بیند.

کروم بوک

در کنگره جهانی موبایل بارسلون، گوگل جلسه کوچکی با روزنامه‌نگاران برگزار کرد. در این مصاحبه ریک اوسترلو، معاون ارشد بخش سخت‌افزاری گوگل، بیان کرد: «گوگل برنامه‌ای در جهت تولید لپ‌تاپ با برند پیکسل ندارد.»

در صورت مراجعه به فروشگاه تجهیزات گوگل‌پلی، اثری از فروش محصولات کروم‌بوک با برند پیکسل مشاهده نمی‌شود. البته مشتریان می‌توانند از کروم‌بوک‌های عرضه‌شده توسط شرکت‌های دیگر خرید کنند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به کروم‌بوک پلاس سامسونگ به قیمت ۴۴۹ دلار، کروم بوک R11 ایسر به قیمت ۳۰۰ دلار، کروم بوک 14 ایسر به قیمت ۳۰۰۰ دلار و بسیاری از این دست اشاره کرد.

اوسترلو پیرو سخن قبلی خود اعلام کرد که این موضوع دلیلی بر کنار کشیدن گوگل از بازار فروش نخواهد بود.

وی در توییتر عنوان کرده است: «اما اجازه ندهید سکوت فعلی گوگل گمراه‌کننده باشد.» برنامه توسعه سیستم عامل کروم به‌عنوان جایگزینی برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک ادامه دارد. به گفته‌ی اوسترلو، با اینکه گوگل سهم دوم بازار ایالات متحده و بریتانیا را در دست دارد؛ در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید لپ‌تاپ‌های برند گوگل ندارد.

سیستم عامل کروم

وضعیت حضور سیستم عامل‌ها در بازار رایانه قابل توجه است؛ سیستم‌عامل ویندوز بالاترین سهم بازار و به دنبال آن سیستم‌عامل مکینتاش ۲.۷۵ درصد و لینوکس ۲.۲۷ درصد از سهم بازار فروش را به خود اختصاص داده‌اند. با این وجود، کروم‌بوک سهم بسزایی در بازار نوت‌بوک‌های آموزشی و مقرون‌به‌صرفه دارد و سهولت در استفاده، سرعت بالا و ثبات در آن منجر به یافتن علاقه‌مندان بسیاری شده است.

اولین لپ‌تاپ مجهز به سیستم عامل کروم در فوریه ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. این دستگاه به‌عنوان یک شاخص برای سیستم‌عامل کروم عمل کرده است، در حالی که سایر تولید‌کنندگان در تکاپوی یافتن راه حلی برای عرضه کروم‌بوک‌های خود بوده‌اند. دومین مدل در مارس ۲۰۱۵ با قابلیت‌های جدید همچون اتصال AC به‌صورت بی‌سیم، بارگذاری با حافظه سیستم و‌… به بازار عرضه شد.

در آینده، شاید گوگل با توجه به قیمت و کیفیت مقرون‌به‌صرفه‌اش نیازی به تولید محصول جدید نداشته باشد که این موضوع باعث افزایش تولید کروم‌بوک‌های سایر تولیدکنندگان در طول سال خواهد شد. کروم‌بوک شرکت اچ‌پی مثال خوبی است که با قیمت پایه ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود. محصولات رده بالا نیز با قیمت پایه ۱۰۴۰ دلار و مشخصاتی از قبیل نسل ششم پردازنده m7-6Y75، شانزده گیگابایت حافظه سیستم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده‌اند.

محصولات گوگل

با وجود مکث فعلی شرکت گوگل در بازار لپ تاپ، هنوز نام پیکسل زنده است؛ گوشی هوشمند پیکسل به دلیل محبوبیت زیاد با مشکلاتی نظیر کمبود در بازار و ناتوانی در پاسخگویی به میزان تقاضای مصرف‌کنندگان مواجه شده است. همچنین گوگل تبلتی با نام پیکسل C تحت سیستم عامل اندروید 7 نوقا به قیمت ۶۰۰ دلار به بازار عرضه کرده است که از سیستم‌عامل کروم پشتیبانی نمی‌کند.

ممکن است دستگاه‌های بیشتری از برند پیکسل در راه باشند. همچنین اوسترلو به این موضوع اشاره کرده که ممکن است محصولات آینده با نام پیکسل از سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه‌شده توسط گوگل استفاده کنند. البته گوگل تاکنون به‌صورت واضح در این مورد صحبتی نکرده است.


منبع : زومیت

هواپیمای جدید ایرباس جایگزین ماهواره‌ها-فناوری

اوتیسم، عقب ماندگی ذهنی نیست-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا