هیوندای کنا الکتریک رونمایی شد – فناوری

چهارشنبه 9 اسفند 1396 فناوری

کراس‌اور محبوب هیوندای کنا با نسخه‌ی تمام الکتریکی مدل ۲۰۱۹ با دو نوع سیستم محرکه رونمایی شد و به‌زودی در نمایشگاه خودروی ژنو رسما نمایش داده می‌شود.

هیوندای کنا که در نسخه مجهز به پیشرانه احتراق داخلی خود توانسته است محبوبیت فراوانی کسب کند، اینک با توجه به تقاضای روزافزون برای خرید کراس‌اور الکتریکی در طرح جدیدی وارد بازار جهانی می‌شود. هیوندای در تلاش است تا طیف گسترده‌تری از مخاطبان و مشتریان را جذب محصولات خود کند و به همین علت، دو نوع سیستم محرکه با توان‌های خروجی‌ مختلف، محدوده رانندگی و البته قیمت متفاوت توسعه داده است.

2019 hyundai kona electric / هیوندای کنا الکتریکی مدل 2019

خودروی الکتریکی هیوندای کنا مدل ۲۰۱۹ دارای موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۳ اسب بخار و گشتاور لحظه‌ای ۳۹۵ نیوتن‌متر است. هیوندای آن را با بسته باتری ۳۹.۲ کیلووات ساعت با انرژی کافی برای حداکثر برد ۳۰۰ کیلومتر طراحی کرده است که طبق روش آزمایش وسایل نقلیه سبک متناسب با مقررات جهانی (WLTP) تولید می‌شود. این روش آزمایش به‌طور گسترده‌ای مناسب‌تر و بهتر از چرخه رانندگی جدید اروپا (NEDC) عمل می‌کند.

علاوه بر این، نسخه قدرتمندتر هیوندای کنا الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۵ نیوتن‌متر به‌عنوان مدل پایه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. به لطف باتری بزرگ‌تر ۶۴ کیلووات ساعت، کراس‌اور الکتریکی محبوب هیوندای می‌تواند تا ۴۷۰ کیلومتر با یک بار شارژ رانندگی کند که طبق استاندارد WLTP در نظر گرفته شده است.

Hyundai Kona Electric

هنگامی که پکیج باتری ۳۹.۲ کیلووات ساعت تخلیه شود، می‌توان آن را در مدت تقریبی ۶ ساعت و ۱۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد؛ درحالی‌که پکیج باتری بزرگ‌تر ۶۴ کیلووات ساعت تقریبا ۹ ساعت و ۴۰ دقیقه نیاز دارد تا به شارژ کامل دست یابد. خوشبختانه هیوندای تسهیلات فوری برای افرادی که عجله دارند، پیاده‌سازی کرده است. با استفاده از شارژر سریع جریان مستقیم ۱۰۰ کیلووات، هر دو پکیج باتری کراس‌اور الکتریکی کنا را در مدت ۵۴ دقیقه تا ۸۰ درصد سطح باتری شارژ می‌کند.

مدل پایه هیوندای کنا الکتریکی در زمان ۹.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ درحالی‌که نسخه قدرتمندتر همان کار را در ۷.۶ ثانیه تکمیل می‌کند؛ هر دو مدل از بیشینه سرعت ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت بهره می‌برند.

دانلود

اگر مشتریان نگران تأثیر پکیج باتری بر فضای داخلی کراس‌اور هستند، هیوندای به کمک پلت‌فرم جدید کنا به مهندسان اجازه داده است پکیج باتری را به شکلی ادغام کنند که تأثیر منفی بر فضای کابین خودروی برقی نگذارد. بدون کابل شارژ، صندوق عقب خودرو می‌تواند تا ۳۷۳ لیتر ظرفیت حمل بار داشته باشد؛ درحالی‌که با احتساب فضای مورد نیاز برای کابل شارژ، این فضا به ۳۳۲ لیتر کاهش می‌یابد.  

مقاله‌های مرتبط:

طراحی ظاهری به‌طور عمده از مدل معمولی احتراق داخلی گرفته شده است؛ اما چند تغییر ظریف مانند رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی منحصربه‌فرد و جلوپنجره مشبک جدید وجود دارد. هیوندای همچنین سپر جلو را تغییر داده است تا کمی آیرودینامیک بهتری داشته باشد؛ در طرح جدید به کمک ورودی‌های جانبی هوا در سپر، از آشفتگی جریان هوا در ناحیه گلگیر چرخ جلوگیری می‌شود که قادر است شرایط بهتری برای حرکت خودرو ایجاد کند. در بالا نیز اسپویلر سقفی نصب شده است تا آیرودینامیک خودرو به‌خوبی اصلاح شود. پادری‌های نقره‌ای از دیگر ویژگی‌های هیوندای کنا الکتریکی است که به‌عنوان نشانه جدیدی شناخته می‌شود.

Hyundai Kona Electric

در داخل کابین، پنل ابزار دیجیتال هفت اینچی و صندلی‌های جلوی قدرتی با قابلیت تنظیم ۸ حالته همراه با عملکرد گرمایی و تهویه مطبوع مناسب به چشم می‌خورد. صندلی راننده با پشتیبانی دوطرفه اضافه حفاظ ناحیه کمر ارائه می‌شود تا راننده در پشت فرمان موقعیتی ایده‌آل داشته باشد و صندلی می‌تواند به‌صورت اختیاری گرم شود. 

کراس‌اور هیوندای کنا الکتریکی مدل ۲۰۱۹ که به‌عنوان اولین کراس‌اور بسیار جمع‌وجور (ساب‌کامپکت) تمام برقی جهان شناخته می‌شود، به‌زودی در نمایشگاه خودروی ژنو رسما نمایش داده خواهد شد.

ویژگی‌های برجسته هیوندای کنا الکتریکی مدل ۲۰۱۹

دانلود


منبع : زومیت

اندروید وان چیست و از چه ویژگی‌هایی بهره می‌برد - فناوری

ثبت شرکت، اهمیت و الزام ثبت برند و ضرورت پلمپ دفاتر - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا