پشتیبانی لوازم خانگی ال جی از دستیار صوتی الکسا – فناوری

سه‌شنبه 7 شهریور 1396 فناوری

روز گذشته، شرکت ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد که نسل جدید لوازم خانگی این شرکت، از دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی آمازون الکسا پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت قرار است سری جدید لوازم خانگی خود را در جریان نمایشگاه IFA 2017 که از روز جمعه، ۱۰ شهریورماه در برلین آغاز می‌شود، معرفی کند. برای این موضوع، ال‌جی قصد دارد در این مراسم از بلندگوی آمازون اکو، برای کنترل لوازم خانگی خود و نشان دادن قابلیت‌های جدید اینترنت اشیاء استفاده کند.

مقاله‌های مرتبط:

سه ماه پیش، شرکت ال‌جی اعلام کرد که تعدادی از لوازم خانگی این شرکت از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند. در کنار این مورد، پشتیبانی از الکسا هم به احتمال زیاد تا پایان سال جاری میلادی، در ابعاد جهانی عرضه خواهد شد. تمام دستگاه‌هایی که قرار بود از گوگل اسیستنت پشتیبانی کند، از آمازون الکسا هم پشتیبانی خواهد کرد. این فهرست شامل مواردی مثل یخچال‌ها، کولرها، اجاق‌ها، ربات‌های تمیزکننده و ماشین‌های لباسشویی است. ال‌جی در این مورد می‌گوید:

پشتیبانی از الکسا انتخاب‌های بیشتری برای کنترل لوازم خانگی فراهم می‌کند. این موضوع، قدمی بزرگ در راستای فراگیر کردن اینترنت اشیاء محسوب می‌شود.

آمازون الکسا

آمازون یکی از رقیب‌های اصلی گوگل در زمینه‌ی هوش مصنوعی محسوب می‌شود. ال‌جی با وجود اینکه قصد دارد به‌طور جدی الکسا را به لوازم خانگی خود بیاورد، هنوز هم رابطه‌ی خود را با گوگل حفظ کرده است. برای مثال، این شرکت قصد دارد با همکاری گوگل، نسخه‌ی کره‌ای دستیار گوگل اسیستنت را در گوشی هوشمند پرچم‌دار وی ۳۰ قرار دهد. این گوشی قرار است در جریان نمایشگاه IFA 2017 معرفی شود؛ به‌علاوه ساخت گوشی پیکسل اکس‌ال ۲ گوگل بر عهده‌ی ال‌جی خواهد بود. این گوشی در کنار نسخه‌ی معمولی پیکسل ۲ که توسط اچ‌تی‌سی ساخته خواهد شد، در نیمه‌ی اول مهرماه سال جاری معرفی می‌شود.

به نظر شما آیا استفاده از هوش مصنوعی الکسا در لوازم خانگی، حرکت هوشمندانه‌ای برای ال‌جی محسوب می‌شود؟


منبع : زومیت

۹ گام برای مرتب کردن اینباکس - فناوری

زمان فروش ساینا اتوماتیک اعلام شد؛ بروزرسانی: ظرفیت در نظر گرفته شده به پایان رسید - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا