گزارش مالی AMD با نتایجی بالاتر از پیش‌بینی‌ کارشناسان منتشر شد – فناوری

چهارشنبه 4 مرداد 1396 فناوری

گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ AMD نشان می‌دهد که با وجود ضرر خالص ۱۶ میلیون دلاری، این کمپانی عملکرد بهتری در مقایسه با پیش‌بینی‌ها داشته است.

AMD گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است که نشان از عملکردی بهتر از پیش‌بینی‌ها برای این کمپانی دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، AMD در بهار سال جاری موفق شده است درآمدی ۱.۲۲ میلیارد دلاری کسب کند که بالاتر از پیش‌بینی ۱.۱۵ میلیارد دلاری کارشناسان و همچنین درآمد ۱.۰۳ میلیارد دلاری مدت مشابه سال ۲۰۱۶ است. هرچند AMD شاهد افزایش درآمد بوده، اما این کمپانی ضرر خالص ۱۶ میلیون دلاری به‌ جای گذاشته است. سود عملیاتی AMD نیز ۲۵ میلیون دلار اعلام شده که در مقایسه با ضرر عملیاتی ۲۹ میلیون دلاری سال گذشته، رشد نشان داده است.

AMD تقریبا فصل شلوغی پشت سر گذاشته است. این کمپانی طی بهار سال جاری میلادی از پردازنده‌های سرور سری اپیک و پردازنده‌های دسکتاپ رایزن رونمایی کرد و شماری را نیز به بازار فرستاد. همچنین AMD برنامه‌های خود برای تراشه‌های گرافیکی را نیز طی سال جاری میلادی مشخص کرد. اعلام برنامه‌های این کمپانی برای عرضه‌ی پردازنده‌های گرافیکی، یکی از اصلی‌ترین عواملی بود که ارزش سهام AMD را در تالارهای بورس افزایش داد.

پردازنده AMD

درآمد بخش «پردازش و گرافیک» کمپانی AMD در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ به بیش از ۶۵۹ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۱۵ درصد افزایش داشته است. پردازنده‌های گرافیکی و همچنین پردازنده‌های رایزن در طول بهار سال جاری تقاضای بالایی را شاهد بوده‌اند که دلیل اصلی افزایش درآمد این بخش از کمپانی است. سایر بخش‌های AMD از نظر کسب درآمد در طول بهار شاهد کاهش ۵ درصدی بودند؛ به‌طوری‌که درآمد این کمپانی از بخش محصولات «سازمانی، یکپارچه و نیمه‌سفارشی» نزدیک به ۵۶۳ میلیون دلار بوده است.

AMD برای تابستان سال جاری میلادی، پیش‌بینی افزایش درآمد ۲۳ درصدی در مقایسه با فصل گذشته انجام داده است.


منبع : زومیت

زیباترین لبخند حیوانات را ببینید - فناوری

رابط کاربری MIUI 9 شیائومی با دستیار صوتی هوشمند معرفی شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا