گزارش فرانس فوتبال درباره «سامان قدوس»؛ وقتی خوشبختی با تو تماس می‌گیرد

چهارشنبه 4 مهر 1397 ورزشی

وبسایت رسمی برنامه نود – پس از درخشش در همان اولین حضور در ترکیب آمیان، زندگی و روند پیشرفت سامان قدوس، اولین ایرانی تاریخ لوشامپیونه مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش سایت نود، بنا بر ادعای مجله معتبر فرانس فوتبال، قدوس پس از مهاجرت خانواده‌اش در دوران حضور در سوئد زندگی سختی داشت، مدت زیادی بیکار بود و سپس به شغل فروش تلفن روی آورد اما روی آوردن به فوتبال نجاتش داد.

از سوئد به ایران، از تلفن‎‌فروشی تا عاقب بخیری 

قدوس قبل از این که پیراهن تیم ملی ایران را به تن کند، پیراهن تیم سوئد را نیز به تن کرد. پسر یک عمده فروش و کارمند شرکت نفت که پدرش به خاطر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تصمیم به مهاجرت گرفت، خیلی زود پیشرفت کرد و برای 2  بازی دوستانه برابر توگو و اسلواکی توسط یان اندرسون به تیم ملی سوئد دعوت شد و  بازی برابر اسلواکی اولین گل خود را به ثمر رساند. در ادامه او درخواست کارلوس کی‌روش برای بازی در تیم ملی ایران را قبول کرد. در آن مقطع فیفا بازی‌های دوستانه را ملاک قرار نداد و بازیکنی که فقط در بازی‌های دوستانه بازی می‌کرد، می‌توانست تیم ملی کشورش را تغییر دهد. قدوس در جام‌جهانی فرصت اندکی برای بازی به دست آورد اما در همان مدت کم مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفت. پیشنهاد 40 میلیون یورویی از اوئسکا و رن می‌توانست مسیر او را عوض کند اما سامان در نهایت آمیان را برگزید. این انتقال پاداشی بزرگ برای پسری بود که اولین گام‌های حرفه‌ای را در 17 سالگی در تیم دسته سومی سوئد به نام «بونکفلو» برداشت. جدایی از این تیم، دور شدن از فوتبال و بیکاری را در پی داشت. سامان مدت زیادی در یک مغازه کوچک فروشنده تلفن بود تا اینکه پیشنهاد یک تیم دسته دومی را پذیرفت و در 2 فصل آمار 17 گل و 10 پاس گل را به ثبت رساند؛ آنچه درهای ورود به سطح اول را برایش باز کرد.

حضور در سطح اول

 اوسترشوندز برای خرید او 75 هزار یورو پرداخت کرد و قدوس فرصت یافت برای تیم تازه دسته اولی شده در بالاترین سطح بازی کند. تحت نظر «پوتر»، تیم در عرض چند سال به بهترین باشگاه سوئد تبدیل شد  و قدس با 10 گل زده در همان اولین فصل حضور، بهترین گلزن اوستر شوندز نام گرفت. یازیکن ایرانی در دومین فصل همراهی تیم جدیدش اولین جام خودش را به دست آورد. او در فینال جام حذفی سوئد گل زد و نظر همه را جلب کرد.

 ماجراجویی اروپایی 

 قدوس در بازی دور دوم مقدماتی فصل 2018-2017 لیگ اروپا مقابل گالاتاسرای 2 پاس گل و یک گل ثبت کرد و با گلزنی مقابل پائوک تیمش را به مرحله گروهی دومین جام معتبر اروپایی رهنمون کرد. اوج درخشش او در بازی مرحله یک‌شانزدهم‌نهایی لیگ اروپا رقم خورد؛ جایی که با ارسال 2 پاس گل، مرد برتر بازی بین تیمش و آرسنال  نام گرفت. برتری 2 بریک مقابل آرسنال هر چند مانع حذف استرشوندز نشد اما تحسین آرسن ونگر بزرگ از بازی قدوس را در پی داشت. در ادامه رشد بیش‌تر، دلیلی برای ابراز علاقه به حضور در تیمی بزرگ‌تر عنوان شد و قدوس با 4 میلیون یورو گران‌ترین بازیکن آمیان و سومین خروجی گرانقیمت تاریخ لیگ سوئد نام گرفت. جالب است بدانید نفر دوم این لیست زلاتان ابراهیموویچ معروف است. سامان در هفته سوم در اولین حضور در آمیان، اولین گل یک ایرانی در لوشامپیونه را ثبت کرد. حالا باید ستاره ایرانی باز هم شعبده‌هایی در  آستین دارد یا نه! 

1977

مرجع : سایت نود

حسن روشن: استقلالِ فعلی خطرناک‌تر از پرسپولیس است

منشا از پرسپولیس ریال قبول نکرد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا