چه قدر بخوریم تا چاق نشویم (قسمت اول- کالری برنج) – گوناگون

پنج‌شنبه 21 دی 1396 گوناگون

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، رژیم لاغری کالری شماری یکی از استاندارد ترین رژیم های لاغری شناخته شده در جهان است. به قول دکتر کرمانی: این روش، یکی از راحت ترین و موفق ترین راه های لاغری و کاهش وزن است. البته بیشتر مناسب کسانی است که از معلومات خوبی، در ارتباط با تغذیه و نحوه محاسبه کالری برخوردارند.

اگر شما علاقه مند به شمارش کالری هستید راه های مختلفی برای عمل به آن وجود دارد.

ما برای شما بسته ای از بهترین نوع کالری شماری را آورده ایم

قسمت اول: کالری انواع برنج

 

نوع

برنج سفید پخته: یک کفگیر- ۲۵۰ کالری

برنج سفید خام : ۱۰۰گرم – ۱۳۰ کالری

برنج قهوه ای: ۱۰۰گرم- ۱۱۰ کالری

کالری سایر غذاها با برنج:

استامبولی پلو

یکی دیگر از پلوهای مخلوط رایج ما ایرانی‌ها استامبولی است که شامل پیاز، روغن، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی تازه، برنج و گاهی گوشت می‌شود. این پلو یک غذای ساده است و زمانی‌که در آن از گوشت قرمز هم استفاده می‌شود، از لحاظ کیفیت تغذیه‌ای، یک غذای کامل و مغذی به‌شمار می‌آید. در هر قاشق غذاخوری از استامبولی‌پلو حدود ۲۵‌کیلوکالری انرژی نهفته است.

عدس پلو

یکی از غذاهای سنتی ما ایرانی‌ها عدس پلوست که شامل عدس و برنج است. عدس‌پلو حتی اگر ساده و بدون گوشت، مرغ یا کشمش هم مصرف شود، از لحاظ کیفیت تغذیه‌ای یک غذای کامل به حساب می‌آید. در هر قاشق غذاخوری عدس‌پلو حدود ۳۵ کیلوکالری وجود دارد. کالری کشمش و گوشتی که همراه عدس‌پلو مصرف می‌شود، باید جداگانه محاسبه شود.

لوبیاپلو

پلوی مخلوط بعدی، لوبیاپلوست که شامل پیاز، گوشت قرمز (تکه‌ای یا چرخ‌شده)، روغن، لوبیا سبز، رب گوجه‌فرنگی و برنج است. کالری پلوهای مخلوط برحسب میزان محتویات داخل پلو و روغن مصرف شده در آن، می‌تواند متغیر باشد اما به‌طور متوسط در هر قاشق غذاخوری از لوبیاپلو حدود ۳۰ کیلوکالری انرژی وجود دارد.

آلبالو‌ پلو

یکی از غذاهای رسمی و اصیل ایرانی که البته ممکن است به سبب طعم شیرینش همه آن را دوست نداشته باشند، آلبالوپلوست. این غذای خوشمزه را می‌توان با مرغ یا گوشت قلقلی‌های کوچک سرو کرد. این پلو شامل آلبالو‌های پخته شده در شکر، برنج و روغن است. به سبب شکر استفاده شده در تهیه این غذا، کالری این پلو نسبت به سایر پلوهای مخلوط بالاتر است. در هر قاشق غذاخوری آلبالوپلو حدود ۵۰ کیلوکالری انرژی نهفته است.

باقلاپلو

یکی از پلوهای رسمی ما ایرانی‌ها باقلاپلوست که معمولا با مرغ، گوشت یا ماهیچه سرو می‌شود. این پلوی رسمی شامل باقلا سبز، برنج، روغن و شوید است. از آنجایی‌که معمولا باقلا روغن به خود جذب می‌کند و ممکن است پلو خشک به نظر برسد، اغلب باقلاپلو را نسبت به سایر پلوهای مخلوط چرب‌تر درست می‌کنند. کالری مرغ، ماهیچه یا گوشتی که همراه باقلا پلو مصرف می‌شود باید جداگانه محاسبه شود. در هر قاشق غذاخوری از باقلا پلوی ساده حدود ۴۰ کیلوکالری انرژی وجود دارد.

 

مجله سلامت

 

منبع : جام نیوز

دریای نیلوفرهای سرخ تایلند - گوناگون

آخرین وضعیت واریز سود سهام عدالت و ثبت کد شبا در سامانه

آخرین وضعیت واریز سود سهام عدالت و ثبت کد شبا در سامانه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا