گلکسی اس 9 پلاس با تراشه اکسینوس 9810 در گیک‌بنچ ارزیابی شد – فناوری

سه‌شنبه 1 اسفند 1396 فناوری

پرچم‌دار گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰، شش گیگابایت رم و اندروید اوریو ۸.۰ در آزمون گیک‌بنچ بررسی شده است.

پیش از آنکه گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به صورت رسمی در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) معرفی شوند، پرچم‌داران جدید سامسونگ در گمانه‌زنی‌های مختلف فاش شده‌اند. آن‌طور که پیداست، جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در دو مدل با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ و اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام عرضه خواهند شد

مقاله‌ی مرتبط:

عملکرد مدل ۵.۸ اینچی با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰، مدتی پیش در آزمون گیک‌بنچ ارزیابی شد؛ این گوشی موفق شد در بررسی تک هسته پردازشی، ۳۶۴۸ امتیاز به‌دست آورد و در بررسی چندین هسته پردازشی، امتیاز آن به ۸۸۹۴ رسید. مدل «پلاس» نیز به‌تازگی در این آزمون با شماره مدل SM-G965F فاش شده است که تراشه پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ، قدرت پردازشی آن‌را تأمین می‌کند. گلکسی اس ۹ پلاس، توانسته است ۳۷۳۳ امتیاز و ۹۰۲۴ امتیاز را در بررسی تک هسته پردازشی و چندین هسته پردازشی به‌دست آورد.

این فبلت ۶.۲ اینچی، آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو ۸.۰.۰ را اجرا می‌کند؛ ضمن اینکه به شش گیگابایت رم مجهز شده است. در اطلاعات به‌دست آمده، اشاره می‌شود تنها ۵۱۶۳ مگابایت از حافظه رم در دسترس قرار خواهد داشت.

گلکسی اس 9 پلاس

مدتی پیش توسط سامسونگ اعلام شد تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ که قلب تپنده‌ی جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس است، در حالت تک هسته‌ای بیشتر از دو برابر و در حالت چند هسته‌ای بیشتر از ۴۰ درصد در مقایسه با نسل گذشته عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. اطلاعات به‌دست آمده از فبلت گلکسی اس ۹ پلاس در آزمون گیک‌بنچ، صحت این ادعا را تأیید می‌کند.

در رقابت با آیفون ۱۰۰۰ دلاری اپل، باید گفت که امتیاز کم‌تری توسط کهکشانی جدید سامسونگ در آزمون گیک‌بنچ به ثبت رسیده است؛ آیفون ۱۰ به لطف تراشه A11 Bionic، به‌طور میانگین موفق شده است تا ۴۲۰۰ و ۱۰,۱۰۰۰ امتیاز را در بررسی تک هسته پردازشی و چند هسته‌ پردازشی به‌دست آورد. البته در مقایسه با نسل قبل یا نسخه مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، فبلت ۶.۲ اینچی سامسونگ عملکرد بهتری را ارائه داده است؛ به همین جهت، پیش‌بینی می‌شود که مدل‌های مجهز به تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ قدرت پردازشی بالاتری در مقایسه با نمونه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام داشته باشند.

البته باید اشاره کرد که تنها در ایالات متحده و چین، سامسونگ از پردازنده پرچم‌دار خود استفاده خواهد کرد؛ در سایر بازارها، اعضای ۲۰۱۸ سری گلکسی اس با تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ ارائه خواهند شد. 

مدتی پیش نیز نمونه‌ای از گلکسی اس ۹ با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام بررسی شد؛ این گوشی ۵.۸ اینچی، بلندگوی استریو دوگانه دارد و ضمن اینکه ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه به ثبت می‌رساند. پرچم‌دار جدید سامسونگ قادر است با ترکیب سیستم تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم، هویت کاربران را احراز کند. در همین رابطه، اعلام شده است که سامسونگ، سیستم Intelligent Scan را توسعه داده و این سیستم احراز هویت در هر شرایطی، قادر به احراز هویت کاربران خواهد بود.

جدا از اندازه صفحه‌نمایش، جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس نسبت به یک‌دیگر در برخی از مشخصات سخت‌افزاری متمایز هستند؛ مدل ۵.۸ اینچی فاقد دوربین دوگانه است و با چهار گیگابایت رم ارائه خواهد شد. در مقابل، مدل ۶.۲ اینچی به شش گیگابایت رم مجهز شده است و دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی دارد. ضمن اینکه انتظار داریم تنوع نسخه‌های گلکسی اس ۹ پلاس بیشتر باشد؛ البته نسخه پایه هر دو مدل با فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت عرضه خواهد شد. 

انتظار می‌رود به دنبال رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ، عرضه رسمی آن‌ها تا پیش از بهار سال ۹۷ آغاز شود. در همین رابطه، مدتی پیش ایوان بلس اشاره کرده بود که اعضای جدید سری «گلکسی اس» در تاریخ ۱۰ اسفند، پیش‌فروش خواهند شد و در تاریخ ۲۵ اسفند، عرضه رسمی آن‌ها آغاز می‌شود.


منبع : زومیت

خصوصی سازی خودروسازان؛ در دستور کار دولت - فناوری

مرگبارترین جکوزی دنیا کجاست؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا