تلف شدن پلنگ قائم شهر

دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 اخبار ، حوادث
پلنگ

پلنگ قائم شهر

پلنگ

پلنگ

کامیار ولیپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: نیروهای حفاظت محیط زیست شهرستان قائمشهر بلافاصله پس از اطلاع یافتن از مشاهده پلنگ

در قائمشهر در محل مد نظر حضور یافتند و مدتی بعد نیز کارشناسان و دامپزشک معتمد با تجهیزات لازم از جمله قفس ویژه و اسلحه بیهوشی برای زنده‌گیری پلنگ به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: این پلنگ پس از مشاهده در محل اولیه یعنی حوالی منطقه چشمه‌سر خیابان ساری به یکی از محوطه‌های باغی این محدوده فرار کرد و پس از تحت نظر قرار گرفتن

توسط نیروهای حفاظت محیط زیست، ماموران نیروی انتظامی و نیروهای آتش‌نشانی در همین محدوده ماند و با حضور دامپزشک معتمد و کارشناسان مربوطه زنده‌گیری شد.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: هنوز از این که پلنگ چگونه وارد محدوده شهری شده اطلاعی در دست نیست.

همکاران ما در پایگاه حیات وحش سمسکنده پس از بررسی وضعیت سلامتی این پلنگ، این موضوع را نیز بررسی می‌کنند

که آیا پلنگ از مناطق جنگلی وارد محدوده شهر شده یا در محوطه‌ای شخصی به صورت غیرمجاز نگهداری می‌شد.

ولیپور خاطرنشان کرد: پلنگ سرگردان پیش از فرار به محدوده باغی به یکی از مأموران نیروی انتظامی نیز حمله کرد که منجر به مجروح شدن این مأمور شد.

البته خوشبختانه حال مأمور مساعد است.

بنا بر اعلام خبرگزاری«تسنیم» به نقل از «مجید غضنفری», مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط زیست، با وجود اینکه پلنگ توسط مأمورین یگان حفاظت

سازمان محیط زیست زنده‌گیری شده بود اما به واسطه آسیب‌هایی که قبل از زنده‌گیری برای جلوگیری از آسیب زدن پلنگ به مردم، به این جانور وارد شده بود, پلنگ تلف شد.

بنا بر گزارش‌ها این پلنگ به پناهگاه حیات وحش «سمسکنده» برده شده بود.

حس و گمان‌هایی از اینکه این پلنگ از کجا وارد قائم شهر شده زده شده است.

در این مورد باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «مصطفی عرب»، رئیس اداره حفاظت محیط زیست قائم‌شهر نوشته است: «جثه حیوان نشان از خانگی بودن آن می‌دهد ولی جسارت و دوندگی آن عجیب وغریب بود.»

در مطلبی دیگر خبرگزاری «ایسنا» به نقل از آقای عرب نوشته است: «در حال حاضر در حال بررسی موضوع هستیم که این پلنگ از کجا آمده ولی قطعاً پلنگ حیوانی نیست که اهلی شود و حتی در سیرک‌ها هم کمتر مشاهده شده و گزینه خانگی بودن آن مردود به نظر می‌آید.»

فطریه سال 1401

میزان فطریه سال 1401 اعلام شد

ولادیمیر پوتین

دلواپسی ولادیمیر پوتین از افزایش صادرات نفت ایران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا