وزیر ارتباطات: برخی شرکت‌های اینترنت هزینه مازاد دریافت می‌کنند-فناوری

سه‌شنبه 25 مهر 1396 فناوری

بین دو تا پنج درصد از آنچه که مشترک به صورت واقعی دانلود می‌کند، در شرکت‌ها متفاوت است و آنها مشترک را مازاد شارژ می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیشترین موارد شکایات کم‌فروشی اینترنت مربوط به عدم رعایت امنیت مودم وای‌فای یا به‌روزرسانی اتوماتیک نرم‌افزارها بوده است، گفت: برخی شرکت‌ها مشترک را بین دو تا پنج درصد بیشتر از چیزی که به صورت واقعی دانلود می‌کند، شارژ می‌کنند. البته آنها استدلال‌های مختلفی داشتند که درباره این موضوع پس از گزارش سازمان تنظیم مقررات تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی عصر دوشنبه در حاشیه دیدار وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان، با اشاره به اعلام اسامی و اعتراضات مربوط به کم‌فروشی اینترنت اظهار کرد: گزارش سازمان تنظیم مقررات تهیه و ارائه شده است. علت گزارش از شکایاتی که واصل شده بود را بررسی کردند که عمده علل، عدم آگاهی مردم در استفاده از خدماتی بود که در اختیار دارند.

وی با اشاره به دلایل تصور افراد از کم‌فروشی اینترنت گفت: در برخی موارد امنیت مودم وای‌فای مناسب نبوده و پسوردشان توسط دیگران شناسایی شده و حجم اینترنت آنها مورد استفاده قرار گرفته است. مورد دیگر اینکه به‌روزرسانی نرم‌افزارها به صورت اتوماتیک انجام گرفته و آن را مدیریت نکردند. البته دلایل متعددی وجود داشته اما مهم‌ترین عامل این موارد بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: مساله بعدی این است که نارضایتی در بین مردم وجود دارد و از بین نرفته است. وظیفه آگاهی‌رسانی بر عهده شرکت‌هاست که به مردم ابزار لازم را بدهند تا میزان استفاده خود از اینترنت را ببینند. با بررسی شکایات، مردم آگاه می‌شوند بیشترین شکایات از کجاست و همین اطلاع‌رسانی‌ها باعث شده بسیاری از شکایات وارده کم شود. همچنین آمار منتشرشده اثر پیشگیرانه خود را داشته و شرکت‌ها حساس شده‌اند.

آذری جهرمی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات یک بررسی میدانی انجام داده و به صورت ناشناس حساب‌هایی را از تمام شرکت‌ها خریداری کرده و مورد استفاده قرار داده، افزود: طبق این گزارش، بین دو تا پنج درصد از آنچه که مشترک به صورت واقعی دانلود می‌کند، در شرکت‌ها متفاوت است و آنها مشترک را مازاد شارژ می‌کنند. برای مثال اگر یک فایل ۱۰۰ مگابایتی را دانلود می‌کنند، ۱۰۵ مگابایت برایشان محاسبه می‌شود. البته شرکت‌ها استدلال‌های مختلفی داشتند که گزارش آن توسط سازمان تنظیم بررسی و در نهایت در مورد این موضوع مهم تصمیم‌گیری می‌شود.

منبع : عصر ایران

کراس‌اوور جذاب سیتروئن-فناوری

کدام خودروهای وارداتی گران شدند؟-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا