نگاه عمیق به رنجرور اسپرت SVR مدل ۲۰۱۸

شنبه 1 اردیبهشت 1397 دسته‌بندی نشده

 

 لندرور، مدل ۲۰۱۸ از رنجرور اسپرت SVR را همراه با تغییرات در فضای بیرونی و داخلی برای خریداران عرضه کرده است تا یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس دنیا عرضه شود.

ممکن است شما استدلال کنید که هیچ کاری بیهوده‌تر از صرف زمان و پول برای تبدیل یک شاسی‌بلند به خودروی سوپراسپرت وجود ندارد. وزن بسیار زیاد و مرکز ثقل بالا در نقطه مقابل این تغییر قرار دارند و باعث می‌شود که حتی اگر چنین خودرویی سریع باشد، نتواند در سر پیچ‌ها عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. با این حال، چند برند خاص، در سراسر جهان وجود دارند که می‌توانند ثابت کنند چنین کاری شدنی است. از آن‌جا که خودروهای شاسی‌بلند اسپرت باعث کسب درآمد زیادی می‌شوند، بنابراین تلاش مهندسان برای بهینه‌سازی آ‌نها، معقول و منطقی به نظر می‌رسد. وقتی که شاسی‌بلند به عنوان ناجی لامبورگینی شناخته می‌شود،‌ شاید پیشگام کلاس آف‌رود لوکس، یعنی لندرور نیز بتواند چنین کاری انجام دهد و با تولید رنجرور اسپرت SVR مدل ۲۰۱۸ بار دیگر به روزهای اوج برگردد. این می‌تواند دلیل اصلی برای تبدیل یک شاسی‌بلند به خودروی اسپرت باشد.

2018 RANGE ROVER SPORT SVR / شاسی‌بلند رنج‌رور اسپرت SVR مدل 2018

شاسی‌بلند رنجرور اسپرت SVR برای سال ۲۰۱۸ به‌روز شده است و به حدی قدرتمند و سریع عمل می‌کند که سریع‌تر از خودروی سوپراسپرت فراری دیتونا (Ferrari Daytona) است. زیر کاپوت پیشرانه ۵.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر قرار دارد که به خوبی شبیه یک آتش‌فشان عمل می‌کند. به لطف پیشرانه قدرتمند، شاسی‌بلند انگلیسی قادر است در زمان ۴.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ثانیه دست یابد. سرعت خودرو به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود و مقدار بیشینه آن ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

2018 RANGE ROVER SPORT SVR / شاسی‌بلند رنج‌رور اسپرت SVR مدل 2018

رنجرور اسپرت SVR توسط بخش عملیاتی خودروهای ویژه (مخفف SVO) در جگوار لندرور ساخته شده است. تغییرات مدل ۲۰۱۸ این خودرو شامل افزایش ۲۵ اسب بخار در قدرت پیشرانه می‌شود که به ۵۷۵ اسب بخار در محدوده بین ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد، در حالی که گشتاور با افزایش ۲۰ واحد، عدد ۷۰۰ نیوتن‌متر در محدوده بین ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه خواهد بود. سیستم تعلیق نیز به منظور بهبود کنترل بدنه، تنظیم بهتر پایداری حرکتی خودرو هنگام شتاب‌گیری و ترمزهای شدید و بهبود چسبندگی چرخ‌ها هنگام چرخش در پیچ‌ها اصلاح شده است.

شاسی‌بلند اسپرت رنجرور اسپرت SVR مدل ۲۰۱۸ با آستانه قیمت ۱۱۴،۶۰۰ دلار فروخته خواهد شد. بخشی از این هزینه به دلیل تغییرات زیاد در فضای داخلی و بیرونی خودرو است که در تمامی مدل‌های اسپرت رنجرور اجرایی می‌شود. این تغییرات بصری در بیرون شامل سپر جلو و عقب تهاجمی‌تر، جلوپنجره مشبک و رینگ‌های جدید است. اما شاید هیچ‌ کسی به کاپوت فیبر کربن مجهز به ورودی هوا توجه نکند که در مدل ۲۰۱۸ استفاده می‌شود. این تغییر وقتی بیش‌تر خودنمایی می‌کند که بدانیم از پکیج اختیاری ۵۲۰۰ دلاری فیبر کربن در بقیه بخش‌های شاسی‌بلند رنجرور نیز استفاده شده است.

2018 RANGE ROVER SPORT SVR / شاسی‌بلند رنج‌رور اسپرت SVR مدل 2018

مهندسان جگوار لندرور از کارایی فوق‌العاده کاپوت جدید صحبت می‌کنند که وزن کمی دارد و خنک‌کاری سیستم محرکه خودرو را نیز بهبود می‌بخشد. اما مارک استنتون مدیر مهندسی SVO در این زمینه توضیح می‌دهد:

ما یک کاپوت فیبر کربنی روی مدل قبلی به طور اختیاری عرضه کردیم که بسیاری از مشتریان آن را سفارش دادند. فکر کردیم که این تغییر را در جایی قرار دهیم که به راحتی قابل مشاهده باشد. بله و الان مشتریان می‌توانند حفاظ پیشرانه و کاپوت فیبر کربنی را برای مدل جدید شاسی‌بلند نیز با قیمت ۲،۰۴۰ دلار دریافت کنند.

2018 RANGE ROVER SPORT SVR / شاسی‌بلند رنج‌رور اسپرت SVR مدل 2018

در حقیقت جگوار لندرور برای کسب درآمد از نسخه اسپرت شاسی‌بلند رنجرور اقدامات زیادی انجام می‌دهد؛ به عنوان مثال، ۲۷ گزینه برای رنگ بیرونی خودرو وجود دارد. رنگ سفید ساده به صورت رایگان عرضه می‌شود، در حالی که ۶ رنگ متالیک معمولی جگوار لندرور با هزینه ۷۱۰ دلار برای مشتریان در دسترس است. اما اگر خریداران بخواهند از ۱۵ رنگ ویژه SVO برای شاسی‌بلند اسپرت رنجرور SVR مدل ۲۰۱۸ استفاده کنند، می‌توانند ۴,۰۸۰ دلار هزینه بیش‌تری بپردازند. البته گزینه گران‌قیمت‌تری نیز وجود دارد و مشتریانی که به دنبال تغییرات لوکس هستند می‌توانند از پنج رنگ پریمیوم SVO با قیمت ۹,۱۸۰ نیز بهره ببرند. این مسئله به راحتی باعث می‌شود که قیمت نهایی شاسی‌بلند اسپرت رنجرور SVR در صورت بهره‌گیری از طرح رنگ بیرونی، به ۱۴۸ هزار دلار برسد.

2018 RANGE ROVER SPORT SVR / شاسی‌بلند رنج‌رور اسپرت SVR مدل 2018

در فضای داخلی خودرو نیز سیستم اطلاعاتی و سرگرمی با نمایشگر دوقلو وجود دارد که پیش از این نیز در خودروی رنجرور ولار (Range Rover Velar) رونمایی شده بود. این تنها بخشی از تغییرات داخلی مدل ۲۰۱۸ شاسی‌بلند رنجرور اسپرت SVR است؛ به عنوان گزینه‌های منحصربفرد از صندلی‌های جلوی سوپراسپرت استفاده می‌شود که حدود ۳۰ کیلوگرم سبک‌تر از صندلی‌های معمولی هستند. همچنین فضای زیادی برای جای پای سرنشینان صندلی‌های عقب آزاد می‌شود که نسبت به نسخه قبلی قابل توجه است.

2018 RANGE ROVER SPORT SVR / شاسی‌بلند رنج‌رور اسپرت SVR مدل 2018

مقاله‌های مرتبط:

شاسی‌بلند رنجرور اسپرت SVR، به لطف ۵۷۵ اسب بخار قدرت پیشرانه در جاده بسیار سرگرم‌کننده ظاهر می‌شود؛ چیزی که در دیگر خودروهای سنگین و بلند، با سیستم تعلیق سفت و رینگ‌های ۲۱ اینچی (رینگ‌های ۲۲ اینچی نیز عرضه می‌شود) کمتر قابل مشاهده است. عملکرد سیستم فرمان بسیار نرم و پاسخ‌گو است و در سر پیچ‌ها فرمان‌پذیری راحتی دارد. حرکات بدنه در سرعت‌های بالا به خوبی کنترل می‌شود تا لذت سواری برای سرنشینان حفظ شود و این ویژگی حتی در زمین‌های ناهموار نیز برای شاسی‌بلند محفوظ خواهد بود.

با وجود تنظیمات لوکس، اما شاسی‌بلند رنجرور اسپرت SVR قابلیت رانندگی در شرایط آ‌ف‌رود نیز دارد؛ رنجرور به لطف سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع، جعبه دنده کمکی و سیستم‌های الکترونیکی کنترل کشش خودرو می‌تواند در ناهموارترین جاده‌ها و مسیرهای خارج از جاده نیز طی مسیر کند. لاستیک‌های با عملکرد بالا در ترکیب با سیستم الکترونیکی کنترل کشش، قادر است حرکت رو به جلو در سخت‌ترین شرایط رانندگی را برای شاسی‌بلند فراهم آورد. اما سیستم راه‌اندازی خودرو با حداقل کشش متعلق به جگوار لندرور هم اکنون در تمامی مدل‌های ۲۰۱۸ خط تولید وجود دارد و رانندگان دیگر نباید نگران شروع حرکت خودرو در زمین‌های گل‌آلود باشند. به کمک این سیستم، شروع حرکت خودرو با تنظیم کشش روی چرخ‌های محرک همراه است و به گونه‌ای گشتاور تقسیم می‌شود که خودرو بتواند حرکت راحتی در گل‌ولای داشته باشد.

منبع : زومیت

هیوندای سوناتا هیبرید 2018 ارزان‌ تر می‌شود

معرفی وقیمت پورشه ماکان توربو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا