جاذبه گردشگری/پارک جنگلی سراوان شهر رشت

چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 جاذبه های گردشگری
پارک جنگلی سراوان

جاذبه گردشگری شهر رشت

سرسبزی بی‌پایان زمین در اطراف شهر رشت، به زیبایی رویاهای کودکی ما اشاره می‌کند. برای درک وسعت پارک جنگلی سراوان در شهر رشت، باید به آن نزدیک شوید. این پارک جنگلی، یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته در گیلان و رشت است و طرفداران زیادی دارد. این جنگل سرسبز با زیبایی بی‌نظیرش، مملو از چشم‌نوازی‌هایی است که در نقاشی‌ها مشاهده کرده‌اید. زیبایی خاص این جنگل به دلیل دریاچهٔ سرسبزش است که تصویری فراموش‌نشدنی در ذهن شما به جا می‌گذارد.

تا زمانی که به دریاچهٔ سراوان نزدیک نشوید، وسعت آبی آن را نمی‌توان به خوبی درک کرد و آن را مانند یک زمین سرسبز خواهید دید. اما نزدیک شدن به آن و دیدن اولین قایقی که به آرامی روی بستر سبز دریاچهٔ آرام حرکت می‌کند، همه چیز را آشکار می‌کند. اینجا یکی از پارک‌های جنگلی گیلان است که دارای جلوه‌ای بسیار تماشایی است. در این پارک، به دریاچه‌ای برمی‌خوریم که با نام دریاچهٔ سراوان شناخته می‌شود و لذت قایق‌سواری در آن را نمی‌توان با هیچ قایق‌سواری دیگری که تا به حال تجربه کرده‌اید، مقایسه کرد.

پارک ملی سراوان شهر رشت

پارک ملی سراوان شهر رشت

زمان مسافرت به جنگل سراوان

هر چهار فصل جنگل سراوان دیدنی است و هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. بهار با طراوت و سرسبزی آغاز سال، تابستان با طراوت آفتابی اش، پاییز با جادوی هزار رنگش و زمستان به خاطر بارش برف که سراوان را به عروس سفیدپوش گیلان تبدیل می کند.

موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی سراوان رشت

پارک جنگلی سراوان رشت در استان گیلان است. در شمال این پارک، شهر رشت در فاصله حدود 17 کیلومتری قرار دارد. روی نقشه در غرب این جنگل منطقه شفت و در جنوب آن امامزاده هاشم دیده می شود.

پارک ملی سراوان شهر رشت

پارک ملی سراوان شهر رشت

در پارک ملی سراوان چه تفریحاتی می‌توان داشت

پارک جنگلی سراوان، جزء مقاصد تفریحی و آرامش‌بخش است، اما هیجان هم در آن موجود است! اگر به دنبال هیجان هستید، موتورسیکلت‌های چهار چرخ برای پیاده‌روی یک گزینه بسیار سرگرم‌کننده است. همچنین، اگر دوست دارید با چالش و رقابت روبرو شوید، پینت بال در سراوان را تجربه کنید. این پارک جنگلی، اولین جنگل شمال ایران است که به زمین پینت بال مجهز شده است و تجربهٔ بازی هیجان‌انگیز پینت بال در آن، یکی از دلایل محبوبیت آن است.

علاوه بر پینت بال، گشت در طبیعت بکر سراوان، قایق‌رانی در دریاچه‌ای با رنگ سبز آرامش‌بخش، و بازدید از موزهٔ میراث روستایی سراوان نیز از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توان در این منطقه انجام داد.

این پارک دارای دو قسمت طبیعی و مصنوعی است.

قسمت طبیعی بخشی از جنگل است و شامل درختانی مثل بلوط، ممرز، انجیلی، توسکا، آلوچه و … است؛ و بخش مصنوعی به مرور و توسط انسان به این پارک اضافه شده که گونه‌های جانوری و گیاهی متنوعی در ان وجود دارد.

پارک ملی سراوان

پارک ملی سراوان

وسعت پارگ جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان با وسعتی حدود ۱۴۸۷ هکتار، در ارتفاعی بین ۵۰ تا ۲۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد. نزدیکی این پارک به مرکز استان و مسیر جاده‌ای سراسری که دسترسی آسان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند، باعث شده تا پارک جنگلی سراوان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم و محبوب شهر رشت شناخته شود. هر سال این پارک میزبان گردشگران زیادی است و برای بازدیدکنندگان خاطرات خوشی رقم می‌زند.

در پارک جنگلی سراوان، فعالیت‌های بسیاری وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پینت بال، قایق‌رانی در دریاچه، گشت در طبیعت بکر سراوان، بازدید از موزهٔ میراث روستایی سراوان و … اشاره کرد. این فعالیت‌ها باعث شده تا این پارک در میان گردشگران شهرستان رشت و استان گیلان بسیار محبوب باشد.

پارک ملی سراوان شهر رشت

پارک ملی سراوان شهر رشت

 موزه میراث روستایی سراوان رشت

یکی از جاذبه های پارک جنگلی سراوان وجودِ موزه میراث روستایی کشورِ که در قسمتی از این پارک زیباست.در سال‌های اخیر موزه‌ای بی نظیر با عنوان موزه میراث روستایی در پارک جنگلی سراوان تاسیس شده است که به توریست ها و علاقه‌مندان این امکان را می‌دهد که از نزدیک با فرهنگ و زندگی روستاییان آشنا شوند. در این موزه روستای بنا‌های خطه‌ی خزر بازسازی شده اند و تجربه‌ای خاص را برای شما رقم می‌زنند.

امکانات پارک ملی سراوان

به دلیل جذابیتی که پارک جنگلی سراوان دارد و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان، امکانات رفاهی خوبی در این پارک ایجاد شده است. این امکانات شامل سرویس بهداشتی، منقل، سکو، آلاچیق و تامین امنیت توسط ایستگاه پلیس می‌شود و برای بازدیدکنندگان راحتی و امنیت لازم را فراهم می‌کند. همچنین، در این پارک امکان چادرزنی و کمپینگ نیز وجود دارد و اگر به دنبال اقامت در طبیعت هستید، می‌توانید از خانه‌های روستایی و مهمانپذیرهای بومی نیز برای اقامت در شب استفاده کنید. در کل، این امکانات باعث شده‌اند که بازدید از پارک جنگلی سراوان برای بازدیدکنندگان لذت‌بخش و راحت باشد.

پارک ملی سراوان شهر رشت

پارک ملی سراوان شهر رشت

کشور ایران

کشور ایران/همه چیز درباره کشور ایران

جاذبه های گردشگری بوسنی و هرزگوین

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا