لبو یا چغندر قند!

سه‌شنبه 30 آذر 1400 سلامت
8 ماده غذایی را حتما خام مصرف کنید

لبو یا چغندر قند یکی از مواد گیاهی می باشد که در فصل های سرد خوردن آن بسیار دلچسب است.این گیاه لذیذ دارای خواص بیشماری است که می تواند از بدن شما در برابر بیماری های مختلف محافظت کند.مصرف لبو به ورزشکاران و افراد افسرده توصیه می شود زیرا دارای انرژی زیادی می باشد.

لبو طبع گرم و تر داشته و حاوی فولاد، آهن، منگنر، پتاسیم، منیزیم، مس، ویتامین‌های A ،B ،C و سایر املاح معدنی است.

لبو با برخورداری از مقادیر بالایی آهن، ویتامین c و اسید فولیک برای درمان کم‌خونی و کمبود آهن به خصوص در خانم‌های جوان برای خون‌سازی و افزایش گلبول‌های قرمز و تامین انرژی بسیار مفید است.

مصرف چغندر قند به دلیل داشتن منبعی از فولاد به خانم‌های باردار به خصوص در اوایل بارداری برای رشد ستون فقرات جنین توصیه می‌شود که استفاده از این ماده غذایی در دوران بارداری از ضایعه نقص نخاعی در جنین جلوگیری می‌کند.

این پژوهشگر طب‌سنتی با بیان اینکه لبو دارای انواع ویتامین های A، B و C است، تاکید کرد: این گیاه با آنتی اکسیدان های فراوان خاصیت ضد سرطانی دارد و از درد مفاصل نیز جلوگیری می‌کند.

 

لبو یا چغندر قند

لبو یا چغندر قند

لبو به دلیل داشتن منیزیم از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند، ضد یبوست بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند که به همین دلیل مصرف آن به افراد سالخورده بسیار توصیه می‌شود.

عظمایی با بیان اینکه سروتونین موجود در لبو که ماده ای شادی‌بخشی است‌، برای افراد افسرده توصیه می شود، اظهار داشت: مهم‌ترین خواص لبو به ترتیب در برگ، ریشه و ساقه آن نهفته است و مصرف برگ لبو به صورت خام برای ورم طحال، التهاب مثانه و مصرف موضعی برای رفع انواع مشکلات پوستی از جمله کک‌ومک، جوش، خارش توصیه می‌شود.

برای درمان سنگ صفرا می‌ توان برگ چغندر قند را به همراه آب‌ هویج مصرف کرد که البته این ترکیب برای دفع سموم بد بسیار تاثیر گذار است.

 

لبو یا چغندر قند

لبو یا چغندر قند

پختن لبو با گوشت گاو جوان(گوساله)، یکی از بهترین داروها برای رفع برص(پیسی) است که این مطلب در منابع طب سنتی اسلامی هم ذکر شده است.عظمایی اظهار داشت: افرادی که قندخون و فشار بالایی دارند و نیز افرادی که غلظت خون بالایی دارند، در مصرف لبو نباید زیاده‌روی کنند.

وی گفت: برای کاهش چربی خون، مصرف لبوی رنده شده به همراه سالاد می‌تواند تاثیرگذار باشد، چراکه لبو فیبر بالایی داشته و از بروز چاقی هم جلوگیری می‌کند.این پژوهشگر طب سنتی افزود: کبد برای بهبود عملکرد کبد و کیسه صفرا بسیار مفید است و به دلیل داشتن انرژی بالا برای مصرف ورزشکاران توصیه می‌شود.

هورمون های بدن

با این غذاها به جنگ سرماخوردگی بروید

چای

چای

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا