چگونه در جلسات کاری باهوش به نظر برسیم – فناوری

یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 فناوری

چگونه در کمترین زمان ممکن خودمان را برای شرکت در جلسه آماده کنیم و بیشترین تأثیر را بر مدیران شرکت و دیگر کارمندان بگذاریم؟

امروزه در همه‌ی شرکت‌ها و اداره‌ها حداقل ماهی یک بار جلسات کاری برگزار می‌شوند. موضوع اکثر جلسات بررسی مشکلات و ارائه‌ی راه‌حل برای برطرف کردن آن‌ها است. از آنجایی که معمولا این جلسات با حضور مدیران و رهبران برگزار می‌شود، اغلب کارمندان دوست دارند با آمادگی کامل در جلسات کاری حضور پیدا کنند و خودشان را یک کارمند باهوش و مشتاق نشان دهند. ۱۰ نکته‌ای که در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت آورده شده است به شما کمک می‌کند تا بتوانید با رفتار درست، دیگران را تحت تأثیر قرار دهید.

meeting

۱- از نمودار دایره‌ای استفاده کنید

برای فهم بهتر صحبت‌های خود بهتر است از نمودار استفاده کنید. نمودارهای دایره‌ای فهم ساده‌ای دارند و دید خوبی از موضوع به مخاطب می‌دهند. برای انتخاب اندازه‌ی دایره‌های نمودار خیلی به خودتان سخت نگیرید؛ زیرا در هر صورت همکارانتان در مورد کوچکی یا بزرگ بودن آن با شما بحث خواهند کرد.

۲- از آمار کسری استفاده کنید

اگر در طی جلسه شخصی گفت حدود ۲۵ درصد کاربران روی این دکمه کلیک می‌کنند، شما سریعا بگویید یعنی از هر ۴ نفر ۱ نفر این کار را انجام می‌دهد. با گفتن این حرف همه سرهایشان را به نشانه‌ی تأیید تکان خواهند داد و تحت تأثیر توجه و مهارت‌های ریاضی شما قرار خواهند گرفت.

۳- از دیگران بخواهید بر موضوع اصلی تمرکز کنند

هر زمانی که احساس کردید صحبت‌ها از مسیر اصلی خارج شده‌اند، با صدای بلند و رسا از همکارانتان بپرسید: «دوستان، ما دور هم جمع شده‌ایم که چه مشکلی را حل کنیم؟» این حرف، هم باعث برگشتن جلسه به مسیر اصلی می‌شود و هم شما را به‌عنوان یک فرد باهوش مورد توجه قرار خواهد داد.

۴- یادداشت‌برداری کنید

مقاله‌ی مرتبط:

همیشه یک دفترچه یادداشت همراه خودتان داشته باشید. استفاده نکردن از تکنولوژی در طی جلسه مورد توجه و احترام دیگران قرار خواهد گرفت؛ بنابراین از هر جمله‌ای که می‌شنوید، مهم‌ترین کلمه‌ی آن را یادداشت کنید و سرتان را به نشانه‌ی تأیید تکان بدهید.

meeting

۵- آخرین حرف‌های سخنران را تأیید کنید

زمانی که شخصی در حال صحبت کردن است، به‌دقت به حرف‌های او گوش دهید و مهم‌ترین کلمات و جملات را از آن‌ها استخراج کنید؛ سپس با گفتن «اجازه بدهید من تکرار کنم»، عین جملات او را تکرار کنید. جملات خود را آهسته بیان کنید تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

۶- بپرسید آیا این روش مقیاس‌پذیر است؟

هیچ‌کس پاسخ این سؤال را به‌درستی نمی‌داند. اما با پرسیدن آن می‌توانید صحبت‌های جلسه را به سمت یک جمع‌بندی نهایی هدایت کنید.

۷- قدم بزنید

اوضاع و شرایط جلسه را در نظر بگیرید. اگر امکانش وجود داشت، از جایتان بلند شوید و قدم بزنید. به دیوار تکیه بدهید و نفس عمیق بکشید. با این کار همه‌ی اعضای شرکت‌کننده در جلسه با خود فکر می‌کنند که شما ایده‌ای در سر دارید.

meeting

۸- از سخنران بخواهید یک اسلاید به عقب برگردد

از شخصی که در حال ارائه دادن است، بخواهید که به اسلاید قبلی پاورپوینت بازگردد و درباره‌ی موضوعی بیشتر توضیح دهد. این کار نشان می‌دهد که شما به صحبت‌های او اهمیت می‌دهید. اگر نکته‌ی قابل توجهی برای بحث کردن در اسلایدها پیدا نکردید، خیلی ساده از او بخواهید که در مورد اعداد بیشتر توضیح بدهد.

۹- برای یک تلفن مهم از جلسه خارج شوید

برای گرفتن یک تماس مهم از جلسه خارج شوید. بیرون رفتن از یک جلسه‌ی مهم کاری برای برقراری تماس یا جواب دادن به شخص تماس‌گیرنده به دیگران نشان می‌دهد که شما آدم مهمی هستید و سرتان حسابی شلوغ است.

۱۰- در مورد خودتان شوخی کنید

مردم عاشق این هستند که یک نفر در مورد وضعیتی که دارد، شوخی کند. به‌عنوان مثال اگر نیاز بود در مورد مسئله‌ای با وکیل صحبت کنید، بگویید می‌توانیم با وکیل طلاق من در مورد این موضوع صحبت کنیم. مردم به این شوخی‌ها می‌خندند و برای صداقت شما ارزش قائل می‌شوند.


منبع : زومیت

خورشید در کدام صورت فلکی قرار دارد - فناوری

گوگل: رونمایی از سرفیس لپ تاپ مهر تأییدی است بر سیاست‌ ما در خصوص کروم بوک - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا