پرفروش‌ ترین خودروهای هیبریدی، در نیمه اول سال 2017 – فناوری

جمعه 13 مرداد 1396 فناوری

آمار خیره‌کننده فروش خودروهای پلاگین‌ هیبریدی از ماه ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۷؛ تویوتا پریوس پرایم، پرچمدار فهرست پرفروش‌ترین‌ها است.

امروزه تقریبا همه خودروسازان جهان روی توسعه فناوری خودروهای برقی و خودران متمرکز هستند و در آینده‌ای نه چندان دور، تمام شهرهای دنیا قلمرو مدل‌های هیبریدی و تمام‌برقی و در ادامه خودران، خواهند بود. فروش خودروهای هیبریدی در نیمه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است که این امر، بیانگر افزایش تقاضای بسیار سریع در حوزه این اتومبیل‌های دوست‌دار محیط‌زیست است.

ابتدا نگاهی اجمالی به خودروی هیبریدی برتر داشته باشیم. تویوتا پریوس پرایم خودروی هیبریدی بسیار کاربردی است که در حالت برقی مسافت کارکردی حدود ۴۰ کیلومتر و در حالت هیبرید یا ترکیبی برد مسافتی ۱۰۳۰ کیلومتری دارد. خودروی دوست‌دار محیط‌زیست تویوتا برای شارژ کامل در حالت استاندارد (با پریز برق معمولی و بدون تجهیزات) به کمتر از پنج و نیم ساعت زمان نیاز دارد و به وسیله جایگاه‌های شارژ عمومی ۲۴۰ ولتی در زمانی کمتر از دو ساعت و ده دقیقه شارژ می‌شود. این خودروی مقرون به صرفه به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر فقط ۴.۳ لیتر سوخت می‌سوزاند و به قیمت پایه ۲۷,۱۰۰ دلار فروخته می‌شود. در ادامه برای بررسی پرفروش‌ترین خودروهای هیبریدی به تفکیک برند و مدل، با زومیت همراه باشید.

تویوتا پریوس پرایم 2017

ژوئن امسال، یکی از بهترین ماه‌های فروش خودروهای هیبریدی بوده است. برای دومین مرتبه در تاریخ این خودروها، بیش از ۱۰۰,۰۰۰ اتومبیل (تقریبا ۱۰۰,۵۰۰) عرضه شده است و نرخ رشد ۳۸ درصدی برای این بخش حاصل شده است. نکته رضایت‌بخش‌تر، رسیدن میانگین سهم بازار برای اولین‌بار به رقم ۱ درصد است. مجموع فروش در شش ماه اول امسال ۴۵۰,۰۰۰  واحد (افزایش ۴۱ درصدی نسبت به سال گذشته) بوده است. باوجود این رشد فوق‌العاده، انتظار می‌رود تا آخر امسال، آمار فروش خودروهای هیبریدی، هفت رقمی شود. همانطور که از چند ماه قبل، پیش‌بینی می‌شد؛ تویوتا پریوس پرایم پلاگین، علیرغم اینکه در خط تولید است و با محدودیت موجودی در سطح جهانی مواجه است، با فروش ۲۷,۰۰۰ واحد در نیمه نخست سال ۲۰۱۷، در صدر جدول قرار دارد. فروش قوی تویوتا آکا پرایم در ژاپن و عرضه تعداد قابل‌قبول در ایالات‌متحده طی نیمه نخست امسال، برای سبقت از خودرو‌های نیسان لیف و تسلا مدل S کافی بوده است. تسلا مدل S با فروش ۲۵,۴۵۰ طی نیمه نخست سال، در فروش ماه ژوئن هم درخشش داشته است و رقمی بیش از ۶,۱۵۰ خودرو در مقایسه با آمار ۶,۰۳۸ واحدی تویوتا، فروخته است. نیسان لیف و تسلا مدل X به ترتیب در جایگاه‌های دوم و چهارم قرار دارند. آمار فروش نیمه نخست سال برای نیسان لیف، رقم ۲۶,۵۹۱ و برای تسلا مدل X، رقم ۲۱,۵۵۰ خودرو، ثبت شده است. در ماه ژوئن، نیسان لیف و تسلا مدل X به ترتیب ۴,۶۴۷ و ۴,۶۸۴ خودرو فروخته‌اند.

پرفروش‌ترین خودروهای هیبریدی در نیمه اول 2017

در رقابت بین برندهای خودروسازی، تسلا فاصله برتری خود را از بی ام‌و با فروش ۱۰,۸۴۱ خودرو در ماه ژوئن، افزایش داده است؛ البته تلاش بی ام‌و با رقم فروش ۸,۸۱۵ ماه ژوئن، انصافا رضایت‌بخش است. برای مدتی طولانی پیش‌بینی می‌شد که برند BYD در ژوئن امسال بازگشت موفقیت‌آمیزی داشته باشد و همین اتفاق هم افتاد. خودروساز چینی توانست آمار فروش خیره‌کننده ۱‍۱,۱۹۸ خودرو را در این ماه ثبت کند و تا جایگاه سوم پروفروش‌ترین برند‌ها صعود کند. با این اوصاف، چیزی مانع BYD برای دستیابی به جایگاه نخست تا آخر امسال نیست؛ چراکه انتظار می‌رود این خودروساز در ماه دسامبر حدود ۲۰,۰۰۰ خودروی پلاگین بفروشد.

پرفروش‌ترین خودروهای هیبریدی در نیمه اول 2017

در سال ۲۰۱۸، مسابقه برتری فروش خودروهای پلاگین، دو رقیب سرسخت با نام‌های تسلا و BYD خواهد داشت؛ چون تسلا مدل 3 در ماه دسامبر امسال عرضه می‌شود و آمار فروش این شرکت را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد.


منبع : زومیت

اگر شرکت‌ها کشور بودند، پول رایج آن‌ها چه شکلی می‌شد - فناوری

تصویر رندر رسمی ال جی وی 30 در کنار گلکسی اس 8 پلاس و جی 6 - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا