کوروت تمام الکتریکی با قدرتی بیش از ZR1، رونمایی خواهد شد – فناوری

یکشنبه 10 دی 1396 فناوری

یک شرکت آمریکایی، در حال کار روی نمونه‌ی جدید شورولت کوروت با پیشرانه‌ی الکتریکی است که با قدرتی بیش از ۸۰۰ اسب بخار ، فراتر از کوروت ZR1 خواهد بود.

شرکت جنوویشن‌کارز (Genovation Cars) یک برند آمریکایی فعال در زمینه‌ی خودرو است که مقر اصلی آن در ایالت مریلند قرار دارد. این شرکت نخستین بار از شورولت کوروت برقی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ رونمایی کرده بود و چند روز دیگر در نمایشگاه برق و الکترونیک CES 2018 در لاس وگاس، قصد دارد تا از نسخه‌ی پیش تولید خود رونمایی کند. گفته می‌شود که شورولت کوروت الکتریکی، با بهینه‌سازی‌های شرکت مذکور، برتری‌های متعددی نسبت به نمونه‌ی تمام بنزینی خواهد داشت.

شورولت کوروت

شورولت کوروت برقی ساخته شده توسط جنوویشن‌کارز با نام GXE شناخته می‌شود و بر اساس شورولت کوروت نسل C7 ساخته شده است. برای مقایسه باید بدانید که شورولت کوروت C7 توانایی تولید ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد در حالی که شورولت کوروت برقی GXE می‌تواند با استفاده از دو موتور الکتریکی خود قدرتی بیش از ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور ۹۴۹ نیوتن متر روانه‌ی چرخ‌ها کند. در حقیقت می‌توان کوروت برقی GXE را رقیبی مستقیم برای قوی‌ترین نسخه‌ی شورولت کوروت یعنی مدل ZR1 دانست که پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری V8 آن توانایی تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۶۹ نیوتن متر گشتاور را دارد.

در خصوص توانایی‌های حرکتی شورولت کوروت GXE باید اشاره کنیم که این خودرو می‌تواند در زمانی کم‌تر از ۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز معادل ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت است. جنوویشن‌کارز در خصوص دستیابی به این اعدادی اعلام کرده است که چنین عملکردی نتیجه‌ی استفاده از آخرین فناوری‌های موتورهای الکتریکی و باتری‌ها است که از خودروهای F1 و لومانز  برگرفته شده‌اند.

در خصوص باتری خودروی GXE باید گفت به یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی مجهز است که شعاع حرکتی ۲۰۹ کیلومتری را برای GXE به ارمغان می‌آورد. همچنین برقی بودن این خودرو سبب شده است تا مهندسان جنوویشن‌کارز موفق شوند به تقسیم وزن ۵۰:۵۰ دست پیدا کنند. 

باید این نکته را نیز اضافه کنیم که شورولت کوروت GXE به هیچ وجه خودروی ارزان قیمتی نیست و در حالی که از این خودرو تنها ۷۵ دستگاه به تولید خواهد رسید قیمتی در حدود ۷۵۰ هزار دلار برای آن در نظر گرفته شده است و مشتریان نیز برای دریافت خودروی خود باید تا سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ صبر کنند. گرچه چنین مبلغی برای یک خودروی اسپرت برقی کمی زیاد است اما اگر بدانید آئودی R8 E-Tron با قیمت حدود ۱ میلیون دلاری قرار است به فروش برسد متوجه خواهید شد که شورولت کوروت GXE قیمت مناسبی دارد.

شورولت کوروت

در انتها لازم به ذکر است که شرکت جنوویشن‌کارز، سال گذشته نسخه‌ای تمام الکتریکی از شورولت کوروت C6 را تولید کرد که توانست با دستیابی به حداکثر سرعت ۳۳۰.۸ کیلومتر بر ساعت عنوان سریع‌ترین خودروی برقی تولید شده را به خود اختصاص دهد. این شرکت همچنین توانست در ماه مارس ۲۰۱۷ نیز در یک فرودگاه مخصوص شاتل‌های فضایی در فلوریدا اقدام به شکست رکورد خود کند و حداکثر سرعت ۳۳۶.۳ کیلومتر بر ساعت را با کوروت GXE به ثبت برساند. در انتها می‌توانید ویدیوی رکوردگیری سرعت این خودرو را تماشا کنید.


منبع : زومیت

حباب های بزرگ روی سطح ستاره قرمز بزرگ - فناوری

چگونه از کامپیوتر داخل مغزمان استفاده کنیم - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا