پروژه‌‌ اندرومدا و تبلت تاشو مایکروسافت – فناوری

پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 فناوری

پروژه‌ی اندرومدا، آخرین تلاش مایکروسافت برای بقا در بازار گوشی‌های هوشمند است. در این مقاله با این پروژه بیشتر آشنا می‌شویم.

 سال گذشته مایکروسافت با پروژه‌ای به نام اندرومدا دوباره برسر زبان‌ها افتاد. این پروژه با هدف قراردادن محصولات انعطاف‌پذیر و سیستم‌عامل نام آشنای ردموندی‌ها یعنی ویندوز، آخرین تلاش مایکروسافت برای باقی‌ماندن در بازار تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود.

اندرومدا چیست؟

پروژه‌ی اندرومدا از دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار تشکیل شده است. در بخش نرم‌افزاری این پروژه، مایکروسافت نسخه‌ای متفاوتی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ را برای به‌کارگیری در نسل جدید تلفن‌های هوشمند ارائه می‌دهد. نسخه جدید و متفاوت ویندوز ۱۰ با نام Andromeda OS شناخته می‌شود.

در بخش سخت‌افزاری، مایکروسافت در حال تلاش برای ارائه نوع جدیدی از دستگاه‌های قابل‌حمل است. برخی شایعات نشان می‌دهد مایکروسافت هرگز درپی تولید محصولی با عنوان گوشی موبایل نبوده و حاصل پروژه‌ی اندرومدا تبلت تاشو خواهد بود.

طبق شایعات، مایکروسافت در حال تلاش برای هدف قرار‌دادن بازار محصولات آموزشی و صنعتی مختص مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات است. احتمال می‌رود این شایعات به دلیل عرضه محصولاتی نظیر سرفیس استودیو و سرفیس پرو قوت گرفته باشند.

پروژه اندرومدا

سخت‌افزار

برخلاف آنچه انتظار می‌رود، حاصل پروژه اندرومدا، یک تبلت تاشو است که از پردازنده‌ای برپایه آرم و دو صفحه‌نمایش منعطف در کنار‌هم تشکیل می‌شود. طبق اخبار منتشر شده، محصول نهایی این پروژه از قلم هوشمند، قابلیت برقراری تماس و ارسال پیام‌های متنی پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود مایکروسافت محصول مورد بحث را در دو مدل با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ روانه بازار کند. همان‌طور که می‌دانید بهره‌گیری از پردازنده‌ای برپایه آرم نشان از شارژدهی قابل‌توجه این محصول خواهد بود. طبق ادعای برخی کارشناسان، این تبلت قادر است تا با یکبار شارژ، یک روز کامل را دوام بیاورد.

پروژه اندرومدا نرم افزار

نرم‌افزار

سیستم‌عامل اندرومدا، نخستین تلاش مایکروسافت برای ارائه تجربه جدیدی از ویندوز ۱۰ و هسته‌ی آن است که به‌واسطه طراحی نوین در بخش رابط‌کاربری، در دستگاه‌های مختلف تجربه متفاوتی را ارائه می‌کند. در این محصول استفاده از دو نمایشگر در کنار هم سبب می‌شود به کاربران حسی مشابه استفاده از مجله یا کتاب القا شود.

همچنین بهره‌گیری از دو صفحه‌نمایش درکنار هم لذت استفاده از نرم‌افزارها و ویژگی‌های منحصربه فرد ویندوز را دوچندان می‌کند. همچنین گفته می‌شود ردموندی‌ها درپی ارائه ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی نظیر وایت‌بورد و ویندوز اینک و کانتینیوم در این محصول هستند.

در نهایت باید گفت پروژه‌ی اقوا کننده مایکروسافت می‌تواند آخرین راه‌حل برای نجات این شرکت در بازار بی‌رحم و روبه افول گوشی‌های هوشمند باشد. متاسفانه هنوز هیچ خبر رسمی از  قیمت تقریبی یا زمان دقیق عرضه این محصول منتشر نشده است اما انتظار می‌رود پاییز امسال شاهد عرضه اندرومدا باشیم.

نظر شما در این مورد چیست؟


منبع : زومیت

توصیه های انگیزه بخش کارآفرینان موفق - فناوری

نگاهی به سیستم صوتی، در ۷ نسل فولکس واگن گلف - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا