وزیرارتباطات: اختلال سرعت اینترنت به زودی رفع می‌شود

چهارشنبه 2 خرداد 1397 گوناگون

وزیرارتباطات: اختلال سرعت اینترنت به زودی رفع می‌شود

اینترنت,سرعت اینترنت,اختلال سرعت اینترنت
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در لحظات تلخ کنار مردم است، می‌گوید: شخصا در حال پیگیری رفع اختلال‌های ناشی از فیلترینگ است تا سرعت اینترنت به حالت عادی بازگردد.

به گزارش رویداد۲۴، هرچند قوه قضاییه در موضع رسمی خود اعلام کرد مسئولیت فیلترینگ تلگرام با آنهاست، اما هنوز کم نیستند کسانی که می‌گویند وزیر ارتباطات مسئولیت فیلترینگ را بر عهده دارد و جالب آنکه اکثر درخواست‌های مردم در فضای مجازی برای حل این مشکل از وزیر جوان ارتباطات بوده است. خود او می‌گوید اکثر درخواست‌ها و حتی اهانت‌ها را می‌خواند و برای پاسخگویی به مردم وقت می‌گذارد. آذری جهرمی این روزها با چالشی سخت روبروست؛ رفع فیلتر تلگرام! آنهم در شرایطی که مخالفان زیادی در مقابل خود می‌بیند.

 

قانون به وزارت ارتباطات اختیار بدهد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگوی اختصاصی با رویداد۲۴، درباره انسداد سایت‌های اینترنتی و اختلال درشبکه‌های مجازی تاکید کرد: تاکنون تلاش زیادی برای جلوگیری از نقض حریم خصوصی کاربران در اپراتورهای ارتباطی شده است و اگر قانون اختیارات لازم را به وزارت ارتباطات بدهد، برای صیانت از حریم خصوصی در فضای مجازی نیز تلاش لازم را خواهم کرد.

 

او ادامه داد: برای اصلاح مصادیق مجرمانه و توقف نظام رأی‌گیری آنلاین انسداد سایت‌های اینترنتی، تلاش‌هایی شده که تاکنون نتیجه لازم را نداشته است اما به این تلاش که لازمه رشد ظرفیت‌های بومی است ادامه خواهیم داد.

.

بنا نیست که اگر یک سرویسی از مدار خارج شود مابقی سرویس ها دچار مشکل شود

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار رویداد۲۴ درباره انتقاد مردم از سرعت اینترنت و اینکه گفته شده آنها هزینه ۴G پرداخت می‌کنند و خدمات E دریافت می‌کنند، توضیح داد: این منطقی است که مردم هزینه اینترنت ۴G پرداخت می‌کنند اما کیفیت خدمات آنگونه که انتظار می‌رود، نیست. دراین مورد قبلا هم به سازمان تنظیم مقررات تاکید کرده بودیم که اختلالات ناشی از فیلترینگ رفع شود و بنا نیست اگر سرویسی از مدار خارج شود مابقی سرویس‌ها دچار مشکل شود.

 

آذری جهرمی افزود: اختلال در سرعت اینترنت را به طور جد با تمام مدیران و دست اندکاران مربوطه شخصا پیگیری می‌کنم و قطعا به در پی راه‌حل‌هایی که چرا این مشکلات وجود دارد هستیم تا مشکل به زودی رفع شود. ضمن اینکه به دنبال این هستیم تا مشخص شود برای چه تا به حال این مشکلات به صورت حل نشده رها شده است.

 

در لحظات تلخ کنار مردم هستم

از عضو کابینه دولت یازدهم پرسیدیم مسئله فیلترینگ از دست وزارت ارتباطات خارج شده و قوه قضائیه اعلام کرده مسئولیت این موضوع با آنهاست اما همچنان در فضای مجازی به شما انتقاد می‌شود، آیا در جریان انتقادها از خودتان هستید، که آذری جهرمی پاسخ داد: تقریبا اکثر مطالب و اظهارنظرهای مردم را می‌خوانم و به عقیده من یکی از الزامات حضور در رسانه‌های دوطرفه این است که در زمان‌های مختلف خصوصا لحظات تلخ با مردم همراهی داشته باشیم و گوش شنوا برای شنیدن اعتراضات مردم یکی از ارکان‌های اصلی این حوزه است.

 

او ادامه داد: در این مدت اعتراض‌ها، شوخی‌ها و بعضا اهانت‌هایی دیده شده که البته مردم حق اظهارنظر دارند و تلاش ما براین است که نقدها را شنیده و در جهت پیگیری مطالبات مردم و ایجاد شرایط مناسبی دراین زمینه قدم برداریم.

 

منتظریم وزارت ارشاد لیست رسانه‌ها را برای اینترنت بدون فیلتر آماده کند

جهرمی همچنین درباره وعده ارائه اینترتنت بدون فیلتر به خبرنگاران و پایگاه‌های خبری گفت: چندی پیش قول ارائه اینترنت بدون فیلتر را به خبرنگاران و پایگاه‌های خبری، نشریات، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها داده بودم البته این قول هنوز پابرجاست که درحال حاضر به دلیل اینکه مرجع تشخیص این موضوعات به وزارت ارشاد برمی‌گردد، لازم است لیست‌های این سرویس‌ها به همراه مشخصات فنی آنها از سوی ارشاد جمع‌آوری شود که البته این موضوع در حال انجام است و روال قانونی خود را می‌پیماید لذا به محض آنکه ارشاد لیست‌های مربوطه را ارسال کند، سرویس‌های وعده داده شده ارسال خواهد شد.

 

فاز اول اینترنت بدون فیلتر برای رسانه‌ها، فاز دوم برای خبرنگاران

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: موضوع اینترنت بدون فیلتر در ۲ فاز عملیاتی شد؛ فاز اول که به خبرگزاری‌ها و نشریات برمی‌گردد که درحال طی کردن مسیر قانونی است. فاز دوم نیز به خود خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی در صحنه برمی‌گردد اجرایی شده است بنابراین تلاش وزارت ارتباطات این است که سرویس‌های مطلوب برای جامعه خبری کشور فراهم کند.

 

 

مرجع : سرپوش

آیا سخت نویسی نشان دهنده توانایی نویسنده است؟

'جان باردین' دانشمندی که 2 بار نوبل گرفت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا