چای معروف به کله مورچه

سه‌شنبه 12 بهمن 1400 سلامت

چای معروف به کله مورچه

چای سی تی سی در ایران به دلیل ظاهری که دارد به چای کله مورچه ای معروف است!این چای نوعی چای سیاه است.

سی تی سی “CTC” دقیقا چیست؟

چای سی تی سی چگونه تهیه می شود؟ سی تی سی، مخفف واژه های خرد کردن “Crush”، گسستن “Tear”، پیچیدن “Curl” است و نحوه اقداماتی که بر روی برگ های چای انجام می شود را توصیف می کند.  در جایی که فرایند ارتودوکس برگ های چای، را دست نخورده نگه می دارد سی تی سی، آنها را به قطعات کوچک خرد می کند و سپس آنها را به شکل گلوله های کوچک که شکل نهایی آنهاست در می آورد.

آیا چای سی تی سی، دارای طعم خاصی است؟

چای سی تی سی، در واقع یک نسخه نسبتاً قوی و غلیظ از چای سیاه که هم از لحاظ رنگ دهی هم از لحاظ طعم دارای کیفیتی بالاتری است. به دلیل نحوه پردازش آن باعث می شود بسیاری از برگ ها خرد شوند و این باعث می شود سی تی سی، یک چای سیاه اکسیده شده درجه بالا باشد. برگ های مورد استفاده در این چای اغلب برگ های آسام “Assam” هستند که به خاطر ویژگی تیره تر بودن شناخته شده و دارای طعم بسیار طبیعی تری نسبت به بقیه برگ های چای می باشد. به طور کلی طعم قوی تری نسبت به بقیه چای ها دارد و به همین خاطر، شما می توانید حتی قهوه صبح خود را با یک فنجان چای سیاه سی تی سی، قوی جایگزین کنید! محبوبیت بالا چای سی تی سی، در آسیا و هندوستان

تاریخچه چای

چای معروف به کله مورچه

چای معروف به کله مورچه

“آسام سی تی سی” محبوبترین نوع چای آسام می باشد همچنین رایج ترین نوع سی تی سی نیز می باشد، زیرا چای سیاه آسام محصول اصلی هند است، جایی که کل روند سی تی سی، آغاز شده است.
برای درک این موضوع، باید چند قرن به گذشته نگاه کنیم، وقتی شرکت های تجارتی هند شرقی می خواستند با چینی ها به خاطر انحصار چای خود رقابت کنند! بنابراین،آنها شروع به تهیه زمین در منطقه آسام هند کردند تا هرکسی که مایل به پرورش چای می باشد به این منطقه برود.
به سرعت پرورش چای در آسام گسترش پیدا کرد و تولید زیاد آن باعث شد که مصرف چای در هندوستان افزایش یابد که تا قبل از این موضوع به خاطر قیمت بالا چای و کمبود منابع بسیار کم بوده است. با گسترش این روند مصرف این چای در سایر نقاط جهان مخصوصا در آسیا و آفریقا نیز گسترش پیدا کرد.

چای معروف به کله مورچه

چای معروف به کله مورچه

روش تهیه چای

اکنون در مورد نحوه تهیه سی تی سی، صحبت می کنیم. تهیه این چای یک فرآیند مکانیکی است،تنها و البته مهمترین نقشی که انسان در تولید این چای دارد، انتخاب برگ چای و کیفیت آن است، به همین خاطر نقش کارگران که برگ چای را انتخاب می کنند، اهمیت بسیار بالایی دارد. اولین قدم انتخاب برگ ها است، برگ های جوان،مانند چای سبز…
سپس برگ های انتخاب شده بین دو غلطک غول پیکر عبور داده می شوند که شامل هزاران دندانه کوچک و فشرده برای خرد کردن برگ ها هستند.
این کار برگ ها را اکسیده می کند و در واقع برگ ها از یک سمت دستگاه داخل می شوند، و پس از خرد شدن به شکل گلوله هایی در می آیند و بعد از آن در مدت زمان مشخصی باگرمای زیاد حرارات داده می شوند و تحت فشار قرار می گیرند. همین کار باعث می شود شکل ظاهری دانه های چای شبیه سر مورچه ها شود به همین خاطر این چای را در ایران به چای کله مورچه ای می شناسند.


بهترین توشیدنی صبحانه
در مورد تهیه چای سیاه ارتدوکس (معمولی) بهتر است بدانیم بیشتر از نیروی انسانی و کارگران چای در مزارع چای استفاده می شود در حالی که در تهیه سی تی سی این کار متفاوت است. امروزه در تهیه آن، کار دستی تقریباً صفر است، زیرا اغلب برگ های چای، نیز توسط دستگاه ها برداشت می شوند.
بنابراین، همه چیز مقرون به صرفه است، زیرا ماشین ها با سرعت بیشتری کار می کنند، می توانند در شب کار کنند و به روزهای تعطیل احتیاج ندارند و بیمار نمی شوند! هر چند به نظر می رسد بی رحمانه است، اما آنها برای سازندگان چای سودآورتر هستند.

دلایلی برای جدی گرفتن لبنیات

کاهش علائم بیماری ام‌اس

کاهش علائم بیماری ام‌اس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا