چگونه انرژی منفی را از خانه خود حذف کنیم؟

سه‌شنبه 18 بهمن 1401 روانشناسی ، سلامت
انرژی منفی

اهمیت پاکسازی خانه از انرژی منفی

انرژی منفی:یک محیط منفی می تواند ناسالم و برای سلامت عمومی شما مضر باشد. منفی گرایی خلق و خوی شما را تغییر می دهد و بر روابط شما تأثیر می گذارد و همچنین می تواند ماهیت شما را تغییر دهد.

محیط های منفی اغلب با بی حالی، افسردگی و خشونت همراه است. بنابراین، اگر دائماً در خانه خود احساس ضعف می کنید، باید تغییراتی ایجاد کنید.

حفظ دیدگاه مثبت بخش مهمی از رفاه شماست. دور کردن انرژی منفی بخش مهمی از حفظ سطح انرژی شما و نگه داشتن آنها در یک مکان بالا و مثبت است.

محیط شما، به ویژه خانه شما، برای سطوح انرژی شما، چه مثبت و چه منفی، بسیار مهم است. حفظ سطح انرژی مثبت در خانه به سلامت کلی شما کمک می کند.

عواملی که می تواند شما را مستعد انرژی منفی کند

دو تا از بزرگ‌ترین عواملی که در ایجاد انرژی منفی در خانه نقش دارند، بی نظمی و هرج و مرج هستند.

بهم ریختگی و هرج و مرج نه تنها باعث مسدود شدن جریان انرژی می شوند، بلکه می توانند باعث ایجاد استرس زیادی نیز شوند. استرس، به نوبه خود، انرژی منفی را ترکیب می کند.

راه حل چیست؟ آشفتگی را آشفته کنید و کنترل هرج و مرج را در دست بگیرید.

اهدا، بازیافت، ارسال یا دور انداختن اشیاء ناخواسته. خلاص شدن از شر چیزهای استفاده نشده و غیر ضروری باعث می شود احساس سبکی و آزادی بیشتری داشته باشید. اگر بتوانید با اهدای کمک به دیگری کمک کنید، به خصوص از این که چه حس فوق العاده ای دارد بی نظمی کردن، خوشحال خواهید شد!

حال و هوای خانه شما حالت درونی شما را منعکس می کند

می گویند خانه شما آینه خودتان است. خانه شما می تواند یکی از بزرگترین متحدان شما در کمک به دستیابی به پتانسیل هایتان باشد.

همانطور که خانه خود را از شلوغی و هرج و مرج پاک می کنید، ذهن خود را پاک می کنید و این امکان را به شما می دهد تا با وضوح بیشتری روی اهداف خود تمرکز کنید. انرژی منفی کمتر، به هم ریختگی کمتر، و هرج و مرج کمتر منجر به حواس پرتی کمتر و ناامیدی کمتری خواهد شد. به نوبه خود، خود درونی شما می تواند بدرخشد.
بهره برداری از منابع انرژی یک سنت دیرینه است. بسیاری از فرهنگ ها انواع مختلفی از مراسم را برای پاکسازی خانه از انرژی منفی و حفظ انرژی مثبت در محل ارائه می دهند. اینجا چندتایی هستند.

علایم زیر نشان میدهد که درون شما انرژی منفی وجود دارد:

بی خوابی
شکم درد
خستگی مداوم
سردرد مداوم
تحت فشار بودن
تیرگی ذهن
تنگی نفس
راه هایی برای حذف انرژی منفی از خانه

 

1. روشن کردن عود برای حذف انرژی منفی از خانه شما

روشن کردن عود یک سنت بومیان آمریکا برای پاکسازی معنوی استرای شستن انرژی منفی که در طول زمان در یک فضا جمع می شود. آسان و نسبتاً ارزان است.

“چوب” سنتی عود انواع گیاهان و شاخه ها مانند مریم گلی، علف شیرین، اسطوخودوس و سرو تشکیل شده است. گفته می شود که حکیم انرژی منفی را دور می کند و علف شیرین برای جذب انرژی مثبت.

چوب را تا شعله روشن می کنند، می کوبند، و سپس اجازه می دهند تا دود شود و دود شیرین و غلیظی ایجاد می کند، در حالی که یک عبارت یا دعا برای برانگیختن انرژی مثبت و رهاسازی انرژی منفی می خوانند.

 

2. کریستال وسنگ ها

کریستال ها و جواهرات برای دفع ارواح شیطانی و هدایت قدرت بیشتر استفاده می شود.  به عنوان مثال، تورمالین سیاه را در نظر بگیرید. اعتقاد بر این است که این کریستال قدرتمند انرژی الکترومغناطیسی منفی را جذب می کند و هرگونه انسداد انرژی را باز می کند.

شما همچنین می توانید آمیتیست بنفش را در نظر بگیرید. این سنگ به کاهش استرس کمک می کند، آرامش و قدرت درونی را فراهم می کند و رشد معنوی را تشویق می کند. آمتیست به جذب انرژی مثبت کمک می کند و هر گونه انرژی منفی را از بین می برد.

سنگ آبی، عقیق آبی می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. این سنگ عموما در اتاق خواب ها به دلیل آرامش بخش استفاده می شود.

3. گیاهان خانه می توانند انرژی مثبت را تقویت کنند

گیاهان خانگی به طور باورنکردنی بر هر فضایی تاثیرگذار هستند. آنها نه تنها برای چشم خوشایند هستند، بلکه رنگ را القا می کنند، کیفیت هوا را غنی می کنند و اثر آرام بخشی بر افراد دارند.

حداقل یازده نوع گیاه سرپوشیده مرتبط با تمرین شرقی فنگ شویی وجود دارد که تصور می شود انرژی منفی را جذب می کنند.

1-کاکتوس، که گفته می شود مانند “چشم شیطان” است، به شما کمک می کند تا خانه شما سالم و سالم بماند.

2-ارکیده ها مثبت اندیشی را تقویت می کنند و با آزاد کردن اکسیژن به تصفیه هوا کمک می کنند. آنها با کمک به افزایش عشق و عشق، سلامت معنوی یک خانه را بهبود می بخشند.

3-ریحان اعصاب منقبض را آرام می کند و دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که باعث جذب مثبت می شود. همچنین در حالی که گازهای مضر کربن را جذب می کند، مقادیر خوبی از اکسیژن منتشر می کند.
پیچک هوا را از سموم خلاص می کند و هوای تمیزتر و خالص تری برای تنفس فراهم می کند  که باعث افزایش مثبت در خانه می شود.

4-گیاهان مار ( سنسویرا )مواد شیمیایی مضر موجود در جو مانند زایلن، فرمالدئید، بنزن و تولوئن را جذب می کنند.  آنها به تصفیه هوا و حذف تمام انرژی منفی کمک می کنند.

5-بامبو به طور مستقیم با سلامتی و مثبت اندیشی مرتبط است و در جذب ترکیبات مضر از هوا عالی است.
کالاته ها دارای خاصیت جاذب عالی است و هوا را از شر منفی و بدخواهی خلاص می کند، در حالی که هوای اطراف خود را تصفیه می کند.

6-نیلوفرهای صلح به تمیز کردن محیط اطراف کمک می کنند و حال و هوای صلح آمیزی را ایجاد می کنند. همچنین به تقویت سرزندگی و مثبت بودن در فضاهای زندگی کمک می کند.

7-یاس زندگی سالم را ترویج می کند و خانه های شما را از تمام انرژی های منفی خلاص می کند. خواص درمانی نیز دارد. هنگامی که در نزدیکی پنجره های رو به جنوب قرار می گیرد بهتر است استفاده شود.

8-گل رز سموم مضر هوا را از بین می برد و باعث مثبت شدن خانه می شود.

9-اسطوخودوس  به کاهش سطح استرس، از بین بردن سموم مضر، کاهش فشار خون، کاهش سردرد و بهبود بی خوابی کمک می کند. فواید متعددی دارد که شامل تصفیه هوا و خلاصی خانه ها از تمام موارد منفی می شود.

 

4. نور طبیعی

یک اتاق تاریک می تواند فوراً به شما احساس ضعف و تخلیه کند. از سوی دیگر، نور طبیعی – آفتاب – یک تقویت کننده فوری خلق و خو است.

پرده ها را باز کنید، پرده ها را بالا بیاورید، پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید نسیم از آن عبور کند. آن انرژی منفی کهنه، قدیمی، به دام افتاده و به دام افتاده را دور بریزید و آن را با انرژی مثبت تازه، روشن و آفتابی جایگزین کنید.

 

5-راه هایی دیگر برای پاکسازی خانه از انرژی منفی

روشن کردن شمعدان در خانه

در بسیاری از کشورها برای دفع انرژی منفی از خانه شمع روشن میکنند و اعتقاد دارند که دود شمع انرژی منفی را از خانه دور میکند.

تغییر دکوراسیون

با تغییر دادن جایگاه لوازم خانه، ناخودآگاه حس شادی و خوشحالی به شما منتقل میشود، حتما این کار را بکنید چون هزینه ای هم ندارد

روغن نارنج را در خانه اسپری کنید

شما میتوانید چند قطره نارنج را با آب مخلوط کنید و سپس در سراسر خانه اسپری کنید. نارنج باعث میشود انرژی منفی از بین برود.

نظم خانه را رعایت کنید

سعی کنید مرتب باشید و هیچ وقت خانه خودتان را شلوغ نکنید چراکه این کار انرژی منفی را جذب می کند.

 به موسیقی گوش بدهید

شنیدن موسیقی قطعا لذت زیادی دارد، همچنین شنیدن موسیقی با صدای بلند انرژی منفی را نیز از شما دور میکند.

ظرف های نمک را پر کنید

نمک ارگانیک، تاثیر زیادی برای از بین بردن حس بد دارد. ظرف های نمک خودتان را پر کنید و در گوشه های خانه قرار بدهید.

بخور خشک بگیرید

بوی بخور میتواند از لحاظ روحی و معنوی هوای خانه را لطیف کند همچنین باعث میشود تا افراد ساکن در خانه احساس آرامش بکنند.نکته دیگر این است که بوی بخور هوا را برای مراقبه آماده میکند.

استفاده از آیینه

آینه ها میتوانند با بازتاب نور فضایی دل باز تر و روشن تر ایجاد کنند. همچنین آینه ها میتوانند فضا را بزرگتر جلوه بدهند. توصیه می شود در اتاق نشیمن از آینه های زیبا استفاده کنید.

 

ساده ترین راه ها برای پرورش انرژی مثبت در خانه

نگاهی به اطراف بنداز. تصور کنید شما انرژی هستید. به خودت اجازه بده جریان پیدا کنه آیا نیاز به اسباب کشی دارید؟ آیا باید طرح رنگ را تغییر دهید؟ یک لایه رنگ تازه با رنگ مثبت تر یک راه مقرون به صرفه برای ایجاد یک تغییر بزرگ است.

بیشترین زمان را کجا می گذرانید؟ ابتدا به آن قسمت های خانه خود توجه کنید. آنها را تا حد امکان آرامش بخش کنید. آنها را شلوغ نکنید، برخی از موارد تولید انرژی مثبت را که در بالا توضیح داده شد انتخاب کنید و آنها را در فضای خود بگنجانید.

کاری را انجام دهید که برای شما و اهداف نهایی شما خوب است. دید خود را در خانه خود ایجاد کنید. مثبت ها را بسازید، منفی ها را بیرون کنید. مثبت را برجسته کنید، منفی را حذف کنید. دعوای انرژی شاد!

همچنین بخوانید: 10 گیاه شگفت انگیز که انرژی مثبت را تقویت می کنند

 پوست های حساس

 پوست های حساس/6 غذایی که اگر پوست حساسی دارید باید از آن اجتناب کنید

تقویت سیستم عصبی

6روش طبیعی برای تقویت سیستم عصبی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا