زیبا سازی پوست

یکشنبه 21 آذر 1400 سلامت
آکنه ها

زیبا سازی پوست

پرسش های مختلف پیرامون زیبا سازی پوست

قبل از انجام هرگونه جوانسازی برای پوستتان بهتر است با انواع روش های جراحی و زیباسازی آشنا شوید  و روش های مختلف زیباسازی پوست صورت را بشناسید از این روش ها برای تحریک روند تولید کلاژن، بازیابی سلول‌های پوست،پیشگیری از روند پیری پوست  و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود .

زیبا سازی پوست

زیبا سازی پوست

این روزها عمل‌های کوچک و بزرگی برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شوند که طرفداران زیادی هم دارند. شاید شما هم به فکر انجام یکی از آنها باشید و سوالات زیادی در ذهن‌تان باشد. در ادامه به برخی سوالات اساسی و رایج شما در این زمینه اشاره می‌کنیم.

چرا درماپلنینگ بهتر از میکرودرم ابریژن است؟

سوال: تفاوت درماپلنینگ و میکرودرم ابریژن چیست؟

جواب: درماپلنینگ عملی است که برای اصلاح صورت انجام می‌گیرد. این کار صرفا توسط یک متخصص پوست و با استفاده از یک تیغه کوچک صورت‌تراشی انجام می‌شود. به گفته متخصصان پوست، این عمل در سال‌های اخیر محبوبیت روزافزونی پیدا کرده است. درماپلنینگ در کنار درمان سلول‌های بنیادی، نقش به‌سزایی در بازیابی سلول‌های پوست شما دارد. این عمل پوست شما را کاملا تمیز، صاف و درخشان می‌سازد. اما آیا میکرودرم ابریژن به همین سرعت شما را به نتیجه دلخواه‌تان می‌رساند؟ البته که نه. در عمل میکرودرم ابریژن، پوست صورت خراشیده شده و عمل مکش با استفاده از نیروی خلاء انجام می‌گیرد. فشار و گرمایی که حین این عمل به پوست وارد می‌شود، می‌تواند باعث التهاب پوست شود. در عمل درماپلنینگ، از ملایم‌ترین تیغه ممکن استفاده می‌شود؛ از این رو، شما می‌توانید کنترل فشار وارده به پوست خود را در دست بگیرید. این عمل برای پوست‌های حساس مناسب‌ است. تعداد دفعاتی که باید تحت عمل قرار بگیرید، به خودتان بستگی دارد. اما متخصصان زودتر از 3 هفته را برای تکرار عمل توصیه نمی‌کنند. با این حال، بسیاری از مشتریان برای عمل فوری به پزشکان مراجعه می‌کنند و می‌خواهند در کمتر از 30 دقیقه به نتیجه دلخواه خود برسند، که عملی نیست.

میکروبلیدینگ چیست؟

سوال: آیا میکروبلیدینگ همان میکرونیدلینگ یا درماپلنینگ است؟

جواب: خیر. با اینکه هر 3 عمل با استفاده از اشیاء تیز و برنده روی صورت انجام می‌گیرند، تفاوت‌های زیادی با هم دارند. میکروبلیدینگ در واقع نوعی خالکوبی است که به طور خاص در ناحیه ابرو انجام می‌شود. نتایج میکروبلیدینگ بسیار ظریف‌تر و طبیعی‌تر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنید. چون در این روش به جای استفاده از ابزار سنتی، از یک وسیله دستی و غیرمرتعش برای انجام خالکوبی استفاده می‌شود. با این حال، میکروبلیدینگ نمی‌تواند به اندازه تتوی معمولی در عمق پوست نفوذ کند. هر کسی می‌تواند این عمل را انجام دهد. اگر می‌خواهید دستی به ابروهای‌تان بکشید، آنها را پرتر کرده یا کمی جابه‌جایشان کنید، کاندیدای خوبی برای انجام میکروبلیدینگ هستید. 4 تا 6 هفته بعد از درمان باید یک عمل ترمیمی انجام دهید، چون ممکن است رنگدانه‌های زیر پوست ابرو به مرور زمان محو یا کم‌رنگ شوند. پس از عمل ترمیمی، نتایج 1 تا 3 سال دوام خواهند داشت. حال این سوال پیش می‌آید: با پول و وقتی که از کنار گذاشتن مداد ابرو نصیب‌تان می‌شود چه خواهید کرد؟

آیا پرکننده‌ها می‌توانند نقش پیشگیرانه داشته باشند؟

سوال: شاید شنیده باشید که تزریق بوتاکس از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. آیا این امر در مورد پرکننده‌ها هم صدق می‌کند؟ اگر در سنین پایین بوتاکس کنم، از خطر کاهش حجم صورت در سنین بالاتر در امان خواهم بود؟

جواب: از دست رفتن حجم صورت به این دلیل رخ می‌دهد که روند تولید کلاژن (پروتئینی که مسئول استحکام، کشش و حجم صورت است) در بدن به دلیل عواملی مانند روند طبیعی پیری، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و کمبود وزن کند می‌شود. کاهش حجم صورت، بزرگ‌ترین دلیلی است که اکثر بیماران برای استفاده از پرکننده‌ها عنوان می‌کنند. همانطور که چین و چروک سطحی پوست آنها را به سمت تزریق نوروتوکسین‌هایی مانند بوتاکس و دیسپورت سوق می‌دهد. با رشد فزاینده محبوبیت بوتاکس، این سوال مطرح می‌شود که آیا استفاده زودهنگام از پرکننده‌ها می‌تواند از روند پیری پوست جلوگیری کند یا خیر؟ با توجه به مطالعه منتشر شده در مجله پوست، گفته می‌شود که تزریق رستلین باعث افزایش تولید کلاژن در بدن می‌شود، حتی پس از اینکه پرکننده دریافتی شما در بدن متابولیزه شده باشد.

محققان معتقدند اگر رستلین را در ناحیه بازو تزریق کنید و سپس از میکروسکوپ الکترونی برای مشاهده دقیق پوست‌تان استفاده کنید، می‌بینید که کلاژن بیشتری در حال تولید است. رستلین حاوی اسید هیالورونیک است که روند رشد کلاژن‌ها را تسریع می‌کند و با تقویت سلول‌های موجود در بافت همبند باعث بهبود زخم‌های سطحی پوست می‌شود. دست شما یک فیبروبلاست است که از دندریت‌های مختلف تشکیل شده است. وقتی دندریت‌ها از بین بروند، دست تکیه‌گاه خود را از دست می‌دهد. در نتیجه، فرو افتاده و کارایی خود را از دست می‌دهد. نظریه ارائه شده محققان این است که تزریق اسید هیالورونیک به صورت جلدی، باعث تحریک روند تولید کلاژن در بدن می‌شود. شاید در ابتدا شگفت‌زده شوید. اما خواهید دید که نتایج بادوام هستند. اما اگر گونه‌های شما به طور طبیعی پر و گرد هستند، نیازی به پرکننده زیاد نخواهید داشت. یک تزریق کوچک شما را به نتیجه ایده‌آل‌تان می‌رساند، بدون اینکه کسی متوجه آن شود.

زیبا سازی پوست

زیبا سازی پوست

چرا صبح ها دهانتان بدمزه است

بوی بد دهان

بیماران ام‌اس

بیماران ام‌اس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا