هیوندای و مسئله بازگشت به هیدروژن!-فناوری

یکشنبه 29 مرداد 1396 فناوری

یک محقق ارشد در موسسه توسعه صنعت و تجارت کره به رویترز گفته است: «دلیل تمایل بیشتر هیوندای به موتروهای سلول سوختی، توان بالاتر و نیز قدرت بیشتر این موتورهاست که می تواند در درازمدت بر موتورهای الکتریکی غلبه کند. فعلا اما به دلیل پیشرفت کمتر این نوع از موتورها، هیوندای روی باطری های الکتریکی و خودروهای برقی متمرکز شده است

فرادید| به رغم علاقه بسیار زیاد هیوندای به ساخت خودروهایی که با استفاده از موتورهای سلول سوختی، از انرژی هیدروژن نیرو می گیرند، اما اولین خودروی واقعی این شرکت در بازار اتومبیل های هیبریدی یک نمونه الکتریکی با نام یونیک است که رقیب مستقیم تویوتا پریوس بوده و از سال گذشته به بازار عرضه شده است. در عین حال هیوندای از ابتدا تلاش کرده تا روی موتورهای هیدروژنی متمرکز شود و اخیرا نیز در قالب کانسپت fecv، تلاش کرد تا دوباره به مسیر قبلی خود بازگردد. در واقع هیوندای تمایل اندکی برای تولید خودروهای الکتریکی دارد و موتورهای هیدروژنی را گزینه های بهتری برای آینده صنعت خودروی پاک می داند.

هیوندای و مسئله بازگشت به هیدروژن!

 

به گزارش فرادید، تنها عاملی که موجب شده تا این برند به سمت ساخت خودروهای الکتریکی حرکت کند خواست بازار است و بس. در واقع خریداران این قبیل خودروها به دلیل آشنایی با تکنولوژی هیبریدی و الکتریکی و اطمینان از کارکرد باطری ها، ترجیح می دهند که کمتر به سمت خودروهای مجهز به موتورهای سلول سوختی حرکت کنند. آن گونه که رویترز گزارش داده، هیوندای در این راستا در تلاش است تا به زودی نمونه الکتریکی هیوندای کونا را تولید کند. چیزی که هیوندای در مدل کونا الکتریکی روی آن تمرکز کرده دامنه 400 کیلومتری برای این خودرو است و کونا به لطف باطری های پیشرفته خود قادر است تا ضمن حرکت در این دامنه با یک بار شارژ، در زمانی کمتر از 4 ساعت تا 95 درصد باطری هایش شارژ شوند.
هیوندای و مسئله بازگشت به هیدروژن!

 

برنامه بعدی هیوندای در این زمینه عرضه یکی از خودروهای زیربرند لوکس جنسیس با موتور برقی است که احتمالا تا سال آینده هر دو این اهداف محقق خواهند شد. در واقع برنامه هیوندای تا سال 2020 عرضه دو خودروی هیدروژنی و 8 خودروی الکتریکی در سبد خود است تا به این وسیله به بهترین شکل ممکن به نیاز بازار پاسخ دهد. به رغم این موضوع اما برنامه اصلی هیوندای تا سال 2035 تمرکز روی خودروهای هیدروژنی و موتورهای سلول سوختی است تا به این ترتیب این شرکت کره ای دست بالا را در بازار خودروهای سبز داشته باشد. یک محقق ارشد در موسسه توسعه صنعت و تجارت کره به رویترز گفته است: «دلیل تمایل بیشتر هیوندای به موتروهای سلول سوختی، توان بالاتر و نیز قدرت بیشتر این موتورهاست که می تواند در درازمدت بر موتورهای الکتریکی غلبه کند. فعلا اما به دلیل پیشرفت کمتر این نوع از موتورها، هیوندای روی باطری های الکتریکی و خودروهای برقی متمرکز شده است».

هیوندای و مسئله بازگشت به هیدروژن!

 

هیوندای در بخش خودروهای الکتریکی فعلا از رقابت با تسلا عاجز است اما به کمک گونه تمام الکتریکی یونیک که 220 کیلومتر برد دارد، می تواند با رنو، نیسان و برخی دیگر از خودروهای هم رده رقابت کند.

منبع : فرادید

آینده قیمتی رنو در ایران-فناوری

GLC محبوب‌ترین شاسی‌بلند تاریخ مرسدس بنز-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا