ویدیو و تصاویر/ تندر ۹۰ چقدر ایمن است؟-فناوری

یکشنبه 1 مرداد 1396 فناوری

تندر ۹۰ جزو ایمن‌ترین خودروهای بازار داخلی با قیمت کم‌تر از ۵۰ میلیون تومان است.

تندر ۹۰ چقدر ایمن است؟

 

تندر ۹۰ در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال توانست ۳ ستاره از ۵ ستاره ایمنی را
از آن خود کند. در بخش ایمنی کودکان هم شاهد نتیجه مشابهی بودیم؛ این
خودرو موفق به کسب ۳ ستاره ایمنی شد. این درحالی است که برخلاف دو نتیجه‌ی
قبلی، این اتومبیل فرانسوی در بخش ایمنی عابر پیاده، تنها یک ستاره ایمنی
در کارنامه خود ثبت کرد.

 

به گزارش دیجی مگ، تندر ۹۰ جزو ایمن‌ترین خودروهای بازار داخلی با قیمت کم‌تر از ۵۰ میلیون تومان است. رنو لوگان یا همان داچیا لوگان نسل اول که آن را در بازار ایران به عنوان تندر ۹۰ می‌شناسیم، بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ میلادی در بازار جهانی عرضه می‌شد. مدل ۲۰۰۵ این خودرو در تست تصادف موسسه یورو ان‌کپ (Euro NCap) حضور پیدا کرد. ابتدا نظر شما را به دیدن کلیپ تست تصادف این خودرو جلب می‌کنیم.

 
تندر ۹۰ در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال توانست ۳ ستاره از ۵ ستاره ایمنی را از آن خود کند. در بخش ایمنی کودکان هم شاهد نتیجه مشابهی بودیم؛ این خودرو موفق به کسب ۳ ستاره ایمنی شد. این درحالی است که برخلاف دو نتیجه‌ی قبلی، این اتومبیل فرانسوی در بخش ایمنی عابر پیاده، تنها یک ستاره ایمنی در کارنامه خود ثبت کرد.

 

تندر ۹۰ چقدر ایمن است؟ 

بگذارید کمی دقیق‌تر به ایمنی این خودرو نگاه کنیم. در بخش اول که خودرو از جلو به مانع برخورد می‌کند، بیشترین تهدید برای سرنشینان جلو (راننده و شاگرد)، آسیب دیدن قفسه سینه و سپس ران و ساق پا است. در گزارش رسمی تست تصادف این خودرو، بیشترین بار ناشی از ضربه تصادف به قفسه‌ی سینه‌ی آدمک‌ها وارد شده است.

 

تندر ۹۰ چقدر ایمن است؟ 

اگرچه نیروی ناشی از ضربه‌ی تصادف، آسیب کمی به محفظه‌ی زیرین فرمان و پدال‌ها وارد کرده، اما براثر جابه‌جایی پدال‌ها، شاهد وضعیت خطرناکی برای مچ پای راننده هستیم. حتی بر اثر ضربه، پدال ترمز خودرو شکست و همین موضوع تبدیل به تهدیدی جدی برای ساق پای راننده شد.
 
اگر در همین ویدیو، نمای بیرونی این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم متوجه جمع شدن خودرو تا نیمه‌ی اولیه در موتور شویم. این ضربه باعث آسیب جدی به موتور و جلوبندی اتومبیل (اکسل جلو، فنر و کمک‌فنر)، تاب ورداشتن در راننده، خم شدن نیمه‌ی جلویی سقف و ترک خوردن شیشه‌ی جلوی سمت راننده می‌شود.

 

تندر ۹۰ چقدر ایمن است؟ 

درنظر داشته باشیم که ستون میانی، پشتی و نیمه‌ی عقب تندر ۹۰ از آسیب تصادف مصون هستند. این درحالی است که در رقبای این کلاس خودرویی گاهی اوقات شاهد آسیب بسیار جدی به نیمه جلویی هستیم و دامنه‌ی آسیب تصادف حتی به قسمت پشتی هم می‌رسد.
 
اگر تندر ۹۰ به عابر پیاده برخورد کند، ضربه‌ی محکمی به عابر پیاده وارد می‌شود. اولا طراحی سپر، بخش کناری و گوشه‌های در موتور این خودرو به گونه‌ای است که شانس حفظ جان عابر به حداقل ممکن می‌رسد. تا خوردن و آسیب دیدن در موتور موجب می‌شود تا سر عابر پیاده درصورت برخورد به این نواحی به شدت آسیب ببیند و نتایج ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.

 

تندر ۹۰ چقدر ایمن است؟ 

در آزمون تصادف جانبی بازهم قفسه سینه‌ی راننده بیشترین بار ناشی از تصادف را تحمل می‌کند. برخلاف قفسه سینه، شکم و لگن راننده در وضعیت ایمنی قابل قبولی قرار دارند. ضربه از کنار موجب آسیب دیدن درها و شکسته شدن شیشه‌‌های کناری همان سمت می‌شود.

 

تندر ۹۰ چقدر ایمن است؟ 

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، تندر ۹۰ جزو ایمن‌ترین خودروهای فعلی بازار داخل است. به‌طور کلی به دلیل نبودن رقابت پویا در بازار داخلی، محصولات رنو در بازه‌ی قیمتی خود به عنوان خودروهای ایمن، مطمئن و باکیفیت در ایران شناخته می‌شوند.

منبع : فرادید

طراحی داخلی آپارتمان؛ ایده‌ای مینمالیستی و آرامش‌بخش - فناوری

چگونه علاقه ازدست‌رفته به شغل را بازگردانیم - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا