واکنش رخشان بنی اعتماد به حادثه تلخ کشتی نفت کش سانچی – گوناگون

شنبه 23 دی 1396 گوناگون

واکنش رخشان بنی اعتماد به حادثه تلخ کشتی نفت کش سانچی – گوناگون

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، رخشان بنی اعتماد کارگردان سینمای ایران به حادثه نفتکش سانچی واکنش نشان داد.

وی در اینستاگرام Instagram خود نوشت:

چشم به راهتان هستیم…

براى ٣٢ نفتکش سانچى دعا کنیم، ٣٢ قهرمانى که در اتاقکى درون نفتکشى سوزان روى دریا حبس شده اند… کاش کسى کارى کند، به روایتى فقط ٤٨ ساعت فرصت براى نجاتشان هست کارى که فقط شاید از دولت چین ساخته باشد به خاطر دسترسى به منطقه.از UN و دولت چین درخواست رسیدگى فورى به مسئله را داریم!

توضیحات بیشتر را از زبان آقاى خان جانى بخوانید:

ازاواخر روز شنبه خبر برخورد کشتی فله بر،چینی با کشتی نفتکش سانچی که با پرچم کشور پاناما حامل میعانات گازی از ایران برای کشور کره جنوبی بود در رسانه ها منتشر شد.بیش از سی دریانورد ایرانی و دو بنگلادشی دراین کشتی خدمت رسانی می کردند.

صرف نظر از مالکیت بار وکشتی سانچی ،سرنوشت وجان سرنشینان کشتی نفتکش ونجات احتمالی آنان از این حادثه Incident بیش ازپیش اهمیت دارد.ازنزدیک شاهد تلاش بی وقفه مدیران ،کارکنان و ناخدایان شرکت ملی نفتکش ایران (NITC ) و مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی ایران (PMO )بودم.

آن چه بیش از همه رخنمون می کند حضور دردمندانه همراه با بیم و امید خانواده های دریانوردان درشرکت ملی نفتکش هست.

متاسفانه علیرغم تلاشهای مجددانه سفیر و کنسولگری ایران در پکن و شانگهای و حضور مستمر مدیران و متخصصین شرکتهای فوق ،مرکز امداد و نجات شانگهای (MRC ) اقدام قابل توجهی جهت خاموش کردن آتش و نجات #دریانوردان، انجام نداده و به بهانه حفاظت از محیط زیست وجلوگیری از آلودگی آبها اطفا حریق رابصورت جدی انجام نداده است و هرلحظه امید خانواده ها و مردم درخصوص ادامه حیات دریانوردان مظلوم به یاس می گراید.

انتظار می رود علیرغم ملاحظات سیاسی و اقتصادی مسوولان وزارت خارجه ،نفت و سایر وزارتخانه های مرتبط،برای نجات احتمالی سرنشینان فشار بین المللی را افزون و سبب دلگرمی خانواده ها و سایر همکاران آنان که حمایت کننده اقتصاد مقاومتی و تلاش گران دوران تحریم و پساتحریم بوده اند باشند.

یقینا مردم شریف ایران قدرشناس زحمات همه خواهند بود درعین حال که بی عملی را فراموش نخواهند کرد.

رکنا

2025

منبع : جام نیوز

گلشیفته فراهانی به جنگ باداعش رفت - گوناگون

با شیشه مربا چه کارها که نمی‌شود کرد! - گوناگون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا