همه ما با افرادی در ارتباط بوده ایم که دید روشن تری نسبت به زندگی دارند طوری که انگار همه وقایع را به گونه ای متفاوت تر از ما درک میکنند این افراد ممکن است تحت تاثیر فعال شدن چشم سومشان باشند.

شم سوم که چشم درونی نیز نامیده می شود یک مفهوم عرفانی و مبهوت کننده از یک چشم غیر معمول است که باعث می شود تا فراتر از دید عادی بتوان درک کرد. در برخی از سنت های معنوی چشم سوم به نام آجنا یا چاکرای پیشانی نیز معروف است. چشم سوم اشاره به دروازه ای دارد که به قلمروهای دیگر و فضاهای آگاهی بالاتر منجر می شود.

به نقل از idehaltech.com؛ در معنویت عصر جدید، چشم سوم اغلب نمادی از وضعیت روشنگری یا تحریک تصویر ذهنی است که اهمیت معنوی عمیقی دارد. چشم سوم اغلب با دیدگاه های مذهبی، روشن بینی، توانایی مشاهده چاکراها و آئورها، پیش بینی حوادث و تجربیات خارج از بدن همراه است. افرادی که ادعا می کنند ظرفیت استفاده از چشم سوم خود را دارند، به عنوان پیش گو شناخته می شوند. گفته می شود در بعضی از سنت هایی مانند هندوئیسم محل قرار گیری چشم سوم را وسط پیشانی، کمی بالاتر از اتصال ابرو می دانند.

هدف از باز کردن چشم سوم این است که افراد بتوانند به “ارتعاش” صحیحی از جهان برسند و پایه ی محکمی برای رسیدن به سطح پیشرفته تر مدیتیشن پیدا کنند. چشم سوم می تواند باعث شود فراتر از بعد زمان و مکان با دنیای پیرامون ارتباط برقرار کرد. به عبارت ساده و خلاصه می توان گفت، چشم سوم یک مفهوم متافیزیکی است و مربوط به چاکرای ششم یا آجنا است.

پایه بیولوژیکی چشم ذهن یا چشم سوم به طور کامل درک نمی شود. مطالعات انجام شده با استفاده از fMRI نشان داده است که هسته ژنیکولت جانبی و ناحیه V1 قشر بینایی در طول وظایف تصویری ذهنی فعال می شوند. غده‌ ی کوچکی به نام غده صنوبری یا پینه آل (Pineal gland) که در زیر نیمکره‌ های مخ قرار دارد که برخی آن را چشم سوم یا آجنا می نامند.

فواید چشم سوم

با باز شدن چشم سوم شما می توانید با همه چیز و همه کس ارتباط برقرار کنید و تله پاتی برقرار کنید. شما می توانید با چشم سوم خود را با طبیعت پیوند بزنید و با نیروهای موجود در دنیا همگام شوید. بعد از باز شدن چشم سوم شما دیگر محیط اطراف خود را بی جان نمی بینید و هر چیز در عالم هستی را به عنوان یک انرژی تشخیص می دهید. همه ی حس ها با باز شدن چشم سوم چند برابر قدرتمندتر می شوند و زندگی شکل جدیدی به خود می گیرد. سطح ادراک شما بالا می رود و می توانید نمایی فراتر از ماده را مشاهده کنید.

عواقب چشم سوم

بعد از باز شدن چشم سوم ممکن است صداهای بسیار بلندی بشنوید که کسی آن ها را نمی شنود که هر چه زمان به شب نزدیک تر می شود این صداها شدت بیشتری پیدا می کند. به دلیل کشش انرژی این گونه افراد ممکن است هنگامی که افراد دیگر با آن ها صحبت می کنند دچار ضعف شوند. وقتی چشم سوم‌ شما باز است، ممکن است نورهای درخشان چشم‌ های‌ تان را آزار دهد. باز شدن چشم سوم می ‌تواند سبب فشار و درد شدید سر مانند دردهای میگرنی شود.

بستن چشم سوم

اگر تحمل عوارض باز بودن چشم سوم را ندارید، باید آن را ببندید. بستن چشم سوم عملی بسیار سخت و زمان بر است و ممکن است هرگز موفق به این کار نشوید. هنوز هیچ روش درست و اطلاعات زیادی درباره نحوه بستن چشم سوم وجود ندارد، اکثر راه های موجود یا باعث بدتر شدن وضع می شوند یا اینکه موفقیت آمیز نیستند.

علائم چشم سوم چیست؟

  • نسبت به نادیدنی ها حس قوی‌ تری دارید
  • احساس متفاوتی از قبل دارید
  • می‌ توانید ذهن افراد را بخوانید
  • حس فشار شدید در بین ابروها
  • حساسیت زیاد به نور
  • سردرد های شدید
  • قدرت‌ های روحی افزایش می یابد

منبع:آلامتو