هفت شرکتی که آمازون می‌تواند مسیر تاریخی آن‌ها را متحول کند – فناوری

دوشنبه 4 دی 1396 فناوری

وال‌استریت به‌ دنبال راه‌های جدیدی برای کسب پول و مزیت از رشد بی‌وقفه آمازون است.

سهام آمازون در سال گذشته بالغ بر ۵۰ درصد رشد کرده و اکنون قیمت هر سهم آن، ۱۱۴۶ دلار و ۱۹ سنت است. سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در کمپانی‌هایی که درآمدشان وابسته به آمازون است، سود کسب کنند.

همه نگاه‌ها به دگرگونی‌های آمازون در کمپانی‌ها و صنعت‌ها دوخته شده و‌ این خرده‌فروش اینترنتی باعث پیشرفت بسیاری از آن‌هایی شده است که به اکوسیستم وسیع آن متصل شده‌اند. آمازون یک غول فناوری با ارزش ۵۴۵ میلیارد دلار و هنوز در حال رشد است. سهام آن در سال گذشته بالغ بر ۵۰ درصد افزایش داشته و قیمت هر سهم آن در حال حاضر ۱۱۴۶ دلار و ۱۹ سنت است.

با اینکه برخی از سبدهای سهام سرمایه‌گذاران به‌شدت به کمپانی آمازون متکی است، راه‌هایی برای ایجاد تنوع نیز وجود دارد؛ آن هم راه‌هایی که از سود حاصل از عملکرد بالای این کمپانی محروم نشوید. بر اساس گفته‌های براین بلسکی، از بازارهای سرمایه بی‌ام‌او، سرمایه‌گذاران می‌توانند از کمپانی‌های متصل دیگر به‌عنوان راهی برای ادامه دادن سرمایه‌گذاری در آمازون استفاده کنند و از قدرت آن بهره ببرند.

مقاله‌های مرتبط:

اما از آنجا که آمازون در حال گسترش خودش در بازار خرده‌فروشی است، شروع به توسعه و ایجاد زیرساخت خودش کرده است. رشد عظیم این کمپانی و اندازه‌ی بزرگ آن باعث شده‌ است که این کمپانی بتواند محصولاتش را با تخفیفی زیاد بفروشد و افراد میانجی و واسطه را حذف کند.

بر اساس گزارشات ژورنال وال‌استریت، آمازون به فروشندگان کتاب مثل Hatchette صدمه زده است و با استخدام کارکنان چینی که بار را به بندرگاه‌ها برای حمل و نقل دریایی می‌برند، به نفع کارکنان داخلی خودش کار کرده است. آمازون همچنین درصد وابستگی خودش به فدکس، یونایتد پارسل سرویس (یوپس‌اس) و خدمات پستی ایالات متحدهٔ آمریکا را کاهش داده و در عوض به هواپیماهای باربری خودش تکیه کرده است.

درست است که آمازون در حال حاضر با چنین شرکت‌هایی کار می‌کند؛ ولی ممکن است با گذشت زمان آن‌ها را نیز کنار بگذارد. بیزنس‌اینسایدر ۷ شرکت را یافته است که وضعیت آن‌ها می‌تواند در آینده به‌طور گسترده توسط آمازون تحت تأثیر قرار بگیرد:

پی‌ پال

علامت نوار کاغذی: PYPL

ارتباط با آمازون: ارائه‌دهنده کارت اعتباری و پرداخت

 عملکرد سالانه سهام تاکنون: ۹۳.۳۴+ درصد

پی پال

آمازون برای معاملات اینترنتی خود با چندین کمپانی پردازش پرداخت و کارت اعتباری از جمله پی‌پال شریک است. پی‌پال قادر است مبلغی به‌عنوان دستمزد از تمامی این معاملات بردارد. لیزا الیس، تحلیل‌گر برنستاین، در این مورد می‌گوید هر لحظه ممکن است رابطه بین پی‌پل و آمازون از بین برود؛ چراکه آمازون به سمت ارائه سیستم پرداخت خودش پیش می‌رود.

اپلاید آپتوالکترونیکس

علامت نوار کاغذی: AAOI

ارتباط به آمازون: ارائه‌دهنده شبکه فیبر نوری

عملکرد سالانه سهام تاکنون: ۸۵.۲۲+ درصد

Applied Optoelectronics

بزرگ‌ترین مشتری این شرکت آمازون است. این کمپانی ۴۷ درصد از درآمد خودش را از آمازون در ربع دوم و تنها ۱۰ درصدش را در ربع سوم به‌دست می‌آورد. این کمپانی گفت که انتظار دارد آمازون مقدار سفارشات خود از این کمپانی را کاهش دهد؛ چراکه فناوری آمازون از فرستنده‌های 40G به فرستنده‌های پرسرعت‌تر 100G تغییر کرده است. استفان مری، رئیس مالی این کمپانی، در یک تماس تلفنی گفت:

ما به بحث با این مشتری ادامه می‌دهیم و براساس گفت‌وگوهایمان، معتقدیم که اختلال در جریان سفارش به انتقال از 40G به 100G مرتبط است و تنها مخصوص AOI نیست.

مسترکارت

علامت نوار کاغذی: MA

ارتباط به آمازون: ارائه‌دهنده کارت اعتباری و پرداخت

عملکرد سالانه سهام تاکنون: ۴۶.۹۵+ درصد

مستر کارت

آمازون برای معاملات اینترنتی خود با چندین کمپانی پردازش پرداخت و کارت اعتباری از جمله مسترکارت شریک است. مسترکارت از تمامی این معاملات هزینه‌ای برمی‌دارد. لیزا الیس رابطه بین این دو را رابطه‌ای متزلزل می‌داند؛ چراکه آمازون به سمت ارائه سیستم پرداخت خودش پیش می‌رود.

ویزا

علامت نوار کاغذی: V

ارتباط به آمازون: ارائه‌دهنده کارت اعتباری و پرداخت

عملکرد سالانه سهام تاکنون: ۴۲.۸۱+ درصد

آمازون برای معاملات اینترنتی خود با چندین کمپانی پردازش پرداخت و کارت اعتباری از جمله ویزا شریک است. ویزا از تمامی این معاملات، پولی به‌عنوان دستمزد برمی‌دارد. لیزا الیس رابطه بین این دو را رابطه‌ای شکننده و بی‌ثبات می‌داند؛ چراکه آمازون به سمت ارائه سیستم پرداخت خودش پیش می‌رود.

پرولوجیس (Prologis)

علامت نوار کاغذی: PLD

ارتباط به آمازون: صاحب املاک تحویل سفارش آمازون به مشتری

عملکرد سالانه سهام تاکنون: ۲۶.۳۱+ درصد

پرولوجیس

بزرگ‌ترین مستاجر پرولوجیس، آمازون است و همین‌طور بزرگ‌ترین صاحب املاک آمازون، پرو‌لوجیس است. آمازون حدودا ۱۵۰ هکتار مربع فضا اشغال می‌کند و ۳.۱ درصد اجاره خالص می‌دهد. بر اساس برآوردهای مالی پرولوجیس، این میزان اجاره از دومین مستاجر بزرگ پرولوجیس، دی‌اچ‌ال، حدود ۵۰ درصد بیشتر است.

اینترنشنال پیپر

علامت نوار کاغذی: IP

ارتباط به آمازون: تهیه‌کننده کارتن و جعبه مقوایی

عملکرد سالانه سهام تاکنون: ۴.۰۸+ درصد

اینترنشنال پیپر

اینترنشنال پیپر حدود نصف جعبه‌های مقوایی آمازون را برای بسته‌بندی و تحویل محصول فراهم می‌کند. بر اساس گزارشی توسط بارون، با اینکه اینترنشنال پیپر مقدار درآمدی را که از طرف آن‌ها به آمازون می‌رود، گزارش نکرد، تحلیل‌گران تخمین زدند که این مقدار چیزی بین ۶ تا ۷ درصد کل فروش آن‌ها است.

ژونیپر نتورکس

علامت نوار کاغذی: JNPR

ارتباط به آمازون: ارائه‌دهنده شبکه و ارتباطات مخابراتی

عملکرد سالانه سهام تاکنون: ۱.۳۶– درصد

ژوپیتر نتورکس

ژونیپر نتورکس خدمات شبکه و پشتیبانی سرویس‌های وب آمازون (واحد ابری آمازون) را فراهم می‌کند. براساس گفته‌های استیون میلونوویچ، تحلیل‌گر یو‌بی‌اس، احتمالا تقاضای ضعیف و کم آمازون باعث واژگونی درآمد ژونیپر در ربع سوم شده است.

استیون میلونوویچ در یادداشتی نوشت:

مخاطبان صنعت ما به ما می‌گویند که سرویس‌های وب آمازون در حال تغییر معماری مرکزی داده‌های خود هستند. ما معتقدیم که این تغییر باعث ایجاد ملایمت در میزان خرج و هزینه سرویس وب آمازون روی ژونیپر می‌شود.


منبع : زومیت

توقف تولید ۲۵ خودروی سواری

توقف تولید ۲۵ خودروی سواری

اعلام شرایط فروش نقد و اقساط پژو 508 از سوی ایران خودرو - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا