پاسخ این ۴ سوال کلید افزایش بهره‌ وری است – فناوری

جمعه 15 اردیبهشت 1396 فناوری

هر شب قبل از خواب این ۴ سوال را از خودتان بپرسید تا بتوانید برنامه‌ریزی درستی برای روز بعد داشته باشید و بهره‌وری خودتان را بالا ببرید.

مقاله‌های مرتبط:

راه‌های افزایش بهره‌وری همیشه یکی از بحث‌برانگیز‌ترین موضوعات بوده‌اند. همه‌ی ما تقویم‌های شلوغی داریم و هر روز کارهای زیادی را باید انجام دهیم. اما گاهی ‌اوقات هرچقدر هم که برنامه‌ریزی داشته باشیم نمی‌توانیم آن‌ها را به‌موقع تحویل دهیم.

برای رسیدن به راز بهره‌وری بالای کارآفرینان موفق، داستان و علت موفقیت بیش از ۱۰۰ نفر از آن‌ها موردبررسی قرار گرفته و مشخص شده است که آن‌ها قبل از انجام هر کاری این ۴ سوال را در ذهنشان مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این سوال‌ها در ادامه‌ی این مقاله با زومیت همراه باشید.

Productivity

۱- چه کاری؟

اولین چیزی که باید بدانید و برای آن برنامه‌ریزی کنید این است که مشخص کنید چه کاری را می‌خواهید انجام دهید. شاید واضح به نظر برسد اما بسیاری از ما نمی‌دانیم که روزانه چه کارهایی را باید انجام دهیم یا اینکه از کجا باید آغاز کنیم. و زمان زیادی را صرف فهمیدن این موضوع می‌کنیم.

درصورتی‌که یک کارآفرین با بهره‌وری بالا، از شب قبل در مورد کارهایی که باید روز بعد انجام دهد برنامه‌ریزی می‌کند. با انجام چنین کاری دیگر نیازی نیست تا در طول روز زمان با ارزش شما تلف شود.

۲- در چه مدت زمانی؟

سوال بعدی که باید از خودتان بپرسید این است که چه مقدار زمان برای انجام یک کار مشخص باید صرف کنید؟ بسیاری از رهبران پاسخ این سوال را دقیقا نمی‌دانند و مقدار زمانی را به‌صورت تخمینی برای انجام یک کار در نظر می‌گیرند. کارآفرینانی که بهره‌وری بالایی دارند با زمان مانند پول رفتار می‌کنند. آن‌ها در مورد زمان حریص هستند و برای اینکه بتوانند وقت خود را افزایش دهند سعی می‌کنند تا کارهای خودشان را در مدت زمان کمتری انجام دهند.

شما برای افزایش بهره‌وری باید کارهایتان را تا جای ممکن در مدت زمان کمتری انجام دهید. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید از یکی از همکارانتان گزارش عملکردش را در طول یک هفته بگیرید، این کار را در یک جلسه‌ی ۷ دقیقه‌ای به اتمام برسانید و زمان خود را در یک جلسه‌ی ۳۰ دقیقه‌ای یا ۱ ساعته و با حرف‌های بیهوده هدر ندهید.

Productivity

۳- در چه ساعتی؟

یکی از عادت‌های عجیب افرادی که بهره‌وری بالایی دارند این است که قرار ملاقات‌های خود را در ساعت‌های غیردقیق تنظیم می‌کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند که جلسات کاری خود را پشت سر هم برگزار کنند و برایشان مهم نیست که یک جلسه به‌جای اینکه راس ساعت ۱۱ شروع شود در ساعت ۱۰:۲۰ برگزار شود.

کارهای خودتان را پشت سر هم انجام دهید و به یاد داشته باشید که حتما آن‌ها را داخل تقویم خود وارد کنید. شاید این کار برای دیگران عجیب باشد اما آن‌ها هم به مرور زمان عادت می‌کنند.

۴- با چه نتیجه‌ای؟

و در نهایت به‌عنوان آخرین سوال باید از خودتان بپرسید که انجام این کار چه ارزش و نتیجه‌ی برای من خواهد داشت؟ به‌عنوان مثال تماس با یک مشتری جدید می‌توانید میلیون‌ها تومان برای شما ارزش داشته باشد. یا منتشر کردن یک پست به صورت روزانه در لینکدین می‌تواند توانایی‌های نوشتاری شما را بالا برده و شما را در معرض توجه صدها کاربر قرار دهد.

دانستن ارزش و نتیجه‌ی انجام یک کار، انگیزه‌ی شما را بالا برده و باعث می‌شود تا در آخر روز با خودتان فکر کنید که زمان و انرژی خود را بیهوده تلف نکرده‌اید و در آینده نتیجه‌ی زحمات خود را خواهید دید.


منبع : زومیت

نتیجه نظرسنجی: به اعتقاد کاربران زومیت، استاندارد 18 به 9 به یک استاندارد تبدیل خواهد شد - فناوری

اقداماتی که باید در مقابل خستگی کارمندان انجام دهید - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا