چیز کیک/ طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز

چهارشنبه 19 مرداد 1401 آشپزی
چیز کیک اسنیکرز

چیز کیک یا کیک پنیری دسر خوشمزه و محبوب برای پذیرایی است در بخش آشپزی مجله دایان با طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز با ما همراه باشید همچنین طرز تهیه کیک ماسالا  و کرمفیل و چیز کیک کدو حلوایی را مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک اسنیکرز

  • بیسکوییت دایجستیو: 200 گرم
  • کره: 120 گرم
  • تخم مرغ :2 عدد
  • زرده تخم مرغ: 1 عدد
  • پنیر ماسکارپونه: 350 گرم
  • خامه: 100 گرم
  • شکر: 1/2 پیمانه
  • آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری
  • گاناش: 1 پیمانه
  • شکلات اسنیکرز :4 عدد
  • بادام زمینی تفت داده شده: 1/2 پیمانه
چیز کیک اسنیکزر

چیز کیک اسنیکرز

طرز تهیه چیز کیک اسنیکرز

  1. برای تهیه چیز کیک اسنیکرز ابتدا فر راروی درجه حرارت 180 درجه روشن کنید  تا گرم شود.
  2. بیسکوئیت داجستیو را پودر کنید( بهتر است از غذا ساز استفاده کنید).
  3. کره را روی حرارت ملایم آب کنید و اجازه دهید تا خنک شود، سپس کره را روی  بیسکوئیت های پود شده بریزیدو با قاشق هم بزنید تاخوب با هم مخلوط شوند.
  4. یک قالب 22 سانتی بردارید و با روغن مایع چرب کنیدومخلوط کره و بیسکوئیت را داخل قالب بریزید و با کف دست یا ته استکان مخلوط را فشار دهید تا منسجم شود و مخلوط بیسکوئیت از دیواره ها دو تا سه سانت بالاتر بیاد . حال قالب را به مدت  ده دقیقه داخل فر گرم شده قرار دهید. بعد از ده دقیقه قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا از حرارت بیفتد  سپس در یخچال قرار دهید.
  5. در این مرحله فیلینگ چیز کیک را آماده کنید . پنیر ماسکاپورنه یا پنیر خامه ( بدون نمک) را از  یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد سپس پنیر و شکر را در ظرفی بریزید و با هم زن برقی هم بزنید تا یکدست شود  سپس آرد را اضافه کنید و هم بزنیدو بعد  تخم مرغها و زرده تخم مرغ  و  وانیل  و خامه را اضافه کنید و با دور متوسط هم زن هم بزنید تا مواد یک دست شود .دو عدد از شکلات های اسنیکرز را ریزخرد کنید و به مواد فیلینگ اضافه کنیدو با لیسک هم بزنید ( فلینگ چیز کیک آماده است )
  6. قالب را از یخچال خارج  کنید و فیلینگ را روی مخلوط بیسکوئیت خنک شده بریزید و با پشت قاشق صاف کنید و قالب را  دوباره داخل فر با دمای 200 درجه به مدت 12 دقیقه قرار دهید( یک ظرف پر از آب در فر قرار دهید).
  7. بعد از  12 دقیقه درجه فر را کاهش داده و روی دمای 140 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید قالب  برای 40 تا 45 دقیقه  در فر بماند و چیز کیک بپزد.  بعد از این مدت چیز کیک شما پخته شده  که کناره های چیز کیک کاملاً سفت و مرکزش حالت ژلاتینی دارد .
  8.  چیز  کیک  را1 ساعت در داخل فر خاموش قرار دهید .بعد از یک ساعت چیز کیک را از فر خارج کنید  و 8 ساعت داخل یخچال قرار دهید
  9. در مرحله آخر گاناش آماده  و بادام زمینی خرد شده را با هم مخلوط کنید و  روی  فیلینگ  چیز کیک بریزید و 1 ساعت دیگر  چیز کیک اسنیکرز را در یخچال قرار دهید.
  10. پس از یک ساعت کناره های چیزکیک را با یک چاقوی تیز، از قالب جدا کنید و داخل ظرف سرو قرار دهید.شکلات اسنیکرز باقی مونده را هم خرد کنید و روی گاناش بریزید.
  11. این دسر را می توانید دو روز در یخچال نگهداری کنید.
  12. (می توانید  خودتان در منزل کاناش تهیه کنید )
  13. طرز تهیه گاناش:
  14. 100 گرم خامه را داخل یک تابه تفلونی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.وقتی خامه از کناره ها شروع به حباب زدن کرد ، 150 گرم شکلات خرد شده کاکائوی را اضافه کنید  و حرارت رو خاموش نمایید. شکلات و خامه را هم بزنید تا  یکدست شوند.کمی که گاناش خنک شد خنک شدن بادام زمینی خرد شده را اضافه کنید..چیز کیک را از یخچال خارج و مخلوط گاناش و بادام زمینی را روی فیلینگ پخش کنید .
دستور تهیه کرم پای آلمانی

دستور تهیه کرم پای آلمانی فوق العاده خوشمزه

فواید عسل و دارچین

10 فواید استفاده همزمان عسل و دارچین برای سلامتی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا