گوشی شارپ Aquos S2 با دوربین دوگانه و طراحی کامپکت معرفی شد – فناوری

چهارشنبه 18 مرداد 1396 فناوری

گوشی‌ هوشمند Aquos S2 شارپ رسما معرفی شد.

تاکنون بارها شاهد انتشار شایعاتی بوده‌ایم مبنی بر اینکه گوشی هوشمند Aquos S2 شارپ در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد؛ اما با توجه به رندرهایی که نشان از طراحی تمام صفحه‌ی این محصول دارند و با در نظر گرفتن قابلیت‌هایی مثل سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران آمریکایی همچنان به عرضه‌ی این دستگاه در کشور خود امیدوار هستند. حال کمپانی شارپ گوشی هوشمند Aquos S2 را رسما معرفی کرده است و همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، این محصول یک دستگاه میان‌رده است.

گوشی مورد اشاره در دو مدل به دست مشتریان خواهد رسید. این دو مدل به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۳۰ و اسنپدراگون ۶۶۰ و ۴ گیگابایت رم مجهز شده‌اند. حافظه‌ی داخلی این دو مدل، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است. درهرحال شایع شده که مدل سوم این محصول با نمایشگر 4K و سنسور اثر انگشت اپتیکال معرفی خواهد شد که البته در مراسم معرفی دیروز، هیچ اشاره‌ای به این مدل نشده است. همچنین بد نیست اشاره کنیم شارپ پنل‌های 4K IGZO به ابعاد ۵.۵ اینچ در اختیار دارد که می‌تواند در تولید مدل سوم گوشی Aquos S2 از آن استفاده کند ولی صحت این خبر هنوز تأیید نشده است.

Aquos S2

هر دو مدل معرفی‌شده‌ی گوشی Aquos S2 از طراحی موسوم به Tri-Bezel (صفحه‌نمایش فاقد حاشیه در سه طرف) بهره می‌برند و حاشیه‌های نمایشگر در این دو محصول در بالا و کناره‌ها به حداقل ممکن کاهش یافته است. البته بخش پایینی پنل جلوی این محصول همچنان حاشیه‌ای قابل توجه دارد که میزبان سنسور اثر انگشت است. البته باید اشاره کنیم که حاشیه‌ی پایین نمایشگر در گوشی نامبرده چندان زیاد نیست. در بخش میانی بالای نمایشگر گوشی هوشمند Aquos S2 شاهد یک برش کوچک هستیم که در آن دوربین جلویی دستگاه قرار داده شده است. بر اساس اعلام شارپ، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ی گوشی Aquos S2 معادل ۸۷.۵ درصد است.

برای مقایسه باید اشاره کنیم که گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۸ سامسونگ از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۴ درصد بهره می‌برند و این یعنی کمپانی شارپ در کاهش حاشیه‌های نمایشگر گوشی‌ هوشمند Aquos S2 اقدام بسیار قابل توجهی انجام داده است. ابعاد گوشی جدید شارپ، ۱۴۱.۸ در ۷۲.۰۴ در ۷.۹ میلی‌متر و وزن آن ۱۴۰ گرم اعلام شده و به همین دلیل این دستگاه نسبت به گلکسی اس ۸ کوچک‌تر و سبک‌تر است. 

سایر مشخصات فنی گوشی هوشمند Aquos S2 شارپ چندان چشم‌گیر به نظر نمی‌رسد. این محصول از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی IGZO بهره می‌برد. این صفحه نمایش رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل ارائه می‌کند و از نسبت تصویری ۱۷ به ۹ بهره می‌برد. البته در صورتی که بخش نوار نوتیفیکیشن‌ را حساب نکنیم، نسبت تصویر نمایشگر گوشی نامبرده احتمالا همان نسبت استاندارد ۱۶ به ۹ است و می‌توان این ویژگی را یک نکته‌ی مثبت محسوب کرد. گوشی هوشمند جدید شارپ به یک دوربین دوگانه‌ی پشتی با جهت‌گیری عمودی مجهز شده است. شکل دوربین‌های این محصول به طراحی دوربین‌های آیفون ۸ که در رندرها دیده‌ایم شباهت زیادی دارد. دوربین‌ دوگانه‌ی Aquos S2 شامل یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی می‌شود و باتری این محصول ظرفیتی ۳۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. با توجه به ظرفیت باتری و نوع پنل گوشی هوشمند Aquos S2، به نظر می‌رسد عمر باتری این محصول در سطح مطلوبی قرار داشته باشد.

محصول جدید شارپ از ۱۴ آگوست و با قیمت ۳۷۲ دلار در کشور چین عرضه خواهد شد که با در نظر گرفتن امکانات و ویژگی‌های Aquos S2، قیمت معقولی است. گوشی نامبرده با رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۵۲۰ دلار در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت و بنابراین اگر کاربران نواحی دیگر بخواهند این محصول را به کشور خود وارد کنند، احتمالا قیمت نهایی برای آن‌ها بالای ۶۰۰ دلار خواهد بود. با توجه به سبک طراحی و مشخصاتی که گوشی هوشمند Aquos S2 دارد، ظاهرا با یکی از محصولات جذاب امسال مواجه هستیم. در زیر می‌توانید تصاویر بیشتری از گوشی جدید شارپ مشاهده کنید.

نظر شما در مورد طراحی موسوم به Tri-Bezel گوشی هوشمند Aquos S2 شارپ چیست؟


منبع : زومیت

رجزخوانی یک چینی علیه دنا-فناوری

اوان بلس، رندر جدیدی از آیفون 8 منتشر کرد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا