هوش مصنوعی اوبر در حمل و نقل

یکشنبه 18 خرداد 1399 فناوری
هوش مصنوعی در خودروها باعث کاهش تصادفات و تلفات همچنین ایمنی و راحتی تمامی سرنشینان خودرو میشود.

 

در ده ساله گذشته یا قبل‌ تر، محققان، دانشمندان و شرکت‌های فن‌آوری تلاش زیادی برای توسعه تکنولوژی خودرو های کاملا خودران انجام داده‌اند.

همچنین این تکنولوژی در خیابان‌های واقعی شهرهای واقعی آزمایش شده است.

در چند سال آینده ، خواهیم دید که خودروهای خودران به مشتریان عادی فروخته خواهند شد .

نحوه کارکرد

هنگام نشستن ما انسان‌ ها روی صندلی راننده ، هم‌ زمان با مشاهده محیط دور و بر ، اطلاعاتی را از محیط پیرامون به عنوان ورودی دریافت و آن‌ها را به منظور تصمیم‌گیری در مورد جهت چرخش فرمان و زمان ترمز گرفتن ، پردازش می‌ کنیم.

یک ماشین خودران معمولا با دستگاه GPS ، یک سیستم ناوبری و طیف وسیعی از حسگرها تجهیز شده است.

این ماشین‌ها اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی را از GPS دریافت می‌کنند و برای جانمایی خود از سیستم ناوبری و از اطلاعات دریافتی از حسگرها برای ساختن نقشه ای داخلی از محیط اطراف ، استفاده می‌ کنند.

به محض دریافت اطلاعات مربوط به موقعیت خودش بر روی نقشه داخلی ، می‌تواند از آن نقشه برای یافتن مسیر بهینه ، ضمن دوری از هرگونه مانعی ، برای رسیدن به مقصدش استفاده کند .

هوش مصنوعی اوبر

هوش مصنوعی اوبر با پیش بینی حرکات خودروها، عابران پیاده و دوچرخه سواران، احتمال وقوع تصادف را کاهش می‌ دهد.

محققان اوبر از سیستمی به نام MultiNet رونمایی کرده اند که بر اساس داد‌ه‌ های حسگر لیدار خودرو، احتمال حرکت اشیاء را پیش بینی می‌ کند.

MultiNet بر خلاف سامانه‌ های مشابه از مدلی استفاده می‌ کند که به صوت مرتب پتانسیل برخورد با دیگر اشیاء را برآورد می‌ کند در نتیجه قابلیت پیش بینی دائمی حرکات احتمالی ماشین‌ها، عابران پیاده و دوچرخه سواران را دارد.

MultiNet بر داده‌ های دریافتی از سنسور لیدار و نقشه‌ های با وضوح بالای خیابان متکی است.

الگوریتم‌ های هوشمند اوبر به این سامانه اجازه می‌‌ دهد از این داده‌ ها برای پایش احتمالات مختلف استفاده کرده و هر چند ثانیه داده‌ های مسیر، مکان اشیاء و نتایج را به روز کند.

کاهش هزینه

اگر به خدمات ارائه دهنده تقاضا های جابه‌ جایی مانند Uber، Lyft و غیره نگاه کنیم و هزینه به ازای هر کیلومتر را تحلیل کنیم ، راننده % 50 هزینه را شامل می‌شود .

اگر راننده را از این چرخه خارج کنیم و ماشین نیز با سوخت الکتریکی حرکت کند، هزینه به ازای هر کیلومتر به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد .

سیستم عامل ios ۱۴

رونمایی اپل از سیستم عامل ios ۱۴

ماشین Vision-S سونی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا