چگونه کسب‌ و‌ کار خود را با بودجه‌ی کم آغاز کنیم – فناوری

پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1396 فناوری

همه ما دوست داریم بهترین‌ امکانات را برای کسب‌ و کار خودمان داشته باشیم؛ اما پایین نگه داشتن مخارج کار سختی است. چگونه می‌توان در شرایط سخت هزینه‌ها را مدیریت کرد؟

مقاله‌های مرتبط:

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک ایده‌ی خیلی خوب برای راه‌اندازی کسب‌ و‌ کار به فکرتان برسد و پیش خودتان بگویید اگر سرمایه‌ی لازم برای انجام این کار داشتم، می‌توانستم از همه بهتر باشم. اما در هیچ کجای دنیا این مقدار پول یک‌شبه در اختیار هیچ شخصی قرار نمی‌گیرد.

یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توان رؤیای کسب‌و‌کار را واقعیت بخشید، پیدا کردن سرمایه‌گذار است. بخش راحت این روش این است که شما یک نفر را متقاعد کنید تا حاضر شود روی رؤیاهای شما سرمایه‌گذاری کند. اما بخش سخت قضیه این است که شما باید بتوانید انتظارات او را برآورده کنید، در طی یک سال کسب‌و‌کار خود را رشد دهید، سود خودتان را با او تقسیم کنید و از همه مهم‌تر، نظر او را برای تغییر دادن استراتژی‌های خود بپذیرید. روش دیگر این است که برای مهیا کردن سرمایه‌ی خود از بانک وام بگیرید. اما شما برای دریافت مبالغ بالا باید وثیقه بگذارید و همیشه مقداری پول در حساب بانکی خود داشته باشید.

business

پیدا کردن سرمایه سخت است اما نشدنی نیست. بسیاری از کارآفرینان شرکت خود را با یک ایده‌ی خوب و یک لپ‌تاپ راه‌اندازی کرده‌اند. اما تأسیس شرکت و نداشتن محل مناسب برای فروش محصولات، مشکل بزرگی است. به یاد داشته باشید که هرزمان شرایط برای شما سخت شد، باید ۲ سناریو برای خودتان بسازید: یک سناریوی واقع‌بینانه که بیشترین سوددهی را برای شما دارد و یک سناریوی محافظه‌کارانه. فعالیت‌های خودتان را با کارهای امکان‌پذیر آغاز کنید و هر روز یک قدم کوچک به رؤیای خود نزدیک‌تر شوید. اما چگونه می‌توان هزینه‌ها را در راه رسیدن به رؤیاها مدیریت کرد؟ پرسیدن سؤال‌هایی که در ادامه آمده است، به شما کمک می‌کند تا بتوانید این کار را راحت‌تر انجام دهید.

پایه و اساس محصول من چه چیزی است؟

از خودتان بپرسید که چه محصول یا خدمتی می‌خواهید عرضه کنید. چه چیزهایی لازم است تا این محصول به‌خوبی کار کند؟ شما باید قادر باشید پاسخ این سؤال را در یک کلمه یا یک جمله‌ی ساده بیان کنید. دانستن پاسخ این سؤال‌ به شما کمک می‌کند تا بتوانید موارد غیرضروری را کنار بگذارید و درنتیجه از هزینه‌های خودتان بکاهید.

business

چه چیزهای باعث می‌شوند محصول من در رقابت پیروز شود؟

شما باید به محصول خودتان ارزش بدهید. برای انجام این کار می‌توانید طراحی متفاوت داشته باشید، امکانات بهتری ارائه دهید یا اینکه تجربه‌ی متفاوتی برای مشتری رقم بزنید. ارائه‌ی طراحی متفاوت ترفند خیلی خوبی است. گاهی اوقات سرمایه‌گذاری روی چند رنگ جالب می‌تواند مشتری‌های بسیاری را به سمت محصول شما جذب کند. اما این موضوع مهم‌ترین چیزی نیست که باید به آن توجه شود. به یاد داشته باشید که زمان ارائه‌ی محصول شما محدود است؛ پس قبل از آن تمام جوانب کار را در نظر بگیرید.

چه مواردی در ابتدا قابل چشم‌پوشی هستند و می‌توانید بعدا روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید؟

یک لیست تهیه کنید و نیازهای ضروری و غیرضروری خود را در آن یادداشت کنید. مطمئنا چیزهایی غیرضروری زیادی وجود دارند که شما می‌توانید بعدا روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. به‌عنوان مثال، برای راه‌اندازی یک باشگاه ورزشی کافی است که یک اتاق، کف‌پوش مناسب، تعدادی وسیله ورزشی و یک حمام داشته باشید. شما باید تمرکز خود را بر برگزاری کلاس‌های باکیفیت بگذارید نه اینکه ببینید چه چیزهای باید روی میز پذیرش قرار دهید. نگران این موضوع نباشید؛ مطمئنا بعد از گذشت چند ماه و با استفاده از درآمد خود، می‌توانید باشگاه را تجهیز کنید.

business

چه چیزهایی را می‌توانید با یک کالای دیگر معاوضه کنید؟

معاوضه‌ی کالا با یک کالای دیگر در زمان مناسب می‌تواند بسیار مفید باشد. افرادی که در صنعت خودتان می‌توانید با آن‌ها معاوضه‌ی کالا یا زمان در ازای خدمات داشته باشد، شناسایی کنید و در صورت نیاز، به آن‌ها پیشنهاد بدهید. این کار می‌تواند هزینه‌های شما را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

برای چه نوع احتمالات مالی باید آماده باشید؟

دانستن گزینه‌های مختلفِ پیش‌بینی‌های مالی به تصمیم‌گیری‌های شما کمک بسیاری می‌کند. اگر می‌خواهید خرید خاصی انجام دهید یا اینکه روی استخدام سرمایه‌گذاری کنید، باید بهترین زمانی که شما را به سمت هدف هدایت می‌کند شناسایی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید بودجه‌ی خود را هوشمندانه‌تر سرمایه‌گذاری کنید.


منبع : زومیت

میتسوبیشی لنسر 2017 با پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتر - فناوری

گوگل مپ برایتان جای پارک پیدا می‌کند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا