هواوی پتنتی برای حاشیه‌ حساس به لمس در ساعت هوشمند ثبت کرد – فناوری

شنبه 23 دی 1396 فناوری

هواوی پتنت جدیدی در حوزه‌ی پوشیدنی‌ها ثبت کرده است که استفاده از حاشیه‌ی لمسی را به دنیای ساعت‌ هوشمند می‌آورد.

هواوی  مدتی است که با هواوی واچ وارد رقابت در بازار ساعت‌ هوشمند شده و محصولات شایسته‌ای نیز در این بخش روانه بازار کرده است. حال پتنت جدید این غول چینی در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)، تمرکز هواوی روی ساعتی با حاشیه‌ی حساس به لمس را نشان می‌دهد. طبق اطلاعات منتشرشده از پرونده‌ی این پتنت، حاشیه‌ی ساعت به ۸ منطقه‌ی مختلف تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها قادر به ارسال فرمان‌های مختلف است. این پتنت مانند راه‌ حل حلقه‌ی چرخان ساعت‌های گیر سامسونگ، به ساعت‌های هوشمند هواوی این اجازه را خواهد داد تا بدون اضافه کردن کلید‌های بیشتر، کنترل بیشتر و سریع‌تری روی فرمان دادن به رابط کاربری داشته باشند.

حاشیه‌ لمس هواوی

همانطور که در تصاویر مشخص است، حاشیه‌ی ساعت به ۸ منطقه تقسیم می‌شود؛ دو منطقه در بالا و پایین ساعت برای کلیدهای فیزیکی در نظر گرفته شده است و نمایشگر ساعت از نوع لمسی و دایره‌ای است. در صورت عملی شدن این ایده، هواوی جهشی بزرگ در کنترل ساعت‌ هوشمند ایجاد خواهد کرد.

حاشیه‌ لمس هواوی

حلقه‌ی چرخان ساعت‌های هوشمند کنونی امکان اسکرول در محتوا را فراهم می‌کند؛ با این حال حاشیه‌ی حساس به لمس توانایی زوم کردن و اعمال ژست‌های پیچشی را نیز خواهد داشت. چنین حاشیه‌هایی حتی ممکن است به قابلیت کلیک و فورس‌تاچ نیز مجهز شوند. با توجه به تکنولوژی توسعه داده‌شده توسط هواوی برای استفاده از مواد مختلف، این حاشیه‌ها ممکن است از جنس فولاد ضد زنگ، پلاستیک، آلومینیوم یا حتی سرامیک باشند. اطلاعات منتشرشده و تصاویر نشان‌دهنده‌ی راحتی استفاده از چنین ساعت‌هایی برای کاربران راست‌دست و چپ‌دست است.

حاشیه‌ لمس هواوی

هواوی به‌زودی نسل سوم ساعت‌ هوشمند خود را معرفی خواهد کرد؛ بنابراین برای فهمیدن تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های استفاده‌شده در این ساعت باید تا ماه‌های آینده صبر کرد. 


منبع : زومیت

یوگای صورت: تنها راه علمی برای جوان‌ تر دیده شدن - فناوری

اچ‌ تی‌ سی یو 11 آیز با دوربین سلفی دوگانه، ۲۵ دی معرفی می‌شود - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا