پورشه به تولید پیشرانه دیزل ادامه می‌دهد

دوشنبه 27 فروردین 1397 فناوری

 

با وجود سرمایه‌گذاری سنگین پورشه در تولید خودروی الکتریکی و رسوایی دیزل‌گیت، فولکس واگن فعلا برنامه‌ای برای توقف تولید پیشرانه‌های دیزلی ندارد.

پورشه میلیاردها دلار برای تولید خودروی برقی و دست‌یابی به فناوری ساخت آن، سرمایه‌گذاری می‌کند؛ با این حال شرکت آلمانی فعلا پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را نادیده نمی‌گیرد. در حقیقت با توجه به صحبت‌های اولیور بلوم، رئیس هیئت مدیره پورشه، به نظر می‌رسد که این شرکت متعهد شده است پیشرانه‌های احتراق داخلی (ICE)‌ را زنده نگه دارد؛ چرا که در دهه‌ی آینده این پیشرانه‌ها نیز بخش جدایی‌ناپذیری از صنعت خودرو خواهند بود. حتی بیش‌تر از این، پورشه فکر می‌کند که پیشرانه‌های دیزلی هم به این زودی از بین نخواهند رفت.

Oliver Blume porsche / الیور بلوم پورشه

بلوم مصاحبه‌ای با نشریه مطبوعاتی پورشه انجام داد که در آن فلسفه طرح استراتژیک ۲۰۲۵ شرکت را توضیح می‌دهد. هنگامی که در مورد تصمیم برای جایگزینی پیشرانه‌های دیزلی پورشه از او پرسیده شد، پاسخ داد:

پورشه پیشرانه‌های دیزلی خود را نه توسعه می‌دهد و نه هیچ برنامه‌ای برای تغییر آن در آینده دارد. به همين علت، فکر نمی‌کنم دلیلی وجود داشته باشد که بخواهیم به‌طور ناگهانی استفاده از پیشرانه‌های ديزلی را ترک کنیم.

توضیح بسیار ساده‌ای در مورد این بیانیه وجود دارد. پیشرانه‌های دیزلی به‌طور کلی گازهای گلخانه‌ای کمتری نسبت به مدل‌های بنزینی تولید می‌کنند و سهم مهمی در دستیابی به اهداف این شرکت برای کاهش دی‌اکسید کربن بر عهده دارند. با وجود این‌که در حال حاضر سهم تولید پیشرانه‌های دیزلی بین خودروهای جدید پورشه در سراسر جهان تنها حدود ۱۴ درصد است، مناطقی در دنیا وجود دارد که در آن مشتریان به معنای واقعی کلمه به پیشرانه‌های اشتعال تراکمی دیزل وابسته هستند.

پیشرانه دیزلی پورشه

بلوم توضیح می‌دهد:

بازارهای زیادی مانند جنوب اروپا وجود دارند که در آن مردم واقعا بحث‌های آلمان را در مورد آینده دیزل درک نمی‌کنند. در آن‌جا، ۸۰ درصد از مشتریان خودروی دیزلی خریداری می‌کنند.

اما در نهایت، پورشه و همه خودروسازان روزی به‌طور کامل به خودروساز الکتریکی تبدیل خواهند شد. مطمئنا این فرآیند یک‌شبه اتفاق نخواهد افتاد و بلوم پیش‌بینی می‌کند آخرین خودروی پورشه مجهز به پیشرانه احتراق داخلی، تقریبا در سال ۲۰۳۰ عرضه خواهد شد. دلایل فنی، ساختاری و صرفا اقتصادی، از تغییر سریع‌تر به سمت انرژی الکتریکی و خودروی برقی جلوگیری می‌کنند.

Porsche Cayenne Turbo

بلوم معتقد است:

برای شروع ابتدا باید استفاده روزمره از خودروی الکتریکی ادامه یابد؛ ولی این خودروها باید هر روز از لحاظ شعاع حرکتی و زمان شارژ بهبود پیدا کنند. همچنین باید زیرساخت‌های لازم برای تغییر به سمت خودروی الکتریکی فراهم شود که این نیز با همکاری دولت‌ها عملی خواهد شد.

منبع : زومیت

چشم پرندگان می‌تواند میدان‌ مغناطیسی زمین را ببیند

آشنایی با مراحل سوار شدن به هواپیما

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا