چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟ چند گام تا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

چهارشنبه 12 شهریور 1399 بازار

دریافت بازدید از گوگل همان چیزی است که می‌توانید با آن به وب‌سایت خود رونق ببخشید. رسیدن به صفحه اول گوگل در نتایج جستجو می‌تواند آمار بازدید و میزان درآمد شما را از فروش و تبلیغات، تا چند برابر افزایش دهد. اما سوال اصلی اینجاست: چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه بررسی کنیم برای انجام این‌کار شما به آگاهی، مهارت و صبر احتیاج دارید! در این مقاله ما را همراهی کنید تا تمام اطلاعات لازم برای آوردن سایت به صفحه‌ی اول گوگل را کسب کنید.

 

چگونه در صفحه اول جستجوی گوگل قرار بگیرید؟

برای اینکه وب‌سایت شما از میان صدها وب‌سایت دیگر پیشی بگیرد و در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر شود شما باید با سازوکار موتور جستجوی گوگل آشنا شوید. سیستم رتبه‌بندی گوگل بسیار پیچیده است اما اگر بخواهم ساده و خلاصه بگویم:

گوگل به کمک ربات‌هایی که طراحی کرده مدام به سراغ وب‌سایت‌های مختلف می‌رود و مطالب جدید آنها را بررسی و ثبت  یا به اصطلاح ایندکس می‌کند. در این حین برای بررسی کیفیت هر محتوا موارد زیادی را می‌سنجد. این موارد و فاکتورها تعیین کننده سطح کیفی محتوا هستند که جایگاه سایت را در نتایج جستجو تعیین می‌کنند.

خب پس مشکل حل شد! اگر ما با فاکتورهای رتبه بندی گوگل آشنا باشیم و آنها را رعایت کنیم وب‌سایت ما هم به صفحه اول گوگل می‌رسد. اما این فاکتور و معیارها چه مواردی هستند؟!

 

فاکتورهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو

احتمالاً برای شما تعجب آور است اگر بدانید گوگل برای رتبه‌بندی دقیق نتایج به بیش از ۲۰۰ موضوع در وب‌سایت‌ها توجه می‌کند!! و این همه دقت باعث شده که وقتی موضوعی را در اینترنت جستجو می‌کنیم بهترین و نزدیک‌ترین نتایج ممکن را دریافت می‌کنیم.

بررسی این موارد برای همه، کار ساده‌ای نیست چرا که تعداد زیادی از این فاکتورها کمی تخصصی هستند. در واقع بررسی عملکرد موتورهای جستجو خود یک علم است! علمی به نام سئو!

احتمالاً نام سئو را بارها شنیده‌اید. سئو همان چیزی است که با دانستن آن می‌توانید وب‌سایت خود را به صفحه اول نتایج گوگل برسانید و در آنجا حفظ کنید.

پس اگر بخواهیم یک پاسخ کوتاه به سوال اصلی مقاله یعنی: “چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟” بدهیم باید بگوییم: ما می‌توانیم در صفحه‌ی اول گوگل قرار بگیریم اگر با فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل یعنی همان علم سئو آشنا باشیم.

 

چگونه می‌توانم علم سئو را بیاموزم؟

برای بسیاری از ما زمانی که حرف از آموختن به میان می‌آید افکار زیادی مثل نداشتن فرصت، سخت بودن مطالعه، خسته کننده بودن مطالعه زیاد و… به ذهنمان خطور می‌کند. اما برای این موضوع هم راه‌حلی وجود دارد!

قطعاً اگر بخواهید به سراغ تحقیق و مطالعه آزاد در باب سئو بروید به ماه‌ها زمان احتیاج دارید. چراکه منابع اصلی این علم را باید از وب‌سایت‌های رسمی مثل خود گوگل بیاموزید.  پس سختی مطالعه محتوای انگلیسی هم به موارد قبل اضافه می‌شود. البته آن هم مطالعه به صورت نامتمرکز! چرا که یک منبع مشخص تمامی مطالب و جزییات سئو را یکجا بیان نکرده است.

اما نگران نباشید! برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد. قبلاً محققان و کارشناسان سئو در ایران هم سعی کرده‌اند که نکات و مطالب سئو را بیاموزند و آن را به صورت کتاب یا ویدیو بازگو کنند.

 

یکی از بهترین آموزش‌هایی که در این زمینه موجود است دوره آموزش جامع سئو در ادمین‌سایت است. در این دوره نکات مهم و کلیدی سئو فقط در ۱۰ ساعت به زبان ساده و کاربردی برای شما بازگو می‌شود.

تعرفه‌ی بسیار مناسب، پشتیبانی دوره، گارانتی بازگشت وجه و از همه مهمتر کیفیت مناسب آموزش باعث شده این دوره مورد توجه افرادی قرار بگیرد که هنوز نمی‌دانند چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانند!

برای مشاهده‌ی این دوره روی لینک مقابل کلیک کنید:  دوره آموزش سئو در ادمین‌سایت

 

 

چرا آموختن علم سئو ضروری است؟

اگر شما دارای یک وب‌سایت هستید برای اینکه به رتبه‌ی خوب، بازدید مناسب و فروش بالا برسید باید به سراغ علم سئو بروید. سئو برای این اهداف بهترین است.

اما برای انجام سئو دو راه پیش روی شماست:

1-      از یک کارشناس بخواهید برایتان خدمات سئو و بهینه سازی سایت را انجام دهد

2-      خودتان به یک کارشناس سئو تبدیل شوید.

 

در روش اول شما باید به  کارشناس سئو مبلغی بپردازید. این شخص وب‌سایت شما را بررسی می‌کند و معایب زیر ساختی آن را رفع می‌کند. سپس شما می‌توانید کلماتی که می‌خواهید با آن در صفحه اول قرار بگیرید را تعیین کنید تا کارشناس سئو روی این واژه‌ها کار کند و شما را به صفحه اول بیاورد.

از معایب این روش هزینه‌ی بسیار بالا و محدودیت در نتایج است! یعنی وب‌سایت شما فقط در چندکلمه‌ای هزینه پرداخت کردید سئو می‌شود.

در روش دوم شما با صرف فقط چند روز به مهارت‌های لازم دست پیدا می‌کنید. در اینصورت می‌توانید برای همیشه روی هر کلمه‌ی کلیدی که بخواهید، سایت خود را سئو کنید. یعنی بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل آن هم با واژه و جملات مورد نیاز خود! همچنین می‌توانید این‌کار را برای دیگر وب‌سایت‌ها انجام دهید و کسب درآمد کنید.

 

مهمترین اقدامات لازم برای رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل

همانطور که گفته شد گوگل برای بررسی و رده‌بندی سایت‌ها صدها فاکتور مختلف را بررسی می‌کند و این چیزی نیست که در یک مقاله بگنجد! برای همین ما چند مورد از مهمترین فاکتورهای سئو را صرفاً جهت آشنایی و اطلاع رسانی برای شما لیست می‌کنیم:

۱- انتخاب کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی همان واژه‌هایی هستند که می‌خواهید کاربران با جستجوی آنها در گوگل وارد وب‌سایت شما شوند. انتخاب یک کلمه‌ی کلیدی هدفمند، پر جستجو، مرتبط بسیار با اهمیت است.

۲- تولید محتوای مداوم و باکیفیت

یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید استمرار در تولید محتوا است اما نه هر محتوایی! محتوایی که کپی نباشد، به کاربر اطلاعات مفیدی بدهد و بهینه باشد. بهینه سازی محتوا یکی از مهمترین مواردی است که شما باید در یک دوره آموزشی بیاموزید.

 

۳- مناسب بودن زیر ساخت سایت

این مورد خود شامل نکات بسیار زیادی است. برای مثال مناسب بودن سرعت سایت، ریسپانسیو بودن قالب، مناسب بودن امنیت و کدنویسی درست قالب سایت از مهمترین موارد زیر ساختی محسوب می‌شوند. بسیاری از این موارد به راحتی قابل حل خواهند بود. برای مثال اگر یک وب‌سایت وردپرسی داشته باشید با طراحی قالب وردپرس استاندارد به راحتی مشکلات زیر ساخت سئو در وب‌سایت خود را حل خواهید کرد.

 

علاوه بر موارد فوق ده‌ها نکات دیگر در این زمینه وجود دارد که شما برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به آن نیاز دارید. فقط کافیست از معتبرترین آموزش‌های سئو کمک بگیرید.

بهترین عطرهای زنانه

معرفی 5 تا از خوشبوترین برندهای ادکلن مردانه سال

چرا خرید لایک ارزان مهم است ؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا