کدام سریعتر است؟ آئودی S3 یا گلف R

جمعه 31 فروردین 1397 فناوری

 

فولکس واگن گلف R و آئودی S3 به عنوان دو خودروی هاچ‌بک و قدرتمند آلمانی در برابر یکدیگر قرار گرفتند تا مشخص شود کدامیک عملکرد بهتری دارند.

رقابتی که در اینجا به آن خواهیم پرداخت رقابت چندان عادلانه‌ای نیست چون یکی از خودروهای حاضر در این رقابت دارای جعبه دنده‌ی دستی است و دیگری دارای جعبه دنده‌ی خودکار است. با این وجود اما این دو خودرو کاملا رقیب یکدیگر به شمار می‌روند و اگر بخواید وارد کلاس هاچ‌بک‌های قدرتمند شوید این دو خودرو از اولین گزینه‌های شما هستند.

در ویدئویی که به تازگی توسط وبسایت Carwow منتشر شده و در ادامه قابل مشاهده است، دو خودروی آئودی S3 و فولکس واگن گلف R در برابر یکدیگر قرار گرفته اند. هر دوی این خودروها از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو بهره‌مند هستند که می‌تواند ۲۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۸۲ نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

فولکس واگن گلف

یکسان بودن پیشانه‌ی این خودروها نشان می‌دهد که رقابت بین آن‌ها جالب توجه خواهد بود. اصلی‌ترین تفاوت دو خودرو اما به جعبه دنده‌ها برمیگردد، جایی که فولکس واگن از یک جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته و آئودی از جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌، نوع دو کلاچه استفاده کرده است.

در شروع حرکت نیز دو خودرو عملکردی متفاوت دارند چون جعبه دنده ی خودکار آئودی به سیستم لانچ کنترل مجهز است که می‌تواند به شروع سریع‌تر این خودرو کمک کند و این در حالی است که فولکس واگن در این بخش کاملا به مهارت راننده وابسته است. در ادامه مسیر نیز سیستم کنترل کشش آئودی کمک می کند تا این خودرو همواره بیشتری میزان قدرت و گشتاور را به چرخ‌های خود ارسال کند و همین مورد سبب می‌شود تا در هنگام حرکت نیز آئودی عملکرد بهتری را داشته باشد.

دیدن ویدئوی رقابت این دو اتومبیل بسیار جذاب است چون دو خودرو با قدرت و گشتاور یکسان داریم که تنها تفاوت آن‌ها در سیستم انتقال نیرو است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی زیر را از دست ندهید.

منبع : زومیت

لپ تاپ ۱۴ اینچی مجیک بوک آنر رونمایی شد

مسابقه سه میلیاردر برای رسیدن به فضا؛ کدام یک برنده خواهد شد؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا