کیبورد فارسی استاندارد رسما به أی او اس 11 اضافه شد – فناوری

یکشنبه 21 خرداد 1396 فناوری

اپل اولین نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۱ را منتشر کرد که در این به‌روزرسانی، سرانجام کیبورد فارسی استاندارد نیز اضافه شده است.

شرکت اپل در جریان برگزاری کنفرانس WWDC امسال از اولین نسخه‌ی آزمایشی آی‌او‌اس ۱۱ رونمایی کرد. ما برای بررسی قابلیت‌های جدید و تغییرات اعمال‌شده روی آی‌او‌اس ۱۱، نسخه‌ی آزمایشی این سیستم‌عامل را روی آیپد پرو ۹.۷ اینچی نصب کرده‌ایم. 

مسلما یکی از درخواست‌های همیشگی کاربران ایرانی از شرکت اپل این بوده است که صفحه‌کلید استاندارد فارسی به سیستم‌عامل موبایل آی‌او‌اس اضافه شود و حالا به نظر می‌رسد اهالی کوپرتینو به این درخواست پاسخ مثبت داده‌اند؛ چراکه در اولین نسخه‌ی آزمایشی آی‌او‌اس ۱۱ کیبورد فارسی به این پلتفرم اضافه شده است. برای فعال کردن این کیبورد ابتدا باید آی‌دیوایس خود را به نسخه‌ی آزمایشی آی‌او‌اس ۱۱ به‌روزرسانی کنید. سپس به بخش تنظیمات بروید و از بخش General، وارد قسمت Keyboard > Keyboards شوید و سپس گزینه‌ی «…Add New Keyboard» را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید نام کیبورد فارسی را در لیست مشاهده و آن را به لیست صفحه‌کلیدهای خود اضافه کنید.

Ios 11 persian keyboard

با انتخاب کیبورد فارسی استاندارد می‌توانید به‌راحتی از تمامی مزایای صفحه‌کلید فارسی آی‌او‌اس ۱۱ استفاده کنید. از جمله ویژگی‌های مهم این کیبورد می‌توان به پشتیبانی از اعداد فارسی و نیم‌فاصله اشاره کرد. شما با سوایپ کردن هر دکمه به سمت پایین، می‌توانید کاراکترهای اضافه از جمله اِعراب، نشانه‌های نگارشی و… را در متن‌های خود وارد کنید. در زیر می‌توانید تصاویر بیشتری از کیبورد فارسی استاندارد آی‌او‌اس ۱۱ مشاهده کنید.

کیبورد فارسی استاندارد آی‌او‌اس ۱۱

نظر شما در این مورد چیست؟  


منبع : زومیت

تصاویر/ ارزشمندترین برندهای دنیای خودرو در سال 2017-فناوری

رونمایی از قاتل گوشی های هوشمند-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا