هواوی پی 20 با دوربین سه‌گانه و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تأیید شد – فناوری

شنبه 5 اسفند 1396 فناوری

تیزر تبلیغاتی جدید هواوی، زمان عرضه‌ی پرچم‌داران ۲۰۱۸ سری «پی» این شرکت را با دوربین سه‌گانه مشخص می‌کند.

چندین ماه پس از رونمایی از فبلت میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو، گمانه‌زنی‌ در مورد پرچم‌دار بعدی سری «پی» هواوی آغاز شد. در رابطه با نام تجاری جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس، شایعات مختلفی منتشر شده است. برخی مدعی هستند گوشی‌های جدید هواوی با نام تجاری پی ۱۱ و پی ۱۱ پلاس عرضه خواهند شد و عده‌ی دیگر به رونمایی از آن‌ها با نام پی ۲۰ اشاره دارند. با توجه به اینکه پی ۱۰ در سال ۲۰۱۷، پی ۹ در سال ۲۰۱۶ و پی ۸ در سال ۲۰۱۵ عرضه شده است؛ عرضه اعضای جدید سری «پی» با نام تجاری P11 و P11 Plus محتمل به‌ نظر می‌رسید؛ اما در نهایت اعلام شده است که سری پی ۲۰ در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط:

دعوت‌نامه‌ی ویدیویی هواوی برای پرچم‌داران جدید این شرکت، نام تجاری و بخشی از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن‌ها را تأیید می‌کند. شرکت چینی از دو شعار تجاری «Step into the light» و «See mooore with AI» استفاده کرده که مهر تأییدی بر گمانه‌زنی‌‌های گذشته مبنی بر تمرکز پرچم‌داران پی ۲۰ بر عکاسی و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است.

استفاده از سه حرف o در شعار تجاری «See mooore with AI» و به نمایش درآوردن سه دایره که حاوی تعدادی تصویر است، می‌تواند تأیید کند که جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس به دوربین سه‌گانه در پنل پشتی خود مجهز خواهد بود؛ ضمن اینکه هر دو مدل از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد و هوش مصنوعی، عملکرد دوربین و نرم‌افزار گوشی را بهبود می‌دهد. مشابه چنین قابلیت‌هایی را در فبلت میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو دیده بودیم و دوربین هر دو مدل متأثر از هوش مصنوعی، عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

هواوی پی 20

در ادامه هواوی تأیید کرده است که گوشی‌های سری پی ۲۰ را در یک رویداد اختصاصی در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین) در شهر پاریس معرفی خواهد کرد. مدتی پیش اعلام شد که پرچم‌داران جدید هواوی در یک رویداد اختصاصی در اوایل فروردین معرفی خواهند شد. بااین‌حال شرکت چینی، پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس را در نمایشگاه MWC 2017 ارائه داد.

گوشی‌های سری پی ۲۰ هواوی، شامل سه مدل پی ۲۰، پی ۲۰ پلاس و پی ۲۰ لایت خواهد بود؛ مدل آخر به‌عنوان یک میان‌رده عرضه می‌شود. شرکت مذکور همواره نسخه ارزان‌قیمت‌تر سری «پی» را با پسوند لایت ارائه می‌دهد و پرچم‌داران جدید آن نیز از این قاعده مستثنا نیستند. هر سه مدل از گوشی‌های امسال هواوی، به نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹ مجهز خواهند شد و طراحی حداقل یک مدل، مشابه آیفون ۱۰ خواهد بود؛ به همین جهت انتظار می‌رود در بالای صفحه‌نمایش آن، بریدگی ایجاد شده باشد.

با اینکه هواوی تأیید کرده است پرچم‌داران جدیدش را به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد کرد؛ گمان می‌رود تنها مدل «پلاس» به سه دوربین مجهز شده باشد و دو گوشی پی ۲۰ و پی ۲۰ لایت با دوربین دوگانه عرضه شوند. انتظار می‌رود بار دیگر، شاهد همکاری هواوی با لایکا باشیم که برند آلمانی، عملکرد دوربین اصلی را بهبود خواهد داد.

ایوان بلس، مدتی پیش اعلام کرد که پرچم‌داران جدید هواوی می‌توانند تصاویری با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل به ثبت برسانند؛ ضمن اینکه عملکرد دوربین سلفی بهبود یافته است و با استفاده از آن می‌توانید تصاویر ۲۴ مگاپیکسلی ثبت کنید. همچنین یکی از گوشی‌های هواوی با اسم‌رمز Emily اخیراً از رگولاتوری چینی TENNA تأییدیه دریافت کرده است که عرضه‌ی آن‌ را با دوربین دوگانه‌ی عمودی و دکمه‌ی فیزیکی هوم تأیید می‌کند؛ باید اشاره کرد که کدنام Emily مربوط به گوشی پی ۲۰ است. دو مدل دیگر یعنی نسخه «پلاس» و «لایت» به ترتیب با اسم‌‌ رمز شارلوت و آن (Anne) توسعه می‌یابند. در رابطه با مدل P20 Plus، مدتی پیش اعلام شد که این فبلت به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد بود و به دلیل برخورداری از نمایشگر اولد، قابلیت «صفحه‌نمایش همیشه روشن» دارد. 

از آنجایی‌که هواوی در حال توسعه پرچم‌داران جدیدش با سه دوربین است، آیا برای عرضه پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس منتظر خواهید ماند یا کهکشانی‌های جدید سامسونگ یا اکسپریا ایکس‌زد ۲ سونی را ترجیح می‌دهید؟


منبع : زومیت

چرا روز تولد خواجه نصیرالدین طوسی، روز مهندس نام‌گذاری شده است؟ - فناوری

عنکبوت همنو‌ع خوار تازه‌ای‌ کشف شده که شبیه پليکان است - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا