کنفرانس اجماع کوین دسک و احتمال افزایش قیمت بیت کوین

دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 فناوری

 

یکی از بزرگترین گردهمایی‌های دنیای ارزهای دیجیتال، به میزبانی وب‌سایت کوین دسک از امروز کار خود را در نیویورک آغاز کرد.

کنفرانس‌های با موضوع ارزهای دیجیتال، مدتی است که جای خود را در میان رویدادهای فناوری باز کرده‌اند. با وجود این که قیمت بیت‌کوین به‌عنوان بزرگترین ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۸ با سقوط روبرو بوده است، اما بازار این رویدادها و کسب درآمد از آنها هنوز داغ است.

مقاله‌های مرتبط:

یکی از بزرگترین رسانه‌های ارزهای دیجیتال، وبسایت Coindesk است. این شرکت در چند سال اخیر یکی از بزرگترین گردهم‌آیی‌های فعالان بازار ارزهای رمزنگاری شده را با عنوان کنفرانس اجماع یا Consensus Conference برگزار کرده است. کنفرانس امسال از امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت آغاز شده و به مدت سه روز برگزار می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حداقل چهار هزار نفر در کنفرانس امسال شرکت می‌کنند و قیمت دو هزار دلاری برای بلیط این اجماع، درآمد واریز شده به کوین‌دسک را به حدود هشت میلیون دلار می‌رساند. تعداد افراد شرکت‌کننده در این کنفرانس در سال ۲۰۱۷، حدود ۲٫۷۰۰ نفر بود که آمار کنونی نشان از افزایش چشمگیر تمایل به شرکت در اجماع بیت‌کوین دارد.

جک دورسی موسس توییتر و اسکوئر، یکی از میهمانان رسمی این گردهم‌آیی است

علاوه بر کنفرانس اصلی، ۲۰ رویداد جانبی دیگر هم در جریان این مراسم برگزار می‌شوند که هرکدام، مانند کنفرانس اصلی هزینه‌ی نسبتا بالای جداگانه دارند. کنفرانس بیت کوین، سه سال پیش با حضور ۴۰۰ شرکت‌کننده کار خود را شروع کرد و اکنون به‌عنوان بخش اصلی از هفته‌ی بلاک‌ چین در نیویورک شناخته می‌شود.

consensus

رویداد Blockchain Week NYC، رویدادی هفتگی است که با همکاری سازمان توسعه‌ی اقتصادی نیویورک برگزار می‌شود و در مراسم امسال، اشخاص مشهوری همچون جک دورسی، موسس توییتر در آن حضور خواهند داشت. شرکت پرداخت موبایل اسکوئر که تحت مدیریت دورسی است، از سال جاری میلادی خرید و فروش بیت کوین را به سرویس‌های خود اضافه کرده است. دورسی روز چهارشنبه در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد. اسنوپ داگ، خواننده‌ی مشهور نیز با پشتیبانی شرکت پرداختی توسعه‌دهنده‌ی ریپل (یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال) در جشن‌های این هفته شرکت خواهد کرد.

از دیگر افراد شرکت‌کننده در این رویداد می‌توان به موسسان استارتاپ‌های حوزه‌ی ارزهای رمزنگاری شده و بلاک‌چین و همچنین تعدادی از مدیران دولتی آمریکا اشاره کرد. مدیر کیف پول مشهور Blockchain و مدیران رده‌بالای صرافی کوین‌دسک، از سخنرانان این کنفرانس هستند. در مجموع بیش از ۲۵۰ کارشناس در حوزه‌ی بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده، در مدت برگزاری کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.

تاثیر کنفرانس روی بازار ارزهای دیجیتال

کنفرانس اجماع سال گذشته، توجه بسیاری از مردم جهان را به ارزهای رمزنگاری شده و از همه مهم‌تر، بیت کوین جلب کرد. پس از این کنفرانس، قیمت بیت کوین از دو هزار دلار عبور کرد و روند صعودی خود را تا روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ ادامه داد. اولین ارز دیجیتال در دسامبر سال ۲۰۱۷ به رکورد عجیب ۱۹ هزار دلار رسید. البته قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر با افت ۵۰ درصدی همراه بوده اما هنوز هم چهار برابر بیشتر از قیمت زمان مشابه در سال گذشته است.

در جریان کنفرانس سال گذشته، قیمت بیت کوین رشد ۶۹ درصدی داشت

فعالان بازار رزهای رمزنگاری شده بر این باور هستند که شرکت در این کنفرانس، تضمین دیده شدن ارزها و توکن‌ها است. به بیان دیگر موسسان استارتاپ‌ها و توسعه‌دهندگان ارزها امیدوارند که با سخنرانی در این رویداد، توجه عموم را به طرح‌ها و پروژه‌های خود جلب کرده و درآمد شرکت تحت مدیریت خود را افزایش دهند.

bitcoin

تام لی، مدیر شرکت مشاوره‌ای Fundstrat Global Advisors، پیش‌بینی کرده که قیمت بیت‌کوین پس از اتمام کنفرانس با رشد بسیار زیادی مواجه خواهد شد. پیش‌بینی‌های او و تیم تحت مدیریتش، بر اساس اتفاقات سال گذشته است. لی معتقد است افزایش نزدیک به دو برابری افراد شرکت‌کننده در این اجماع، احتمالات برای افزایش قیمت بیت‌کوین را بالا برده است.

در سال ۲۰۱۷، تعداد شرکت‌کنندگان در اجماع نیویورک دو برابر تعداد سال قبل بود. قیمت بیت‌کوین در زمان برگزاری کنفرانس، ۶۹ درصد افزایش یافت و در دو ماه بعد، قیمت این ارز افزایشی ۱۳۸ درصدی را تجربه کرد. لی معتقد است که این روند در سال جاری نیز اتفاق خواهد افتاد و رشد امسال، حتی بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

البته لی به این نکته نیز اشاره کرده که نگرانی‌های قانون‌گذاری و تنظیم مقررات دولتی، می‌تواند تاثیری نگهدارنده در برابر افزایش قیمت بیت‌کوین داشته باشد. از نظر او، فعالیت‌ دولت‌ها در ایجاد محدودیت برای ارزهای رمزنگاری شده، احتمال کاهش تقاضا برای این ارزها را افزایش داده اما اثر آن به‌اندازه‌ی کنفرانس اجماع نخواهد بود.

دیگر کارشناسان دنیای ارزهای دیجیتال نیز پیش‌بینی‌های مشابهی در مورد قیمت ارزها در زمان برگزاری و پس از کنفرانس اجماع داشته‌اند. این افراد خرید و فروش انواع ارزها را چند روز مانده به کنفرانس متوقف کرده و صرف‌نظر از کاهش یا افزایش قیمت آنها، منتظر اتمام کنفرانس هستند. مشاورین و فعالان بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که علاوه بر قیمت بیت‌کوین، قیمت دیگر ارزهای رمزنگاری شده (معروف به Altcoin) نیز پس از برگزاری کنفرانس افزایش خواهد یافت.

تحریم کنفرانس

همان‌طور که گفته شد، برگزاری کنفرانس پیرامون فناوری بلاک چین، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، در یک سال اخیر افزایش خیره‌کننده‌ای داشته است. به‌عنوان مثال در سیلیکون ولی به‌طور میانگین هر هفته یک کنفرانس برگزار می‌شود. برخی موسسان استارتاپ‌ها معتقدند تعداد بالای این کنفرانس‌ها باعث از بین رفتن تمرکز شده و لزوما برگزاری آنها فایده‌ای برای اکوسیستم نخواهد داشت.

consensus

از طرفی برگزارکنندگان کنفرانس‌ها عموما درآمد خوبی از این رویدادها کسب می‌کنند. البته درآمد هیچ کنفرانسی به اندازه‌ی اجماع کوین دسک نیست و همین قیمت بالای اجماع کوین دسک، برخی فعالان بازار از جمله موسس اتریوم را از شرکت در این رویداد باز داشته است.

موسس اتریوم این کنفرانس را در اعتراض به قیمت بالای بلیط تحریم کرده است

ویتالیک بوترین، یکی از موسسان پلتفرم قرارداد هوشمند اتریوم، کنفرانس امسال را به خاطر قیمت بالای بلیط ورودی تحریم کرده است. او خبر این تحریم را در توییتی در تاریخ ۲۶ آوریل اعلام کرد. البته بوترین انتقاداتی به عملکرد کوین‌دسک در مورد توکن‌های تقلبی و همچنین نحوه‌ی خبررسانی آنها در مورد زیرشاخه‌های اتریوم نیز داشته است.

امبر بالدت، مدیر سابق بخش بلاک چین بانک جی‌.پی. مورگان نیز نسبت به قیمت بالای بلیط این کنفرانس انتقاد کرده است. او که یکی از سخنرانان اصلی کنفرانس است اعلام کرده که برگزارکنندگان هزینه‌ای به سخنرانان پرداخت نمی‌کنند و هزینه‌ی بالای دریافت شد برای بلیط‌ها صرفا به شرکت برگزارکننده واریز می‌شود. البته طبق اعلام او شرکت‌ها تنها به افراد مشهور (و نه تاثیرگذار) در کنفرانس مبلغی را پرداخت می‌کنند.

به‌هرحال کنفرانس حاضر یکی از بزرگترین رویدادهای دنیای ارزهای دیجیتال است. این رویداد و اتفاقات آن می‌تواند تاثیری بزرگ روی آینده‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت این صنعت بگذارد. البته هیچ‌یک از خبرها و گمانه‌زنی‌های گفته شده در مورد افزایش قیمت‌ها قطعی نیستند؛ چرا که بازار ارزهای دیجیتال نوسان بسیاری داشته و هیچ‌یک از قوانین مرسوم بازارهای مالی را دنبال نمی‌کند.

منبع : زومیت

عرضه نسخه‌ی ۲۰۱۸ هواوی واچ 2 با ظاهری مشابه نسخه‌ی قبلی

پورشه دیزاین مخالف بریدگی نمایشگر در میت RS بوده است

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا