چکونه انگیزه کارمندان مان را بکُشیم؟ – موفقیت

یکشنبه 3 بهمن 1395 موفقیت

ماهنامه بازاریاب بازارساز – امین جباری: وقایع و شرایطی وجود دارند که باعث شادی و ترقی می شوند و حس خوشحالی و باارزش بودن را می پرورانند. اما متاسفانه شرایط و واقعی نیز وجود دارند که انگیزه های مان را سرکوب می کنند.

اگر می خواهید مطمئن شوید برای نیروهای تان محیطی فراهم آورده اید که در آن می توانند رشد کنند، محل کارتان را از نظر این سرکوب کنندگان انگیز مورد ارزیابی قرار دهید.

1- افراد مسموم کننده

اگر تا به حال زمانی را با افراد واقعا سمی صرف کرده باشید، می دانید که چقدر مخرب و خسته کننده خواهندبود. افراد مسموم انرژی منفی پخش می کنند و انرژی مثبت را از بین می برند. چنین افرادی دائما در حال غرزدن و نفرین کردن زمین و آسمان هستند و گویی هیچ اتفاقی درجهان از نظر آنها مثبت نیست. به عنوان یک سرپرست یا مدیرفروش اجازه ندهید این افراد محیط کاری شما را مسموم کنند و با ایرادات بجای خود انگیزه فروشندگان- که عمدتا جوان هستند و زود تحت تاثیر قرار می گیرند- را نابود کنند.

 

چکونه انگیزه نیروهای مان را بکُشیم؟

2- عدم توسعه و ارتقای حرفه ای


همه نیازمند این هستند که بدانند در حال رشد و یادگیری هستند. فروشنده باید به صورت کاملا ملموس احساس کند که مدیر یا سرپرستش برای رشد او اهمیت قائل است. توسعه و ارتقای حرفه ای برای هر یک از کارکنان شما به آنها اجازه می دهد تا در حرفه خود ارتقا پیدا کنند و هم چنین در می یابند که هم سازمان و هم شما بر روی موفقیت آنها سرمایه گذاری کرده اید.

3- فقدان و کمبود دیدگاه و نظریه


یک بینش و دیدگاه واضح ارتباطی هدف را مشخص می کند و به اشخاص این اجازه را می دهد تا بدانند روی چه چیزی متمرکز شوند. بدون آن، حتی بهترین کارکنان کمترین تاثیر را دارند، چرا که اگر درک درستی از کار نداشته باشید بهترین بودن کار دشواری خواهدبود.

4- زمان تلف شده


اگر محل کار شما به نوعی جایی است که در آن جلسات بی مورد و غیرضروری برگزار می شود و ایمیل هایی حاوی اطلاعات غیرمرتبط برای همه ارسال می شود، احتمالا کارکنان شما به شدت ناامید شده اند. با ارزش قائل شدن به زمان آنها، به آنها نشان دهید که برای شان ارزش قائل هستید.

5- ارتباطات ناکافی


هنگامی که ارتباطات ضعیف باشند، افراد نیمی از قوت خود را صرف حدس زدن کاری که شما به عنوان مدیر یا سرپرست انجام می دهید می کنند، وظایف اساسی و واجب نادیده گرفته می شوند، فعالیت های غیرضروری زیاد می شوند، اطلاعات درون واحدها حبس می شوند، و شایعات مخرب نشر پیدا می کنند. گردش واضح و روشن اطلاعات به همه نفع می رساند.

 

چکونه انگیزه نیروهای مان را بکُشیم؟

6- مدیریت عمودی


موقعیتی را تصور کنید که در آن برای ایده ها و ورودی های شما هیچ ارزشی قائل نشوند و حتی آنها را نشینده بگیرند؛ جایی که قانون «حرف نزن و کاری را که م یگویم انجام بده» حاکم است، بدون شک درک می کنید که چقدر سخت است کاری را با حداقل سوءنیت انجام دهید. هرچه همکاری بیشتر باشد، سرمایه گذاری و انگیزه نیز بیشتر خواهدبود.

7- قدرنشناسی


زمانی که کار زیاد و یا نتایج خارق العاده دیده نمی شوند، مدیران به سرعت فراموش می کنند که انگیزه دادن و تعریف کردن فقط برای روزهای خوب نیست. به همین دلیل افراد بی میل و بی تفاوت پیش می روند. شما می توانید بدون صرف حتی یک سکه به کارکنان تان پاداش دهید؛ این کار می تواند به سادگی گفتن «خداقوت» یا «ممنونم» باشد.

8- رهبری نامناسب


رهبران نامناسب به همه اعضای تیم و کل سازمان آسیب می رسانند. حتی بهترین کارکنان برای بهترین بودن نیاز به رهبری موثر دارند. با توسعه رهبری خود آغاز کنید، سپس بهتین رهبران را در هر سطحی استخدام کنید و پرورش دهید. این بهترین کاری است که به صورت روزمره برای بهبود محل کارتان می توانید انجام دهید. اگر هر یک از این قاتلان مخرب در محل کارتان را شناسایی کنید، بستگی به شما دارد تا هر کاری را که در توان تان است برای برطرف کردن و از بین بردن آنها دریغ نکنید. به خاطر داشته باشید که انسان های بزرگ به مدت طولانی در محل های کار نامناسب نمی مانند.

منبع : برترینها

سوالی که «استیو جابز» هر روز از خود می پرسید... - موفقیت

تاثیر میلیاردرهای خیّر آمریکایی بر پیشرفت دانش - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا