پیدا شدن ملیکا، کیلومترها دورتر از خانه – حوادث

پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 دسته‌بندی نشده

روزنامه شهروند:  ١١ روز انتظار به سر رسید و ملیکای ١٨ماهه به آغوش پدر و مادرش بازگشت.  او که ١١ روز پیش از خانه‌شان در مشهد بیرون رفته بود، سه‌شنبه شب در یکی از پارک‌های اصفهان پیدا شد.
 
مردم ملیکا را دیده و به خاطر انتشار تصویرش او را شناخته بودند. همین کافی بود تا پدر ملیکا نیز دختر خودش را از طریق تلگرام شناسایی کند و راهی اصفهان شود.
 
هنوز مشخص نیست که این دختر در این ٩روز چه سرنوشتی داشته و چرا در یک شهر دیگر رها شده است. تنها چیزی که مشخص است، این است که ملیکا صحیح و سالم به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
 
ساعت ٢ بعدازظهر یکشنبه نخستین روز مرداد ماه‌ سال جاری آخرین روزی بود که محمد علی‌احمدی دخترش را دید.
 
از آن روز به بعد دختر بچه ناپدید شد و هیچ سرنخی از او به دست نیامد. آن روز این مرد که کارگر شهرداری است، سوار بر موتور به سمت خانه‌اش در خیابان رسالت ٩١ مشهد رفت. زمانی که در خانه را باز کرد با دو دخترش که سرگرم بازی با جوجه‌های رنگی در حیاط خانه بودند، روبه‌رو شد. در همین لحظه بود که ملیکا یک‌و‌نیم ساله و خواهرش متینا پنج ساله به دنبال جوجه‌ها به سمت در خانه دویدند.
 
خواهر و برادر بزرگتر این دو دختر بچه نیز در خانه بودند و پدر ملیکا هم منتظر بازگشتن فرزندانش بود؛ اما پس از دقایقی متینا وارد حیاط خانه شد. پدر در انتظار رسیدن دخترش ملیکا بود، اما هر چه منتظر ماند خبری از ملیکا نشد.
 
تا این‌که متینا به پدرش گفت که ملیکا را یک زن و مرد پراید‌سوار با خود بردند. همین کافی بود تا این مرد به‌سرعت به خیابان برود. هر چه جست‌وجو کرد، بی‌فایده بود تا این‌که ماجرای ربوده‌شدن ملیکا را به ماموران پلیس گزارش کرد. خیلی زود تیمی از ماموران پلیس آگاهی مشهد برای ردیابی این کودک ربوده‌شده وارد عمل شدند؛ ولی هنوز هیچ سرنخی از زوج جوان و ملیکا به دست نیامده است.
 
پدر ملیکا با انتشار تصاویر دخترش در فضای مجازی از مردم خواست تا کسانی که اطلاعی از سرنوشت ملیکا دارند، آن را به پلیس یا در تماس با خودش گزارش دهند. پدر ملیکا با انتشار عکس‌های دختربچه‌اش در فضای مجازی امید داشت که انتظار به سر رسد و زوج جوانی که دخترش را با خود برده‌اند، او را به خانه بازگرداند.
 
درنهایت نیز انتظار‌ها به سر رسید. انتشار عکس ملیکا نتیجه مثبتی داشت و باعث شد او در یک شهر دیگر از سوی مردم شناسایی شود.
 

هیچ آسیبی به ملیکا وارد نشده است

سعید صادقی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: «ملیکا علی‌احمدی سه‌شنبه شب در بوستان ناژوان اصفهان پیدا شد و مردم این کودک سرگردان را به کلانتری مستقر در بوستان تحویل دادند.
 
با تحویل کودک به بهزیستی اصفهان، او در شیرخوارگاه نرجس نگهداری شد و با اطلاع به خانواده‌اش، پدرش به اصفهان آمد. این پدر با شناسایی هویت دخترش، او را تحویل گرفت. همچنین با مشاوره، مراقبت‌های ویژه پزشکی و روانشناسی تشخیص داده شد که هیچ‌گونه آسیبی به ملیکا وارد نشده است. نیروی انتظامی خراسان رضوی همچنین پیگیر علت ناپدید‌شدن این کودک است و در این مدت پیگیر پرونده این دختر بوده است.»
 
سردارعبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز درباره این ماجرا گفت: «پس از پیداشدن ملیکا، نیروهای پلیس تصویر او را با فیلم‌هایی که در اختیار خانواده‌اش بود، تطبیق داده و از طریق نرم‌افزار تلگرام تصویر این کودک خردسال را برای خانواده‌اش ارسال می‌کنند که خانواده ملیکا تصویر ارسالی را تأیید می‌کنند و مشخص می‌شود که این دختربچه همان کودک يك‌و‌نيم‌ ساله ربوده شده در مشهد  است. «ملیکا علی‌احمدی» پس از پیداشدن به دستور دادستان استان اصفهان تحویل بهزیستی داده شده تا مراحل بعدی آن پیگیری شود.»
 

مراقب فرزندانتان باشید

پدر ملیکا در حالی که از پیداشدن فرزندش بشدت خوشحال بود و اشک شوق می‌ریخت، در این‌باره به گفت: «خدا را شکر که ملیکا را صحیح و سالم پیدا کردیم. ما امروز دوباره ملیکا را از خدا گرفتیم. هنوز هم وقتی او را می‌بینم، باورم نمی‌شود. ما در این ١١روز بشدت سختی کشیدیم. امیدوار بودم که این سختی پایان خوشی داشته باشد که همین هم شد. باور کنید از هیجان دست و پایم می‌لرزد و قادر به صحبت‌کردن نیستم. هنوز اضطراب لحظاتی که ملیکا را در کنارمان نداشتیم، آزارمان می‌دهد.»
 
این کارگر شهرداری مشهد در ادامه صحبت‌هایش گفت: «پس از تماس پلیس برای شناسایی کودک پیداشده در اصفهان، صبح زود راهی این شهر شدیم. خوشبختانه مشخص شد این کودک، ملیکا بوده است. براساس شنیده‌های ما گویا ملیکا حوالی سه‌شنبه شب توسط فرد رباینده در پارک ناژوان اصفهان رها شده و توسط عده‌ای از شهروندان اصفهانی که عکس و مشخصات او را از طریق فضای مجازی پیگیری می‌کردند، شناسایی و تحویل پلیس داده شد.
 
پلیس پس از شناسایی ملیکا و تطابق آن با مشخصات کودک ربوده شده در مشهد او را به شیرخوارگاه نرجس اصفهان تحویل داد و پس از آن با ما تماس گرفتند و خواستند به اصفهان سفر کنیم و کودک را تحویل بگیریم.»
 
وی در حالی ‌که اشک می‌ریخت، از پلیس، مسئولان و مردم که ظرف روزهای گذشته پیگیر ماجرای ربوده‌شدن ملیکا بودند، تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: «این موضوع برای ما درس عبرتی شد که بشدت مراقب فرزندانمان باشیم. از همه پدر و مادرها هم همین را می‌خواهم. از همه آنها می‌خواهم که بشدت مراقب فرزندانشان باشند. یک لحظه غفلت ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. الان که ملیکا در آغوشم است، با خودم فکر می‌کنم اگر برای او اتفاق بدی افتاده بود، هرگز خودم را نمی‌بخشیدم. با این حال هنوز نمی‌دانیم دخترمان در این چند روز پیش چه کسانی بوده و چرا در اصفهان رها شده است؛ اما مهم این است که او سالم و سلامت در آغوش من و مادرش است.»

منبع : برترینها

وقتی چهره آدم ها از میده ساخته بشه (عکس) - جامعه

عامل قتل عام ایرانشهر به اعدام محکوم شد - حوادث

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا