نگاه عمیق به بی ام و  530e هیبریدی – فناوری

دوشنبه 23 بهمن 1396 فناوری

خودروهای هیبریدی به یكی از گزینه‌های جذاب برای افراد دوست‌دار محیط زیست و پیشرانه‌های برقی تبدیل‌شده‌اند. در این مطلب به بررسی بی‌ام‌و 530e هیبریدی پرداخته‌ایم.  

 افرادی كه روزانه مسافت‌های كمی را در شهر طی می‌کنند، می‌توانند این مدل‌ها را خریداری كرده و از رانندگی با آن لذت ببرند. بی‌ام‌و 530e هیبریدی با موتور بنزینی دولیتری چهار سیلندر با توان ۱۸۴ اسب بخار (البته همان‌طور كه می‌دانید عدد ۳۰ نشان‌دهنده شش یا هشت سیلندر بودن خودرو است) به همراه بسته باطری ۹.۲ كیلووات ساعت و یك موتور الكتریكی ۹۵ اسب بخاری عرضه‌شده است. این خودروی هیبریدی در صورت خاموش بودن موتور بنزینی با استفاده از انرژی الكتریكی ذخیره‌شده در باطری‌ها می‌تواند ۴۶ كیلومتر را طی كند و حداكثر سرعت آن در این حالت به ۱۴۰ كیلومتر بر ساعت می‌رسد.530e iPerformance

مجموع توان دو پیشرانه این خودرو ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور آن ۴۲۰ نیوتن متر است. شارژ کامل آن چهار ساعت و نیم طول می‌کشد. درصورتی‌که از سیستم شارژ ویژه القایی بی‌ام‌و،  i wallbox استفاده كنید، این زمان به كمتر از ۳ ساعت تبدیل خواهد شد. شتاب صفرتا ۱۰۰ كیلومتر این خودرو ۶.۲ ثانیه طول می‌کشد. حداكثر سرعت این خودروی هیبریدی ۲۳۴ كیلومتر بر ساعت و میزان انتشار دی‌اکسید كربن آن ۴۶ گرم در هر كیلومتر است. این خودرو با هر گالن سوخت ۱۴۱ كیلومتر را می‌پیماید.

BMW Wireless Charging: 530e

i wallbox

خریدن خودروهای هیبریدی نیاز به حساسیت بیشتری نسبت به خودروهای عادی دارد. زیرا اگر شما از زمان لازم برای شارژ خودرو را در اختیار ندارید یا مسافت روزانه كه طی می‌کنید بیشتر از ۵۰ كیلومتر است، استفاده از مدل‌های هیبریدی در مقایسه با خودروهای بنزینی و دیزلی صرفه اقتصادی كمتری دارد؛ و شما باید زمان بسیار بیشتری را در ایستگاه شارژ صرف كنید.

530e iPerformance

بی‌ام‌و 530e هیبریدی بدون شارژ کامل باطری‌ها تقریباً ۳۰ كیلومتر و با باطری‌های كامل ۵۰ كیلومتر را طی می‌کند.یكی از چیزهایی كه در مورد 530e واقعاً جالب‌توجه و ستودنی است، این‌که شمارا با اطلاعات غیرضروری بمباران نمی‌کند یا حالت‌های رانندگی زیادی را ارائه نمی‌کند تا راننده در انتخاب بهترین حالت ممكن گیج نشود. چند حالت رانندگی وجود دارد كه مطمئن و دقیق بوده و با استفاده از آن‌ها احساس پیچیدگی نخواهید كرد. تنها هدف این خودرو راحتی و آسایش شما در هنگام رانندگی است، درست مانند مدل پایه سری ۵ كه كیفیت رانندگی و هندلینگ عالی را برای خریداران خود به ارمغان می‌آورد.

bmw 530e

البته این راحتی در همه  خودروهای هیبریدی وجود ندارد. به‌عنوان‌مثال وقتی پشت فرمان پورشه پانامرا هیبریدی قرار بگیرید. این حس در شما به وجود می‌آید كه بیشتر از رانندگی، در حال مدیریت حالت‌های مختلف رانندگی هستید كه در این مدل تعبیه شده است.

parsche panamera hybride

در تمام خودروهای بی‌ام‌و سری ۵ ، سه حالت رانندگی نرمال اسپرت، کامفورت، و اكو پرو وجود دارد. در 530e هیبریدی سه حالت دیگر اضافه‌شده است، حالت اتوماتیك كه به‌صورت پیش‌فرض فعال است. حالت max E drive كه ابتدا از موتور الكتریكی بهره می‌برد تا زمانی كه شارژ باطری‌ها به اتمام برسد و حالت كنترل باطری كه به شما اجازه می‌دهد میزان مشخصی از توان باطری‌ها را ذخیره كرده و در زمان موردنیاز استفاده كنید. به‌طور مثال اگر بیشترین مسیر سفر شما در بزرگراه باشد، می‌توانید مقداری از شارژ باطری‌ها را ذخیره كرده و چند کیلومتر باقیمانده در داخل شهر را با استفاده از موتور الكتریكی طی كنید.

530e iPerformance

تغییر و انتخاب بین موتور بنزینی و الكتریكی به طرز باورنکردنی آرام و بدون صدا انجام می‌شود. شما صدای موتور خودرو را نخواهید شنید مگر آنكه به تمام ۲۵۲ اسب بخار قدرت آن نیاز داشته باشید. وظیفه انتقال قدرت در این مدل بر عهده گیربكس ۸ سرعتِه اتوماتیک است. با اضافه شدن پیشرانه الكتریكی و باطری‌های موردنیاز آن ۱۵۵ كیلوگرم به وزن خودرو اضافه‌شده که مهندسان آلمانی این افزایش وزن را به‌خوبی توزیع كرده و تعادل بی‌نقصی را در این مدل به وجود آورده اند.

bmw 530e

در این خودرو خبری از چرخ‌های بزرگ و تجهیزات استاندارد سری M power وجود ندارد تا بتوانید با سرعت‌های بسیار زیاد رانندگی كنید. اما 530e هیبریدی ارزش خرید خوبی دارد و از خرید آن هیچ‌گاه پشیمان نمی‌شوید. احساس كنترل، راحتی و آسایش را در آن تجربه خواهید كرد. طراحی داخلی آن همانند دیگر مدل‌های سری ۵ است. فقط فضای صندوق‌عقب به دلیل قرار گرفتن باطری‌ها در زیر آن از ۵۳۰ لیتر به ۴۱۰ لیتر كاهش پیداکرده است. اگر شما قصد خرید این خودرو رادارید به این نكته توجه كنید كه در بسیاری از کشورها، دولت‌ها برای تشویق مردم به خرید خودروهای الكتریكی و كاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی معافیت‌های مالیاتی یا حتی وام‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

bmw 530e

 

 


منبع : زومیت

ستاره شباهنگ، باعث مخفی شدن یک خوشه ستاره‌ای شده است - فناوری

شرکت زیرمجموعه‌ی جدید شیائومی روی گوشی‌ هوشمند گیمینگ کار می‌کند - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا