هواوی پی 20 با بریدگی در بالای نمایشگر و دوربین دوگانه فاش شد – فناوری

سه‌شنبه 8 اسفند 1396 فناوری

تصویر جدیدی از گوشی پی ۲۰ هواوی فاش شده است که این مدل را با بریدگی در بالای نمایشگر و دو دوربین در پنل پشتی، فاش می‌کند.

در حالی‌که بسیاری از سازندگان از جمله سامسونگ و سونی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی کرده‌اند، هواوی تصمیم گرفت تا معرفی پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس را به تاریخ دیگری در ماه مارس موکول کند؛ براساس اعلام رسمی، این دو مدل در مراسم خبری در تاریخ ۷ فروردین در پاریس، فرانسه رونمایی خواهند شد.

مقاله‌های مرتبط:

تصویری که اخیراً به‌دست آمده است، جزئیات بیشتری را پیرامون جانشین احتمالی پی ۱۰ ارائه می‌دهد. ایوان بلس، افشاگر معروف توئیتر که سابقه درخشانی در افشای اطلاعات مختلف پیرامون گوشی‌های جدید دارد، تصویری را از یک گوشی با برند SHIRLEY منتشر کرده است که نسخه آزمایشی پی 20 محسوب می‌شود.

با توجه به تصویر به‌دست آمده، پرچم‌دار جدید هواوی به صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۲ به ۱ مجهز خواهد شد؛ استفاده از نمایشگرهای ۲:۱ به یک تِرِند رایج در میان سازندگان موبایل تبدیل شده است. همان‌طور که مشخص است، حاشیه‌ی بالای نمایشگر پرچم‌دار ۲۰۱۸ هواوی حذف شده و برای جای‌گیری دوربین سلفی و دیگر سنسورهای ضروری، بریدگی ایجاد شده است. اپل در بالای نمایشگر آیفون ۱۰ بریدگی ایجاد کرد تا دوربین سلفی TrueDepth و بلندگوی مکالمه را در آن جای دهد؛ به همین جهت، حاشیه‌های موجود در سه طرف دیگر نمایشگر حذف شد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که هواوی از رویه مشابهی تبعیت نخواهد کرد و تصمیم دارد تا جانشین پی ۱۰ را به دکمه‌ی فیزیکی Home در جلوی گوشی مجهز کند؛ به همین جهت، حاشیه‌های نسبتاً زیادی در پایین صفحه‌نمایش وجود دارد.

در پنل پشتی، دوربین دوگانه عمودی با لنزهای ساخت زایس قابل مشاهده است؛ هر چند، نام تجاری دیگری به جای لایکا مورد استفاده قرار گرفته است تا هویت گوشی فاش شده، مخفی بماند! جنس پنل پشتی از شیشه است و به همین جهت، به‌نظر می‌رسد خبری از عرضه پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس با پنل پشتی فلزی نخواهد بود. البته مشخص نیست جانشین پی ۱۰ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد یا تنها برای رقابت با پرچم‌داران دیگر، قاب پشتی از جنس شیشه دارد.

هواوی پی 20

صرف‌نظر از طراحی کلی گوشی، سیستم‌عامل اندروید در نسخه آینده یعنی اندروید پی (Android P) از بریدگی بالای صفحه‌نمایش پشتیبانی خواهد کرد و به‌نظر می‌رسد که این طراحی به‌زودی به یک رویه مرسوم تبدیل خواهد شد! به همین جهت، نمی‌توان به هواوی بابت عرضه پی ۲۰ با چنین طراحی خرده گرفت. البته مدل «پرو» نیز طراحی مشابهی خواهد داشت؛ هرچند، انتظار داریم فاقد دکمه‌ی فیزیکی Home باشد و از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی استفاده کند.

در حالی مدل فاش شده به دوربین دوگانه مجهز شده است که پیش‌تر اعلام شده بود پرچم‌داران سری «پی» با دوربین سه‌گانه عرضه خواهند شد؛ هواوی با انتشار یک تیزر رسمی به گمانه‌زنی‌ها پیرامون عرضه پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس با سه دوربین در پنل پشتی دامن زده زیرا سه حرف o در شعار تجاری «See mooore with AI» وجود دارد و از سه دایره در پس‌زمینه دعوت‌نامه استفاده شده است. با این وجود، امکان دارد تنها یک مدل به دوربین سه‌گانه مجهز شود و نسخه دیگر مانند پرچم‌داران پیشین هواوی، دوربین دوگانه داشته باشند. با فرض صحت این موضوع، پی ۲۰ از دوربین دوگانه و پی ۲۰ پلاس (یا پی ۲۰ پرو) از دوربین سه‌گانه استفاده خواهد کرد.

پرچم‌داران جدید هواوی با سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۱ و رابط‌کاربری EMUI 8.1 عرضه خواهند شد؛ ضمن اینکه انتظار داریم هوش مصنوعی در بهبود عملکرد دوربین آن‌ها، مؤثر واقع شود. میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو از تراشه کرین ۹۷۰ استفاده می‌کنند که واحد پردازش عصبی دارد؛ این تراشه، باعث شده است تا پردازش محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی در فبلت‌های رده‌بالای ۲۰۱۷ هواوی ممکن شود.


منبع : زومیت

میزان کمی اضطراب، عملکرد حافظه را بهبود می بخشد - فناوری

تصاویری از تاچ و ال سی دی آیفون جدید فاش شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا