چرا کارآفرینان باید یک دستیار شخصی داشته باشند؟ – فناوری

جمعه 25 فروردین 1396 فناوری

یک کارآفرین هوشمند می داند که با استخدام دستیار شخصی علاوه بر ایجاد تعادل در زندگی کسب و کاری خود، در وقتش نیز صرفه جویی خواهد کرد.

سرتان خیلی شلوغ است؟ فرصت سر خاراندن ندارید؟ پس با این شرایط چرا یک دستیار شخصی استخدام نمی‌کنید؟ استخدام دستیار شخصی هزینه اضافی است؟ اصلاً این‌گونه نیست، اگر که می‌خواهید دست‌اندازهای جاده‌ی رسیدن به موفقیت شما را از مسیرتان منحرف نکنند، حتماً به فکر استخدام دستیار شخصی باشید. دلیل این کار را از زبان یک کارآفرین در زومیت بخوانید.

ذهن من در هر ثانیه به یک‌جا می‌رود و متمرکز کردن آن بر روی  یک کار بسیار سخت است، مخصوصاً اگر که تعداد کارها زیاد باشد. به نظر من نکته‌ای که اکثر مؤسسان استارتاپ در شروع توجه کافی به آن ندارند، مدیریت صحیح کارها و نسپردن کارهای ساده و روزمره به دست افراد دیگر است.

کسب و کار

بعد از استخدام دو دستیار شخصی فهمیدم که آن دو واقعاً نجات‌دهنده زندگی من هستند، من هم‌اکنون به‌راحتی زندگی کاری و شخصی خود را به کمک آن‌ها مدیریت می‌کنم.

اگر شما یک کارآفرین پرکار هستید و با وجود تلاش‌های بسیار، لیست کارهای شما هیچ‌وقت تمامی ندارد، حتماً یک دستیار شخصی استخدام کنید. یک کارآفرین موفق به من گفت که اگر می‌خواهم به موفقیت برسم، بهتر است یک دستیار شخصی استخدام کنم، چون زمانی که من بر روی ایده‌های خود متمرکز شده‌ام، او قطار کسب و کار مرا هدایت می‌کند. اوایل من فکر می‌کردم که این کار فقط به هدر دادن پول است، ولی با شرایط کنونی به این نتیجه رسیده‌ام که واقعاً داشتن یک دستیار شخصی لازمه ادامه حیات من و کسب و کارم خواهد بود.

من می‌دانم که اگر کارهای ساده و بی‌شمار را به یک دستیار شخصی محول کنم، می‌توانم بر روی پیشرفت کسب و کارم در درازمدت، به‌راحتی تمرکز کنم و کشتی رؤیاهایم را به جزیره موفقیت برسانم.

هنوز حرف‌های مرا برای استخدام دستیار شخصی قبول نکرده‌اید؟ در ادامه می‌خواهم پنج دلیل متقاعدکننده برای استخدام یک دستیار شخصی مناسب را برایتان شرح دهم.

آن‌ها شما را بر روی برنامه زمانی منظم قرار می‌دهند

مدیریت زمان

من در یک روز ۵ جلسه طولانی داشتم و همزمان باید با ۱۰ نفر در نقاط مختلف جهان نیز تماس تلفنی برقرار می‌کردم، اگر من خودم تنها همه این کارها را انجام می‌دادم، حتما از بین می‌رفتم. حداکثر می‌توانستم دو عدد از این ۱۵ مشتری را جذب کنم، من از یک دستیار شخصی استفاده کردم و توانستم به‌خوبی چمیم شرایطی را به کمک او مدیریت کنم. جالب است بدانید که دستیار هوشمند اپل یعنی سیری، قبلاً در شرایط این‌چنینی نتوانست به من کمک کند. من هر روز برنامه‌ی روزانه‌ام را با دستیار شخصی خود چک می‌کنم، سپس در شب کارهای روزانه را مرور کرده تا مطمئن شوم که کاری برای فردا نمانده است.

با این‌که اغلب کارآفرینان به برنامه‌های لیست انجام کار برای مدیریت کارهای خود متکی هستند، ولی من سعی می‌کنم که به‌جای اعتماد به این اپلیکیشن‌ها، به یک فرد دیگر اعتماد کنم و کارهایم را به او بسپارم. به بیان دیگر هنوز تکنولوژی به مرحله‌ای نرسیده که بتواند جای یک دستیار شخصی را برای شما پر کند.

راحت شدن از دست کارهای ساده و تکراری

سپردن کارهای ساده و تکراری روزانه به دست یک نفر دیگر می‌تواند برای هر کارآفرین، یک معجزه را پدید آورد، ولی اغلب آن‌ها کمی در انجام این کار دودلی می‌کنند و به دستیارهای شخصی اعتماد ندارند. اگر جزء این دسته از کارآفرینان هستید و به کسی اعتماد ندارید تا کارهای ساده‌ی کسب وکار نازنینتان را انجام دهد، بهتر است برای پیشرفت خود این نوع طرز تفکر را کنار بگذارید و به‌جای سرسختانه کار کردن، هوشمندانه کارکنید. و توجه کنید که در راه اندازی کسب و کار خود نمی‌توانیم ابرقهرمان باشیم.

بگذارید این قضیه را با یک ماجرا برای شما روشن‌تر کنم، من قرار بود برای یک کنفرانس به لندن بروم، کارهای مربوط به چک کردن پرواز و رزرو اتاق هتل و ساعت کنفرانس خیلی از وقت گران‌بهای من را می‌گرفت، این کارها را  به دستیار شخصی خود محول کردم. تنها کاری که برای رسیدن به آن کنفرانس انجام دادم، زنگ زدن به یکی از تاکسی‌های اوبر بود تا مرا به محل کنفرانس برساند. در هتل هم بر روی کنفرانس خود متمرکز بودم، در پایان نیز همه‌چیز به نفع من تمام شد.

وقتی‌که شما یک دستیار شخصی بااستعداد دارید که در طول زمان رفتار و طرز کار شما را بهتر و بهتر یاد می‌گیرد و از این روش برای مدیریت بهتر کارهای شما بهره می‌برد، مانند این است که بازده شخصی خود را دو برابر کرده باشید.

کارهای ساده و زیاد می‌توانند زمان با ارزش یک کارآفرین را هدر بدهند. وقتی‌که یک نفر دیگر می‌تواند این کارها را انجام دهد، چرا شما وقت ارزشمند خود را صرف آنها کنید؟ به همین دلیل است که من به شما توصیه می‌کنم تا یک دستیار شخصی بااستعداد را استخدام کرده و فشار کاری خود را کمتر کنید.

ایجاد تعادل در زندگی شخصی و کسب و کاری

یکی از دلایلی که مشاورم به من گوشزد می‌کرد تا یک دستیار شخصی را استخدام کنم، ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و زندگی کاری‌ام بود. هر کارآفرین می‌خواهد امپراتوری خود را در بازارهای جهانی گسترش دهد، ولی نه به قیمت از بین بردن زندگی شخصی و از هم پاشیدن خانواده‌اش! دستیار شخصی من همیشه یک سری هدایای مناسب را به من پیشنهاد می‌داد تا برای فرزندان و همسر خود بخرم و به آن‌ها اهدا کنم؛ او همچنین تاریخ‌های مهم مثل تاریخ ازدواج را نیز به من یادآوری می‌کرد، از این‌ها گذشته زمانی که می‌خواستم برای خرید به فروشگاه بروم نیز از توصیه‌های دستیار شخصی خود استفاده می‌کردم.

با این روال من هم یک زندگی کارآفرینانه داشتم و هم از  یک زندگی شخصی شاد بهره می‌بردم. کارآفرینان زیادی بوده‌اند که زندگی شخصی آن‌ها به خاطر تداخل با زندگی کاریشان ازهم‌پاشیده است. اگر به یک دستیار شخصی اعتماد کنید ، او می‌تواند در داشتن زندگی شادتر به شما کمک کند.

با استخدام دستیار شخصی بر روی خود سرمایه‌گذاری می‌کنید

سرمایه گذار

با این‌که برخی کارآفرینان کسب و کارهای کوچک، گرفتن یک دستیار شخصی را پرداخت هزینه اضافه می‌دانند، ولی کارآفرینان هوشمند به این کار به‌عنوان یک برگ برنده و سرمایه‌گذاری ارزشمند نگاه می‌کنند.

با سرمایه‌گذاری بر روی یک یا دو دستیار شخصی‌، شما وقت این را خواهید داشت تا بر روی کارهایی تمرکز کنید که باعث رشد کسب و کارتان می‌شوند و شما می‌توانید به افزایش سود و برند سازی خود بپردازید. فقط به این فکر کنید که اگر کارهای پیش‌پاافتاده هفتگی را نداشتید چقدر می‌توانستید از کسی که الان هستید پر‌بازده‌تر باشید! به این نکته توجه کنید که پول پرداختی شما برای استخدام یک دستیار شخصی، پس از یک‌زمان کوتاه بر خواهد گشت.

استخدام دستیار شخصی مانند داشتن یک فرد دیگر مانند خودتان در کنارتان است

این امتیاز می‌تواند بهترین دلیل استخدام دستیار شخصی برای شما باشد. پس از یک مدت، دستیار شخصی‌تان شما را بهتر و بهتر می‌شناسد و سعی می‌کند مثل شما شود، منظور من این نیست که او سعی می‌کند از لحاظ ظاهری شبیه شما شود، منظور من این است که او طرز تفکر شما و فعالیت‌های شما را شبیه‌سازی می‌کند. او می‌داند که شما چه وقت قهوه می‌خورید و چقدر شکر در آن می‌ریزید. به عنوان مثال دستیار شخصی من هم‌اکنون می‌تواند مانند من بنویسد و من به او اعتماد کامل دارم، به همین دلیل او ایمیل‌های غیر مهم را به‌جای من جواب می‌دهد. دستیارهای شخصی خوب می‌توانند برنامه زمانی شما را تنظیم کنند و در مواقع مورد نیاز کارهای کلیدی و حیاتی شما را مدیریت کرده و انجام دهند.

استخدام دستیار شخصی باعث می‌شود تا روز کاری شما بسیار راحت‌تر بگذرد و تمرکز خود را بر روی جایی که نیاز است، یعنی بر روی کسب و کارتان بگذارید.


منبع : زومیت

نسخه‌ی LMS GT4 از آئودی R8 معرفی شد - فناوری

۵ استارتاپ یادگیری عمیق که باید در سال ۲۰۱۷ دنبال کنید - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا