پیشنهادهایی برای سفر تابستانه

پنج‌شنبه 4 مرداد 1397 گوناگون

پیشنهادهایی برای سفر تابستانه

سفر,سفر تابستانه,مناطق گردشگری

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از گرمای این روزها خسته شده‌اید و رفتن گاه و بی‌گاه برق هم کلافه‌تان کرده، می‌توانید با سفر به مناطق زیر حداقل چند روزی از این مشکلات فرار کنید.

 

فیلبند و گشت‌‌و‌گذار روی ابرها

 

سفر,سفر تابستانه,مناطق گردشگری

 

فیلبند روستایی خنک و بر فراز ابر‌هاست که در ارتفاع ۲۷۰۰ متری واقع شده. چشم‌انداز روستا به دلیل وجود دریای ابری که آن را احاطه کرده بسیار زیباست و آب و هوای خنک آن حال هر مسافر خسته از گرمایی را جا می‌آورد. فیلبند به بام شرقی مازندران هم معروف است، چرا که این روستا در نزدیکی قله ۳۳۹۲ متری اندوار و حصین‌بن واقع شده و با نقاط همجوار خود تفاوت ارتفاع زیادی دارد.

 

در خط‌الراس نزدیک به قله اندوار و در ارتفاعات جنوبی فیلبند، امامزاده‌ای بر تارک خط‌الراس دیده می‌شود که به امامزاده قاسم معروف است. بقعه سفیدرنگ امامزاده قاسم در ارتفاع ۲۵۰۰ متری دارای یک دالان است که توسط سایبانی فلزی و شیروانی حفاظت می‌شود.نام این ییلاق در اصل فلبند است. فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بند آمدن و نتوانستن است. علت این نام‌گذاری به دلیل ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌های تندی است که عبور از آن را دشوار می‌کرده است.

 

زمستان در فیلبند زود آغاز می‌شود و دیر به پایان می‌رسد و می‌توان گفت نزدیک به هفت ماه سال همه‌جا پوشیده از برف است و سرمای طاقت‌فرسایی همه‌جا را فرا می‌گیرد. این روستا در فصل زمستان به دلیل بارش برف و قطع راه‌های ارتباطی تقریبا بدون سکنه می‌شود، ولی با شروع فصل بهار و جاری شدن جویبارها و رویش گیاهان خوراکی، بار دیگر زندگی و شور و شوق به منطقه بازمی‌گردد. جاده فیلبند به سنگچال جاده‌ای بسیار پرپیچ و خم است که در فاصله ۵ کیلومتری این دو روستا اختلاف ارتفاع به ۷۰۰ متر می‌رسد.

 

روستای سنگچال نیز زیبایی‌های منحصربه‌فرد و خاص خود را دارد. منظره سنگچال از جاده منتهی به فیلبند واقعا چشم‌نواز است. بهترین زمان برای بازدید از این ییلاق از انتهای اردیبهشت ماه تا ابتدای مهرماه است. این روزها را برای لذت بردن از این مکان زیبا از دست ندهید.

 

برای رسیدن به روستای فیلبند مسیر ۲۵ کیلومتری حد فاصل آمل- هراز را در پیش بگیرید، پس از آنکه از روستای سنگچال گذشتید، می‌توانید چشم‌انداز خیره‌کننده، روستای فیلبند را مقابل دیدگان خود ببینید.

 

جواهرده و مسیری افسونگر

 

سفر,سفر تابستانه,مناطق گردشگری

روستای جواهرده هم یکی از مقاصد خنک است که در تابستان می‌توانید به آنجا سفر کنید. جواهرده، بهشتی کوچک در ۲۹ کیلومتری شهر رامسر در استان مازندران است که در جنوب غربی این شهر قرار گرفته است. اما جالب اینجاست که این بار فقط خود روستا، جاذبه نیست. در واقع جدای از روستای بی‌نظیر، جاذبه اصلی دیگر، مسیر روستا و جاده رامسر تا روستای جواهرده است. جاذبه‌ای که با راهی باریک و آسفالتی، از وسط جنگل‌های انبوه با درختان سبز و وحشی خودرو می‌گذرد و گاهی آنچنان غرق در مه می‌شود، که به تابلویی نقاشی و خیالی بیشتر شبیه است تا واقعیت.

 

این مسیر افسونگر در سال ۱۳۵۰، توسط مهندسان آلمانی ساخته شد و از آن زمان تا حالا، بهترین مسیر از سمت رامسر برای رسیدن به جواهرده است. جواهرده، مانند جواهری کوچک اما گرانبها در پس این جاده طولانی و سبز قرار گرفته است.طبیعت دلفریب روستا که جایی فوق‌العاده برای کمی آرامش و دور شدن از تمام دغدغه‌های ذهنی است به همراه فرصت رویا‌رویایی با مردم روستا، همه و همه تجربه‌های نابی هستند که در سفر به روستای جواهرده می‌توانید به دست بیاورید.در جواهرده، آبشارهای بسیار معروفی هم وجود دارد که محلی‌ها بسیار آن را دوست دارند و برای رسیدن به آنها باید کمی پیاده‌روی در طبیعت را به جان بخرید که مطمئنا ارزشش را دارد.

 

معروف‌ترین این آبشارها در شیب رو به بالا و در انتهای روستاست که گردشگران خوش‌ذوق غیر‌ممکن است به دلیل طبیعت زیبا و آرام و شنیدن صدای خوش آب یا گرفتن چند عکس هم که شده، از آن دیدن نکنند. با این حال برای رفتن و بازدید از آن حتما باید کفش مناسب به همراه داشت. اگر کوهنوردی و در واقع سنگ نوردی را دوست دارید، حتما بخشی از سفرتان در این روستا را به بازدید از دشت‌های پر گل دامنه کوه مانند دشت لپاسر اختصاص دهید. اگر هم مناطق جنگلی را بیشتر می‌پسندید، می‌توانید به جنگل هیرکانی با درختان بلند بالای راش و شاه بلوطش بروید و اکسیژن خالص استشمام کنید.

 

برای رسیدن به روستای زیبای جواهرده، باید ابتدا به استان مازندران و از آنجا به سمت شهر زیبای رامسر مسیرتان را کج کنید. جنوب‌غربی این شهر را که در پیش بگیرید، به جاده ‌جواهرده می‌رسید که از آنجا هم باید مسیری ۲۹ کیلومتری را بپیمایید.

 

کوهرنگ، دیدن طبیعت زیبا و آثار باستانی

 

سفر,سفر تابستانه,مناطق گردشگری

کوهرنگ یکی از شهرهای استان چهار محال‌و‌بختیاری و علاوه بر آب و هوای خنک یکی از باستانی‌ترین مناطق ایران است. قدیمی‌ترین بقایای انسانی در این منطقه به حدود ده تا یازده هزار سال پیش می‌رسد.

 

این استان با توجه به طبیعت منحصر‌به‌فرد و جاذبه‌های توریستی، پذیرای حدود یازده میلیون گردشگر در سال است. ارتفاع زیاد این استان از سطح دریا آن را به نام «بام ایران» مشهور کرده است. در کنار آثار باستانی و تاریخی‌، گردشگاه‌های طبیعی این استان از شهرت زیادی بر خوردار هستند. چشمه زنه هفشجان، تالاب بین‌المللی چغاخور، چشمه سرداب رستم‌آباد، چشمه‌های دیمه، کوهرنگ، برم لردگان، آبشار آتشگاه‌، آبشار دره عشق و… میزبان دوستداران طبیعت و محیط‌زیست است.

 

شهرستان کوهرنگ که محل سکونت ایل هفت لنگ بختیاری از بزرگ‌ترین ایل‌های کشور است، یکی از این مراکز طبیعت‌گردی است‌. این منطقه به لطف طبیعت بکر و دست نخورده‌ای که دارد و چشمه‌های جوشان و گیاهان دارویی، یکی از اکوسیستم‌های توریستی استان چهارمحال‌و‌بختیاری به شمار می‌رود‌. شرایط آب و هوایی منطقه به نحوی است که در تمام فصول سال می‌توان از طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری آن لذت برد. شهرستان کوهرنگ، در میان رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد و در زمستان ارتفاع برف در این شهرستان به بیش از چهار متر می‌رسد و از این نظر برای تفریحات زمستانی مانند اسکی مکان فوق‌العاده‌ای است. مسابقات اسکی تابستانی که در این منطقه برگزار می‌شود، هرساله افراد زیادی را به این مکان جذب می‌کند. 

 

در بهار دشت لاله‌های واژگون که در کنار چشمه دیمه قرار دارد، نظر گردشگران را جذب می‌کند. 

 

سفر,سفر تابستانه,مناطق گردشگری

در اردیبهشت جشنواره این گیاه کمیاب و نادر که در دشت برگزار می‌شود روزانه پنجاه هزار بازدید‌کننده دارد.در تابستان هم جاذبه‌های دیگری مانند چشمه دیمه و آبشار شیخ علی خان و گیاهان دارویی، مسافران را به خود می‌خواند. برای حرکت به سمت کوهرنگ می‌توان از طریق شهرکرد به سمت چلگرد در شمال‌غربی چهار‌محال‌و‌بختیاری حرکت کرد و با استفاده از نقشه به این منطقه زیبا رسید.

 

جنگل مشه اردبیل، طبیعت زیبا و استخر آب با خواص درمانی

 

سفر,سفر تابستانه,مناطق گردشگری

جنگل مشه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان اردبیل و ۱۰ کیلومتری جنوب‌شهر نمین به خاطر داشتن جاذبه‌های منحصر‌به‌فرد جنگلی و اکوتوریسمی و همجوار بودن با گردنه زیبای حیران با جذابیت‌های طبیعی متنوع سالانه گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب می‌کند.آب و هوای این منطقه به علت قرارگرفتن در ارتفاعات، دارای تابستانی بسیار خنک و مطبوع و زمستانی پربرف و سرد و مرطوب (تحت تاثیر رطوبت دریای مازندران) است.

 

ریزش باران‌های فصلی و وجود مه‌های دائمی، رطوبت منطقه را به حد کافی تامین می‌کند.

 

از زیبایی‌های دیگر منطقه داشتن گونه‌های جانوری مختلفی است، علاوه براین در این جنگل یک استخر آب گرم، به نام «مشه سویی» وجود دارد که آب آن خاصیت درمانی دارد و افراد زیادی به این دلیل به این منطقه سفر می‌کنند. این منطقه تفرجگاهی بسیار دلپذیر برای مسافران و گردشگران و همچنین مردم استان اردبیل است. از جمله امکانات موجود در منطقه فندقلو پیست اسکی مناسب برای تمام فصول است که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. از پیست اسکی روی چمن این منطقه برای برپایی اردوهای تیم ملی روی چمن استفاده می‌شود.

 

jahanesanat​.‎​ir

مرجع : سرپوش

نکاتی که هنگام خرید فلش مموری و هارد اکسترنال باید توجه کنیم

اقامت بسیار گران در عمارت ویکتوریا

اقامت بسیار گران در عمارت ویکتوریا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا