چرا شرکت‌های هوایی مدت واقعی پرواز را اعلام نمی‌کنند؟ – فناوری

سه‌شنبه 5 دی 1396 فناوری

مدت زمانی که شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای خود اعلام می‌کنند، فقط شامل مدتی نیست که هواپیما در هوا حرکت می‌کند. در واقع چندین عامل، بر این که سفر شما با هواپیما چقدر طول می‌کشد، نقش دارند.

مقاله‌های مرتبط:

تأخیر در بلند شدن هواپیما، از مواردی است که حتی در بهترین و بانظم‌ترین فرودگاه‌های جهان، به طور روزانه اتفاق می‌افتد. شما چه همیشه چند ساعت قبل از پرواز به فرودگاه بروید، و چه خرامان خرامان، چند دقیقه قبل از بسته شدن گیت پرواز به فرودگاه بروید، باز هم بیشتر از آنچه باید، منتظر می‌مانید.

لیست تأخیر پرواز

زمان ورود و خروجی که خطوط هوایی با مشتری‌های خود در میان می‌گذارند، اغلب با مدت زمانی که یک هواپیما واقعا نیاز دارد که در هوا باشد، مطابقت ندارد. خطوط هوایی در اعلام مدتی که هر سفر به طول می‌انجامد، اغراق می‌کنند تا حتی وقتی تأخیری وجود داشته باشد، باز هم «به موقع» برسد، و این یک استراتژی است که با عنوان «پوشش‌دهی زمانی» (schedule padding) شناخته می‌شود.

گزارش شده است که بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۱۵، مدت زمان اختصاص داده شده برای یک پرواز از فرودگاه هیتروی لندن به اِدینبروی اسکاتلند، علی‌رغم پیشرفت تکنولوژی، به طور قابل توجهی افزایش یافته و تقریبا تمام آن به دلیل پوشش‌دهی زمانی بوده است. یک خلبان از شرکت «اِرترن اِروِیز» (AirTran Airways) اقرار کرده است که «خطوط هوایی زمان‌های رسیدن پروازهای خود را طوری تنظیم کرده‌اند که بتوانند تعداد بیشتری از ورودهای به موقع هواپیماها به فرودگاه مقصد را ثبت کنند، و به همین دلیل ممکن است بگویند که یک پرواز دو ساعت طول می‌کشد، در حالی که در واقع یک ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.»

فرودگاه

بدتر از آن این که، تعریف «رسیدن به موقع» آن چیزی نیست که در واقع باید باشد. وب‌سایت Flightstats که پروازهای منظم و به موقع را معرفی می‌کند، هر پروازی را که تا بعد از ۱۵ دقیقه از زمان تعیین شده فرود می‌آید، یک پرواز به موقع به حساب می‌آورد. حتی با این تعریف سخاوتمندانه از پرواز به موقع، خطوط هوایی سعی می‌کنند که هر موضوعی را که می‌تواند برای پرواز اشکال ایجاد کند، در نظر بگیرند.

بال هواپیما

یک سخنگوی شرکت‌های هواپیمایی گفته است:

ما به طور منظم در برنامه‌ها و زمان‌بندی‌های پرواز خود تجدید نظر می‌کنیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم مسئولیت زمان ورود و خروجی‌ را که اعلام کرده‌ایم، بر عهده بگیریم و مشتری‌ها بتوانند بر طبق آن برای سفرهای خود برنامه‌ریزی کنند. وضعیت آب و هوا، نوع هواپیما، محدودیت‌های کنترل ترافیک هوایی، زیربنای فرودگاه و ملاحظات ژئوپولیتیکی هر کدام نقشی در تصمیم‌گیری ما برای افزایش یا کاهش زمان اعلام شده‌ی پروازها ایفا می‌کنند.

وقتی که هنوز فضایی برای بهبود راه‌های مدیریت زمان‌ در پروازهای شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد، ۱۵ دقیقه چندان قابل بحث نیست و با در نظر گرفتن همه‌ی این‌ها دفعه‌ی بعد که پروازتان طبق زمان‌بندی به مقصد رسید، بیش از حد تحت تأثیر قرار نگیرید!


منبع : زومیت

گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در تصاویر رندری جدید فاش شد - فناوری

جریمه‌ اپل در جریان درگیری حقوقی کمیسیون تجارت فدرال و کوالکام - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا