وقتی نمی‌توانید به آرزویتان برسید چه باید بکنید

شنبه 23 اردیبهشت 1402 موفقیت

وقتی نمی‌توانید به آرزویتان برسید چه باید بکنید

شما بسیار هیجان زده هستید و آرزوی بزرگی دارید که می‌خواهید به آن برسید. بنابراین، تمام انرژی و زمان خود را به تحقق این آرزو اختصاص می‌دهید. با این حال، پس از گذشت مدتی، به نظر می‌رسد که به اهداف خود نزدیک نشده‌اید و انرژی شما کاهش می‌یابد. شاید وسوسه شده باشید که از تلاشتان دست بردارید، اما شما همچنان خود را به سختی به سمت آرزویتان هدایت می‌کنید.

گاهی اوقات، به نظر می‌رسد که شور و اشتیاق اولیه شما کاهش یافته است، اما شما همچنان به سمت هدفتان پیش می‌روید. روز به روز، ساعت به ساعت و سال به سال، تلاش می‌کنید تا آرزوی خود را به واقعیت تبدیل کنید، اما یک روز، به دلیل عدم توانایی، احساس ناامیدی می‌کنید و دلتنگ می‌شوید زیرا به آرزوی خود نرسیده‌اید.

اگر در این موقعیت قرار دارید و به دنبال قدم بعدی‌تان هستید، برای لحظه‌ای صبر کنید و از کاری که انجام می‌دهید ناامید نشوید. شاید شما به این نتیجه برسید که آرزویتان واقعاً چیزی است که می‌خواهید و شما باید به آن ادامه دهید. در هر صورت، نباید به دلایلی مانند ناامیدی یا عدم اطمینان، از تحقق آرزویتان دست بردارید.

وقتی نمی‌توانید به آرزویتان برسید چه باید بکنید

وقتی نمی‌توانید به آرزویتان برسید چه باید بکنید

ابتدا باید بیاموزیم که چگونه از ناامید شدن جلوگیری کنیم :

1. تمرکز بر روی چیزهایی که به دست آورده‌اید: برای جلوگیری از ناامیدی، بهتر است به چیزهایی که به دست آورده‌اید توجه کنید. به جای فکر کردن به چیزهایی که هنوز به دست نیاورده‌اید، به چیزهایی که به دست آورده‌اید مثل مهارت‌هایی که بهبود پیدا کرده‌اند، توجه کنید و با خود بگویید که شما توانسته‌اید.

2. برنامه‌ریزی و تنظیم اهداف: برای جلوگیری از ناامیدی، بهتر است از خود بپرسید که چه اهدافی دارید و آیا این اهداف قابل دستیابی هستند؟ سپس برای هر هدف، یک برنامه‌ریزی مشخص کنید و از روزانه‌هایی که به هدفتان نزدیکتر می‌شوید، لذت ببرید.

3. تمرین مداوم: تمرین مداوم به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را بهبود بخشید و از ناامیدی جلوگیری کنید. به جای فکر کردن به اینکه هدف شما چقدر دور است، بهتر است به تمرین و بهبود مهارت‌های خود تمرکز کنید تا به هدفتان نزدیک شوید.

4. پشتیبانی از دیگران: با دوستان و خانواده خود در مورد اهدافتان صحبت کنید و از آن‌ها درخواست کمک کنید. گاهی اوقات، احساس تنهایی می‌تواند باعث ناامیدی شود، اما با داشتن پشتیبانی از دیگران، می‌توانید انگیزه‌تان را بالا ببرید.

5. نویدهای مثبت: به جای فکر کردن به اینکه چقدر دور هستید، بهتر است به نویدهای مثبتی که در آینده برای شما منتظر است، فکر کنید. به خودتان بگویید که شما توانایی رسیدن به اهدافتان را دارید و با تمرکز و تلاش مداوم، می‌توانید به آن‌ها برسید.

ابتدا باید بیاموزیم که چگونه از ناامید شدن جلوگیری کنیم

ابتدا باید بیاموزیم که چگونه از ناامید شدن جلوگیری کنیم

1.احتمالاً آرزوی اشتباهی داشته‌اید

قبل از اینکه به آرزویتان دست بزنید، آیا به این فکر کرده‌اید که ممکن است آرزویی داشته باشید که نامناسب یا اشتباه باشد؟ ما معمولاً تمرکز زیادی روی داشتن آرزوها می‌گذاریم، اما به آرزوهایی که احتمالاً نامناسب باشند، توجه نمی‌کنیم. این ایده که هر آرزویی که داشته باشیم، قابل دستیابی است، اصلاً درست نیست.امیدوارم با این حرف ناراحت نشوید، اما این یک حقیقت است. ممکن است آرزوهای ما به دلیل تاثیرات خانوادگی یا دوستان و همکاران، اشتباه باشند. به عنوان مثال، بعضی از آرزوها به خاطر نظرات و توصیه‌های پدر و مادر، دوستان و معلمان، بیشتر شبیه به تحمیل شده‌اند.

من حتی یک دوست داشتم که می‌خواست پزشک شود و وقتی از او پرسیدم چرا، فهمیدم که مادرش به او گفته بود که باید پزشک شود. بهتر است قبل از دنبال کردن هر آرزویی، به دقت بررسی کنید که آیا واقعاً آرزویی است که از درون خودتان می‌آید و بهترین گزینه برای شماست یا نه.

آیا آرزوی شما هم آرزوی فردی دیگر است؟ اگر اینطور است، دیگر وقتش رسیده که آرزوی خودتان را داشته باشید. ولی اگر آرزویتان آرزویی اشتباهی نیست و باز هم نمی‌توانید به آن دست پیدا کنید، آنوقت :

دوباره به آرزویتان فکر کنید

حالا موقعش است که بنشینید و بیشتر به آرزوی خود فکر کنید. من داستان جوزف خیال‌باف را دوست دارم. جوزف در کودکی آرزو می‌کرد که خانواده‌اش او را تعظیم کنند و این آرزویش به دست آمد، اما به روشی که او برنامه‌ریزی نکرده بود. هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد که به عنوان یک برده در سرزمینی ناشناخته گرفتار شود، یا به عنوان یک زندانی و یا مرد دست‌راست پادشاه یونان شناخته شود. اما با وجود این همه تحولات غیرمنتظره، به آرزویش رسید.

دوباره به آرزویتان فکر کنید

دوباره به آرزویتان فکر کنید

شما از این داستان سه درس می‌گیرید.

1.گاهی‌اوقات آرزوی خود را به درستی نمی‌شناسید. مثل جوزف که آرزویش را فقط به تعظیم شدن توسط خانواده‌اش محدود کرده بود، اما آنچه کسب کرد بسیار بزرگتر بود. اگر فکر می‌کنید که به آرزوی خود نرسیده‌اید، ممکن است به این خاطر باشد که آرزوهایتان را با دانش و فهم خود محدود کرده‌اید و شاید آرزویتان بسیار بزرگتر از آنچه که فکر می‌کنید باشد.

2.گاهی دنیا به استقبال آرزوی شما نمی‌آید. مانند استیو جابز که رویای اپل را در سر داشت، اما سرمایه‌گذارانی که او را از کمپانی‌های خود بیرون کردند، استقبال خوبی از رویای او نداشتند. اما با گذشت زمان، او توانست به آرزویش حامیانی پیدا کند و به آن رسید. پس به آرزویتان صبر کنید، به آن زمان بدهید و برای آن تلاش کنید و مطمئن باشید که به آن خواهید رسید.

3.فقط داشتن آرزو کافی نیست، باید خودتان را برای آن آماده کنید. باید درک کنید که رسیدن به آرزوها یک سفر راحت و سریع نیست. گاهی‌اوقات آرزوی شما درست در زمان تسلیم شدن به واقعیت تبدیل می‌شود. بنابراین برای همه چیز آماده باشید، تلاش کنید و تماشا کنید که چطور آرزویتان به واقعیت تبدیل می‌شود.

حرفمان را با یک سوال تمام می‌کنیم، آیا باور دارید که بعضی آرزوها اشتباهی هستند؟ فکر می‌کنید چطور ممکن است افراد آرزوهای اشتباهی برای خود داشته باشند؟

 

9 نکته‌ای که افراد موفق به آن عمل می‌کنند

7 عادت مالی زنان موفق

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا