نوکیا یکی از مشتریان اصلی تراشه‌های شیائومی خواهد بود – فناوری

پنج‌شنبه 15 تیر 1396 فناوری

گزارش‌ها حاکی از این هستند که دو شرکت نوکیا و شیائومی قصد دارند برای استفاده از تراشه‌ی سرج اس ۱ در گوشی‌های رده میانی، همکاری کنند.

روز گذشته، خبرگزاری‌های چینی گزارشی مبنی بر همکاری نوکیا و شیائومی منتشر کردند؛ طبق این گزارش‌، نوکیا یکی از مشتریان قطعی تراشه‌های سرج اس ۱ (Surge S1) شیائومی خواهد بود. این تراشه‌ها قرار است در گوشی‌های رده میانی شرکت نوکیا استفاده شود. تراشه‌ی سرج اس ۱، بهمن‌ماه سال گذشته معرفی شد و در حال حاضر تنها در گوشی Mi 5c استفاده می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

شیائومی یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های دنیای فناوری محسوب می‌شود. این شرکت تا به امروز، همکاری خاصی با قدیمی‌ترین برند دنیای موبایل، یعنی نوکیا نداشته است؛ اما بالاخره اولین بهانه برای همکاری بین این دو شرکت، فراهم شد. بهمن‌ماه سال گذشته، شیائومی از تراشه‌ی ۲۸ نانومتری سرج اس ۱ رونمایی کرد. این تراشه، دو پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای با هسته‌های ۶۴ بیتی کورتکس A53 را کنترل می‌کند؛ هسته‌هایی که می‌تواند با فرکانس حداکثر ۲.۲ گیگاهرتز فعالیت کند. به‌علاوه، پردازنده‌ی گرافیکی چهارهسته‌ای مالی T860 MP4 هم در این تراشه قرار دارد. از امکانات دیگر این تراشه می‌توان به پشتیبانی از VoLTE و حافظه‌ی داخلی eMMC 5.0 و رم دو کاناله از نوع LPDDR3 با فرکانس ۹۳۳ مگاهرتز اشاره کرد. بر اساس گزارش شرکت سازنده، این تراشه رقیب اصلی اسنپدراگون ۶۲۵ کوالکام و کرین ۶۵۵ هواوی محسوب می‌شود.

شیاومی

بر اساس اطلاعات منتشرشده، شیائومی در حال طراحی نسل جدید این تراشه با نام سرج اس۲ است. این تراشه‌ی ۱۶ نانومتری قرار است نیمه‌ی سوم سال جاری میلادی یعنی تا پایان تابستان امسال، معرفی شود؛ بنابراین به‌احتمال‌ زیاد، در گوشی‌های رده میانی سال آینده‌ی نوکیا از این تراشه‌ی استفاده خواهد شد.

نظر شما در مورد این همکاری چیست؟


منبع : زومیت

ZF Vision Zero با سیستم ایمنی مدرن - فناوری

واکنش مجلس به قیمت پژو 2008 و افزایش قیمت خودروهای داخلی - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا