گوشی‌ های سامسونگ مبتنی‌ بر اندروید 7 نوقا از بیکسبی پشتیبانی می‌کنند – فناوری

سه‌شنبه 15 فروردین 1396 فناوری

برخی از کاربران موفق به راه‌اندازی دستیار هوشمند بیکسبی در گوشی‌های هوشمند اندروید 7 سامسونگ شده‌اند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی Galaxy S8 نمایشگر بی‌نهایت آن است، اما سامسونگ اطمینان دارد که نمایشگر تنها ویژگی این گوشی نخواهد بود. ویژگی‌های دیگری هم وجود دارند که گوشی سامسونگ را به رخ رقبا می‌کشد؛ شاید یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گلکسی اس ۸، دستیار هوشمند بیکسبی باشد. با وجود این همه قدرتی که برای دستیار هوشمند سامسونگ وعده داده شده است؛ هنوز در دسترس بودن آن به گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس محدود می‌شود. اما در صورتی که دارنده‌ی یکی از گوشی‌های هوشمند گلکسی نسبتا قدیمی هستید که شانس مجهز بودن به سیستم عامل اندروید 7 نوقا را دارد، می‌توانید دستیار هوشمند بیکسبی را روی آن اجرا کنید.

کاربرانی که با نصب نرم‌افزار و لانچرهای غیر رسمی و پشتیبانی نشده به‌اندازه‌ی کافی آشنا هستند، به‌راحتی می‌توانند از بیکسبی بهره‌مند شوند. فرآیند بهره‌مندی از دستیار هوشمند یادشده، با نصب لانچر گلکسی اس ۸ و فایل APK بیکسبی آغاز می‌شود. در ادامه می‌توان دستیار بیکسبی را با لمس چندثانیه‌ای در صفحه‌ی خانگی جدید از طریق لانچر فعال کرد. برای به پایان رساندن فرآیند، باید گوشی سامسونگ خود را از نو راه‌اندازی کنید. پس از بازگشت به صفحه‌ی خانه، می‌توان با کشیدن انگشت روی نمایشگر از راست به چپ (سوایپ به چپ)، بیکسبی را فراخوانی کرد.

Galaxy S8

در این‌جا باید به چند نکته توجه کرد. سیستم عامل اندروید ۷ نوقا باید از ابتدا روی گوشی هوشمند سامسونگ کاربر نصب باشد. با وجود این‌که از لحاظ نظری، بیکسبی در همه‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ دارای اندروید ۷ نوقا عمل می‌کند؛ اما بیشتر روی گوشی گلکسی اس 7 آزمایش شده است. حتی با توجه به این نکات، باز هم عملکرد بیکسبی کامل نیست و نباید انتظار پایداری از آن داشت.

طبق شعار سامسونگ، بیکسبی مورد بزرگ بعدی در دستیارهای شخصی هوشمند است. برخلاف نسل فعلی دستیارهای هوشمند که شامل گوگل اسیستنت، سیری، کورتانا و الکسا است، سامسونگ ادعا می‌کند که بیکسبی امکان کار با گوشی هوشمند را تقریبا در هر جنبه‌ای و فقط با استفاده از صدای کاربر فراهم می‌کند. بنابراین هر عملی که کاربران قادر به انجام آن با انگشتان خود هستند، می‌تواند به وسیله‌ی بیکسبی انجام شود.

البته این فقط از لحاظ نظری است و واقعیت ممکن است به گونه‌ی دیگری باشد. دموهای منتشرشده تاکنون محدود بوده‌اند و فقط زمان می‌تواند توانایی سامسونگ را در ارائه‌ی حتی نیمی از ادعاها به اثبات برساند. با این حال، سامسونگ با تکذیب برخی موارد، اظهار کرده که بیکسبی در حال پیشرفت است و برای رسیدن به تکامل، این پیشرفت و توسعه را ادامه خواهد داد.

آیا بیکسبی سامسونگ یارای رقابت با دستیارهای هوشمند دیگر دارد؟


منبع : زومیت

رانندگی دیوانه‌ وار با کامیونت آفرود ۸۵۰ اسب‌ بخاری در هاوانا - فناوری

برنامه Bluetooth Firewall : تأمین امنیت ارتباط های بلوتوثی - زوم اپ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا