کنترل دستور زبان جملات تایپ شده به نرم افزار ورد اضافه می‌شود

جمعه 21 اردیبهشت 1397 فناوری

 

مایکروسافت در تلاش است ویژگی جدیدی به نرم افزار ورد (word) اضافه کند. این ویژگی مبتنی بر یادگیری ماشین به کاربران کمک می‌کند تا در نرم افزار ورد،‌ جملات تایپ شده خود را از نظر دستور زبان (گرامر) صحیح بنویسند.

نوشتن جملات درست از نظر دستور زبان و گرامر،‌ آنقدر اهمیت دارد که مایکروسافت تصمیم گرفته برای حل مسایل و مشکلات کاربران از نظر اشتباهات دستوری و گرامر در نرم‌افزار ورد (word) مایکروسافت آفیس،‌ برنامه‌های جدیدی را با کمک فناوری یادگیری ماشین پیش بگیرد.

مایکروسافت از یادگیری ماشین برای بهبود دستور زبان در نرم افزار ورد استفاده می‌کند. در رویداد بزرگ توسعه دهندگان مایکروسافت بیلد 2018،‌ یکی از محورهای مورد بحث،‌ برنامه‌ریزی این شرکت در حوزه فناوری یادگیری ماشین و استفاده از این فناوری در محصولات و برنامه‌های آتی مایکروسافت بود. یادگیری ماشین می‌تواند به نویسندگان و اهل قلم کمک کند، در نرم افزار ورد کمترین اشتباهات دستور زبان و گرامر را داشته باشند و متنی سلیس و روان با رعایت اصول صحیح نگارشی تهیه کنند. بی‌شک این بهبود در نرم افزار ورد مورد توجه نویسندگان بسیاری در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

بهبود نرم افزار ورد

با اینکه مایکروسافت هنوز جزییات دقیق و روشنی در مورد این به‌روزرسانی نرم افزاری ارائه نداده ولی همین اطلاعات اولیه و توضیحات کلی هم نشان می‌دهد مایکروسافت در تلاش است تا از نظر نرم‌افزاری بهینه‌سازی‌هایی را به انجام برساند و قصد دارد بیش از پیش به نیاز کاربران توجه کند.

در نشست توسعه دهندگان مایکروسافت بیلد 2018،‌ مدیر بخش توسعه پلتفرم ویندوز،‌ کوین گالو روی سن رفت. وی نسخه قدیمی‌تر نرم افزار ورد را با نسخه جدید مقایسه کرد. در نسخه جدید نرم افزار ورد،‌ با کمک فناوری یادگیری ماشین،‌ امکان بررسی و اصلاح جملات تایپ شده از نظر دستور زبان و گرامر به خوبی قابل رویت بود. در صورتی که در نسخه قدیمی‌تر،‌ این ویژگی به این اندازه قدرتمند نیست. نسخه قدیمی‌تر ورد،‌ تنها برخی مشکلات گرامری را نشان می‌داد، در حالی که نسخه جدید ورد مبتنی بر یادگیری ماشین می‌تواند به صورت دقیق‌تری مشکلات دستوری جملات را به کاربر نشان دهد و در جهت اصلاح آن،‌ به وی کمک کند.

مایکروسافت اعلام کرد که این ویژگی در سیستم‌عامل ویندوز ML و با پلتفرم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) که مایکروسافت در ماه مارس معرفی کرد،‌ به صورت آفلاین فعال خواهد شد. البته مایکروسافت هنوز زمان عرضه این ویژگی جدید در نرم افزار ورد را مشخص نکرده است.

منبع : زومیت

فیسبوک بخشی جدید برای تمرکز روی بلاک چین ایجاد کرد

چرا بریدگی آیفون 10 از گوشی‌های اندرویدی سر درآورده است

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا