کنترل مایکروسافت بر مرورگر اج در حال کاهش است – فناوری

یکشنبه 8 مرداد 1396 فناوری

مایکروسافت تا‌کنون سعی کرده است کنترل کاملی بر مرورگر اج داشته باشد، اما ظاهرا این وضعیت در حال تغییر است.

اج، نام مرورگر پیش‌فرض مایکروسافت برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ است. مایکروسافت اج در حال حاضر کمتر از ۵ درصد از سهم بازار مرورگرها را در اختیار دارد و بدین ترتیب نمی‌توان آن را جزو پراستفاده‌ترین مرورگرهای جهان دانست.

مقاله‌های مرتبط:

سهم کم بازار مرورگرها باعث شده است ردموندی‌های با چالش‌هایی مواجه شوند؛ از جمله این چالش‌ها، داشتن توسعه‌دهندگانی است که مرورگر اج را به‌عنوان یک پلتفرم برای توسعه‌ی پلاگین‌‌ها در نظر نمی‌گیرند. بدین ترتیب انتظار می‌رفت مایکروسافت با ارائه‌ی قابلیت‌هایی که باعث جذب کاربران به مرورگر اج شوند، به افزایش سهم این مرورگر کمک کند. یکی از اقدامات مایکروسافت که باعث بی‌میلی بسیاری از کاربران به استفاده از اج شده، این است که این شرکت به کاربران اجازه نمی‌دهد از طریق منوی زمینه‌ی مرورگر، به‌طور مستقیم در گوگل جستجو کنند. همچنین در ویندوز ۱۰ اس امکان تعیین گوگل به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در نوار مرورگر وجود ندارد.

حال به نظر می‌رسد در جدیدترین نسخه‌ی اینسایدر ویندوز ۱۰، این وضعیت در حال تغییر است. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که با راست کلیک در اج و پس از ظاهر شدن منوی زمینه‌‌‌ی این مرورگر، می‌توان در گوگل و کورتانا جستجو کرد. البته این تغییر تا لحظه‌ی نوشته شدن این مطلب، برای همه‌ی کاربران در دسترس قرار نگرفته است و به همین جهت می‌توان گفت مایکروسافت احتمالا در حال آزمون و خطا برای اعمال تغییرات یادشده است.

edge

امیدواریم مایکروسافت پیام واضح کاربران سیستم‌عامل دسکتاپ خود را به‌خوبی دریافت کند. قطعا همه‌ی کسانی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند انتخاب به عهده‌ی خود آن‌ها باشد؛ به‌خصوص هنگامی که کاربران از یک مرورگر دیگر به مرورگر اج این کمپانی مهاجرت می‌کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سیاست مایکروسافت و اعمال محدودیت در انتخاب موتور جستجوی مرورگر اج برای شما اهمیت دارد؟


منبع : زومیت

فناوری جدید پاناسونیک برای کنترل خواب‌آلودگی رانندگان - فناوری

رنو نیسان بزرگ‌ترین خودروساز جهان شد-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا